Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met het uiterst handige programmaatje IE New Window Maximizer.okeeee zei:Hoe kun je voor win xp bij openen van nieuw venster via een link dit meteen laten maximaliseren?
Dat vensters regelmatig niet gemaximaliseerd worden is een vervelende eigenschap van Internet Explorer.okeeee zei:Ok, maar dit is dus niet in windows zelf in te stellen? Ik wil alleen automatisch maximaliseren.....
Ja, IE New Window Maximizer.okeeee zei:Ok, maar als je niet op maximaliseren kan drukken wordt het een beetje lastig.. is er nog een andere mogelijkheid om een venster maximaal te krijgen, behalve door de randen te slepen?
Dat moet dus ook niet...okeeee zei:maximaliseren kan je alleen niet indrukken...
Buffy zei:De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden.
Je kunt natuurlijk ook nog op Firefox overstappen. Die heeft geen last van dit probleem.okeeee zei:ah, maar ja ik heb liever niet nog meer prog, ik laat het dan wel zo.
Ik begrijp die weerstand wél goed.Guus abc zei:Je kunt natuurlijk ook nog op Firefox overstappen. Die heeft geen last van dit probleem.
Overigens begrijp ik die weerstand tegen een extra programma niet zo erg.
Het enige wat je ervan zult merken is een icoontje in je systeemvak en het feit dat je van dit irritante probleem af bent.
In je systeemprestaties zul je absoluut geen verschil merken.
En mocht het toch niet bevallen dan verwijder je het gewoon weer.
Maar met IE New Window Maximizer lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.![]()
okeeee zei:maximaliseren kan je alleen niet indrukken.. dus is lastig. Verder doe ik liever geen register edit.
sjunnie zei:Ik begrijp die weerstand wél goed.
Ik word er zelfs een beetje kriegelig van als ik weer zo'n pc zie met een systemtray die bij wijze van spreken bijna overloopt van de programma's die op de achtergrond meedraaien.
Hoe klein het programma ook is, als het op te lossen valt zonder aanvullende programma's geniet dat ook mijn voorkeur. 99 procent van de tijd draaien die programma's gewoon nutteloos mee op de achtergrond, en als ze dan plots actief moeten worden heb je ook nog kans dat de geheugenruimte inmiddels alweer is vrijgegeven en er dus geswapt wordt vanaf de harde schijf, ergo: vertraging![]()
En om antwoord te geven op de vraag of je een venster nog op andere manieren kunt maximaliseren dan door op de knop maximaliseren te klikken: dubbelklikken op de titelbalk werkt ook![]()
Als je dat niet prettig vindt dan gebruik je gewoon zo weinig mogelijk aanvullende programma's.sjunnie zei:Ik begrijp die weerstand wél goed.
Ik word er zelfs een beetje kriegelig van als ik weer zo'n pc zie met een systemtray die bij wijze van spreken bijna overloopt van de programma's die op de achtergrond meedraaien.
Helemaal mee eens. Maar dat is hier nu juist het punt, want dit is niet afdoende op te lossen met andere methodes. Steeds als bijvoorbeeld de schermresolutie veranderd is of als er bepaalde popupvensters met andere afmetingen zijn opgedoken en soms om onduidelijke redenen, ben je die ingestelde grootte weer kwijt. Je kunt aan die schermranden blijven slepen tot je een ons weegt, maar uiteindelijk wordt de zo ingestelde grootte op een gegeven moment niet meer onthouden. De registertip van Gezina biedt ook geen definitieve oplossing. Die is wel in een ander geval heel handig en dat is de situatie waarin het register op dat punt corrupt is geraakt. In dat geval is het venster van IE gekrompen tot een blokje van een vierkante centimeter waarin je geen enkele knop meer ziet.sjunnie zei:als het op te lossen valt zonder aanvullende programma's geniet dat ook mijn voorkeur.
Dat klopt, maar dat is hetzelfde als klikken op die knop. Ook dan wordt alleen de grootte van het niet gemaximaliseerde venster onthouden.sjunnie zei:En om antwoord te geven op de vraag of je een venster nog op andere manieren kunt maximaliseren dan door op de knop maximaliseren te klikken: dubbelklikken op de titelbalk werkt ook
Zoals met praktisch alles in Windows kun je ook dit op een stuk of vier, vijf manieren doen, maar het resultaat blijft hetzelfde: een gemaximaliseerd scherm waarvan alleen de vorige grootte onthouden wordt.Lange Pier zei:Met alt, spatiebalk en M, 2 x snel achter elkaar indrukken?
Guus abc zei:Zoals met praktisch alles in Windows kun je ook dit op een stuk of vier, vijf manieren doen, maar het resultaat blijft hetzelfde: een gemaximaliseerd scherm waarvan alleen de vorige grootte onthouden wordt.[/QUOTE
dus, probeer het eens
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/index.asp
Guus abc zei:Zoals met praktisch alles in Windows kun je ook dit op een stuk of vier, vijf manieren doen, maar het resultaat blijft hetzelfde: een gemaximaliseerd scherm waarvan alleen de vorige grootte onthouden wordt.
okeeee zei:Hoe kun je voor win xp bij openen van nieuw venster via een link dit meteen laten maximaliseren?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.