verschillende toetsenborden/muizen geprobeert. Geen enkele werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een pc gekregen om "op te knappen" (blijkbaar denkt men dat ik er verstand van heb, wat niet zo is).
Ik start dat ding op en er verschijnt windows professional 2000 NT. Daar houdt het ook al weer op want ik heb 2 verschillende toetsenborden en muizen geprobeert, maar geen enkele werkt. Ik kan dus ook het wachtwoord wat erin zit niet intypen en kom er dus helemaal niet in. Weet iemand raad??
mvrgr. Martin.

Hallo !

Ik neem aandat je van de PS2 poorten gebruik maakt ?
USB kan uitgeschakeld staan in het BIOS.e

Doe anders even een BIOS-reset (jumper op MOBO of batterij er even uit).
Dan zou het zeker moeten werken.

greetz,

Harry.

Nee Harry, gewoon die ronde (groen en paars) aansluitingen. Het is de bedoeling dat er een nieuwe windows xp op komt, maar als ik geen wachtwoord in kan tikken kom ik het hele systeem niet in.

Die groen/paarse aansluitingen noemen we hier PS-2 poorten.
Al een BIOS-resetje geprobeerd ?

Greetz,

Harry.

In mijn eigen pc zit gewoon een knoopbatterij, maar in dit ding is geen batterijtje te vinden. Het is maar een kleine platte pc en op het moederbord staat de omschrijving: ASUS P4S333-VF/SWA/LAN/REALTEK.
Ik dacht op internet daar iets van te vinden, maar nee. Ik zie ook maar 1 paars jumpertje zitten. Moet ik dat eraf trekken als de pc aanstaat? Ik weet natuurlijk niet of dat de goede is, maar het is de enigste die ik zie.

p.s. De pc heeft wel altijd gewoon gewerkt!

Raar, probeer eens een USB muis? Staat er nog spul op die PC die je moet backuppen? Anders kan je van de WindowsXP cd opstarten en de PC vanuit daar formatteren en opnieuw installeren.

Als ik naar afbeeldingen van dat moederbord kijk zit er wel degelijk een batterij op. Eigenlijk zit die op alle moederbord onder andere voor de tijd en de bios instellingen te kunnen onthouden, als de boel uit is.
Hier een foto van de P4S333-VF moederbord, als je goed kijkt zie je de batterij net naast de PCI-sloten rechtop geplaatst op het moederbord.

http://www.ixbt.com/mainboard/images/barebones-2k3-feb/p4s333-vf-board.jpg

Bedankt zover:thumb: ik ga weer een poging wagen. Breezer: Nee er hoeft niks bewaard te blijven, alles moet er juist af. Maar als ik de windows cd erin doe, kan ik zonder muis en toetsenbord toch ook niet veel? Of zie ik dat verkeerd?

Een makkelijke manier om te testen of het daadwerkelijk aan je toetsenbord / muis ligt:

Bij het opstarten even op "del" drukken om in het BIOS te komen. Als dit gaat, werkt je toetsenbord gewoon.

Het lijkt me eerder dat het aan de Windows installatie ligt (Heb het ook nog gehad). Je kan het altijd proberen :)

Ja verdraaid, ik kom via de del toets inderdaad in de bios maar verder gebeurt er niks. Batterijtje eruit gehad, alles weer aangesloten, maar noppes!
Kan het zijn dat als ik de windows xp cd erin stop (moet er toch op) dat ook muis en toetsenbord werken? Deze pc heeft altijd gewerkt dus moet er toch een mogelijkheid zijn om dat ding aan de praat te krijgen:confused:

kanyarat zei:
Ja verdraaid, ik kom via de del toets inderdaad in de bios maar verder gebeurt er niks. Batterijtje eruit gehad, alles weer aangesloten, maar noppes!
Kan het zijn dat als ik de windows xp cd erin stop (moet er toch op) dat ook muis en toetsenbord werken? Deze pc heeft altijd gewerkt dus moet er toch een mogelijkheid zijn om dat ding aan de praat te krijgen:confused:

Kan je altijd proberen, als hij reageerd op de del toets dan werkt het dus wel

In de bios kan ik het toetsenbord gewoon gebruikn, maar voor de rest houd het helemaal op.
In de bios bij boot de cd rom op 1 gezet, windows xp schijf erin, en alles werkt weer. Opgelost dus, met dank aan Lange Pier!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan