!!HELP MIJ!!Opstart problemen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Ik heb xp opnieuw geínstalleerd op mijn computer omdat hij niet lekker wil opstarten. Tijdens het starten blijft hij hangen op dit scherm:
BBB.gif

(alleen dan de home editie)

Maar hij blijft hangen en dan kan ik niks anders doen dan --> uitzetten :(
Nadat hij is uitgezet en ik hem herstart krijg ik het venster dat hij verkeerd is afgesloten. Als ik dan kies voor de optie "laatst bekende werkende configuratie" start hij soms. maar niet altijd. Weet iemand wat de oorzaak is dat mijn computer het niet doet in één keer met opstarten??

(p.s. ik weet niet wanneer het is gekomen omdat ik de computer 2e hands zo heb overgenomen.)

Laatst bewerkt:
Zou je je afbeelding willen verkleinen of alleen een link naar de afbeelding plaatsen. Nu is de lay-out van de pagina nog al vernaggelt.

Heb originele cd gebruikt en eerst partie c verwijderd en daarna aangemaakt, hij heeft hem uit zichzelf geformateerd en alle data is dus gister verwijderd

dus je wilt het best nog opnieuw opzetten? een 2e handse harde schrijf is na het formatteren niet echt hellemaal uit http://www.killdisk.com/
niet alleen de partitie verwijderen maar je hele schijf ca. 10 min wachten na installatie van xp kun je nog opnieuw een partitie maken
wat voor type moederbord is het?

AMD Irongate / VIA 686A

Ik denk dat dit het is, er staat nog info over op de compaq site KLIK HIER

En ik snap niet echt wat u hier mee bedoelt:
dus je wilt het best nog opnieuw opzetten? een 2e handse harde schrijf is na het formatteren niet echt hellemaal uit http://www.killdisk.com/
niet alleen de partitie verwijderen maar je hele schijf ca. 10 min wachten na installatie van xp kun je nog opnieuw een partitie maken

laat killdisk maar zitten het is moelijk uitleggen daarmee

je kunt alle kaarten de modemkaart netwerkkaart enzo er allemaal uithalen behalve de videokaart en de geheugen en kijken of ie wel opstart

Laatst bewerkt:
Ik had het in je andere, inmiddels gesloten topic, al aangegeven.
Kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

crash zei:
Ik had het in je andere, inmiddels gesloten topic, al aangegeven.
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

Het lukt me nu nog even niet om de computer goed op te starten maar als dat is gelukt zal ik het doen.

Anders de floppy op een andere pc maken, je moet namelijk je probleem pc ermee laten opstarten, dan begint de test meteen. Het liefst de test een aantal uur laten draaien.

StoneyCity zei:
laat killdisk maar zitten het is moelijk uitleggen daarmee

je kunt alle kaarten de modemkaart netwerkkaart enzo er allemaal uithalen behalve de videokaart en de geheugen en kijken of ie wel opstart

Dit heb ik gedaan maar nog hetzelfde probleem. Ik weet niet waar het aanligt.

crash zei:

Hij is bezig met scannen, maar hoe werkt dit? Moet hij worden gestopt of stopt hij zelf? En moet ik zelf informatie opslaan op het floppy of wordt het automatisch gedaan?

Uit m'n hoofd, ik dacht dat je met ESC de test kon stoppen of het staat onder in beeld aangegeven. Je ziet een aantal kolomen. Eén daarvan staat "Errors" boven, als in die kollom getallen worden aangegeven is het niet goed. Gezien er verschillende tests gedaan worden, is het verstandig dit een aantal uur te laten testen. Voor zover ik weet, wordt er geen log aangemaakt. Heb de test zelf nooit volledig laten draaien, dus het zou kunnen dat er een log aangemaakt wordt op het eind. Afhankelijk van de hoeveelheid geheugen, kan de test wel 24 uur duren. Ook is het verstandig, als je meerdere geheugen reepjes hebt, ze afzonderlijk te testen.

Laatst bewerkt:
oke, hij draait nu ongeveer nog maar 3 kwartier dus k moet nog even wachten

Nog geen getallen in de "errors" kollom? Test je met 1 of met alle geheugen reepjes?

Had je hem overigens ook geprobeerd om in veilige modus op te starten? indien dat wel werkt, dan is het een driver probleem.

We zullen wel eerst de memtest af wachten.

cash zei:
Nog geen getallen in de "errors" kollom? Test je met 1 of met alle geheugen reepjes?

Helaas wel, tot nu toe 17 :confused:
Ik weet niet of ik alle geheugenreepjes test, k heb de cd-rom erin gestopt en het programma is gestart, meer weet ik niet.

-------------------------

lange pier zei:
Had je hem overigens ook geprobeerd om in veilige modus op te starten? indien dat wel werkt, dan is het een driver probleem.

In de veilige modus start hij wel op, maar in de veilige modus kan je niet veel doen. En wat is een driver probleem :S

rutje1 zei:
Helaas wel, tot nu toe 17 :confused:
Ik weet niet of ik alle geheugenreepjes test, k heb de cd-rom erin gestopt en het programma is gestart, meer weet ik niet.
Als je geen reepje eruit hebt gehaald test ie alles. Je zou eerst de ene moeten testen en dan de andere. Je hebt kans dat als je meer reepjes hebt er eentje nog wel goed is. Als je nu al errors hebt, verklaard dat het opstart probleem.:(

Een driver(stuurprogramma) is om je hardware te laten werken met een besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan