• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geluid in excel bij bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesnukem

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo, ik heb een vraag. Ik ben bezig om zelf een dart-counter te maken en dat is redelijk gelukt. Ik weet wel dat er hele mooie counters zo van het net te plukken zijn, maar daar leer je niks van. Ik heb deze zelf gemaakt en wil als klap op de vuurpijl het volgende. Ik wil, als ik in een cel een bepaalde waarde invul, een WAV-je laten afspelen met daarin de score "onehundredandeighty !!" (dat gooi ik niet maar goed, het gaat om het idee)
Ik ben niet zo vreselijk thuis in VB en hoop dat er iemand is die mij, bv met een simpel voorbeeld, kan uitleggen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Ik zou jullie daar erg dankbaar voor zijn. Alvast bedankt.

Voor 180 lukt dit met : Wavbestand = ThisWorkbook.Path & "\180.wav"

Heb wat geprobeert maar kom er niet uit voor er nog een wav bij te voegen voor dezelfde cel nl die van 140.wav

Iemand een suggestie?

Pierre

jpvs zei:
Voor 180 lukt dit met : Wavbestand = ThisWorkbook.Path & "\180.wav"

Heb wat geprobeert maar kom er niet uit voor er nog een wav bij te voegen voor dezelfde cel nl die van 140.wav

Iemand een suggestie?

Pierre

Ik hou mij graag aanbevolen voor suggesties; ik had het niet zo duidelijk vewoord, maar het is idd de bedoeling dat ik vanuit 1 cel meerdere geluidjea (180, 160, 140, 120 en 100) kan laten afspelen.

In bijgevoegd bestand staat in cel B4 een getal.
Als je het getal wijzigt, hoor je een geluid.

De bijlage B4 toont de code om de macro te starten.
De bijlage geluid code toont de macro om de geluiden af te spelen. Controleer het pad dus goed !

Laatst bewerkt:
Roncancio,

Bedankt voor de bijlage en weer wat bij geleerd.

Pierre

Roncancio zei:

De bijlage geluid code toont de macro om de geluiden af te spelen. Controleer het pad dus goed !

Kijk, hier kom ik al een heel eind mee. Ik krijg idd een geluid afgespeeld als ik in cel B4 een getal invul, maar zoals gezegd ben ik niet erg thuis in VB en gaat het mij niet alleen om cel B4, maar om een reeks cellen en wel van B5 tot en met D27. IK heb al zitten knippen en plakken en geprobeerd een de code [B5} te wijzigen in [B5 : D27} maar dat pikt Excel niet. OOk heb ik geprobeerd via knippen en plakken desnoods voor iedere cel een PRIVATE SUB .... END SUB te maken maar dan zegtie iets over een "dubbelzinnige naam gevonden" en wel de "Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range"
Kan iemand mij nog iets verder op weg helpen ?

Ik heb het bestand aangepast.
Als je een cel wijzigt in het blauwe bereik (B5 t/m D27) dan krijg je een geluid te horen (afhankelijk van de waarde in de cel).

Laatst bewerkt:
Roncancio zei:
Ik heb het bestand aangepast.
Als je een cel wijzigt in het blauwe bereik (B5 t/m D27) dan krijg je een geluid te horen (afhankelijk van de waarde in de cel).

Mag ik je geweldig bedanken !!! Ik ben heel erg blij met je oplossing... ik ga hem helemaal uitpluizen in de hoop dat ik er iets van kan leren:cool:

help

Zou je mij hier eens mee willen helpen.
Het dart tel programma werkt geheel naar wens, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de geluiden werkend te krijgen
cees:evil:

Beste cees, allereerst welkom op het forum.
Het wordt als niet netjes beschouwd als je inbreekt in iemand anders' topic (zeker niet als deze van 2006 is en als opgelost staat) Je kansen op een antwoord verkleinen hiermee drastisch.
Je start beter zelf een nieuwe vraag met eventueel een verwijzing naar deze vraag. Verklaar duidelijk wat je wil bereiken en waar je een probleem mee hebt. "Het lukt me niet" is een nogal vage beschrijving van je probleem. En bovenal voeg indien mogelijk een voorbeeldbestandje toe (het dart tel programma ??) van wat je tot hiertoe bereikt hebt. Dat bespaart ons, en jou een hoop zinloos over en weer gepraat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan