Library en popup-menu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annet Mol

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Beste forumlezers,

Ik heb een pop-up menu in Fireworks gemaakt en dat als HTML geaxporteerd naar Dreamwevaer. Het werkt prima en ziet er goed uit. Maar nu... ik wil de menu's natuurlijk graag in Libary zetten :D
Helaas lukt dat niet ivm het Javascript. Kan iemand mij helpen? Ik heb begrepen dat het wel mogelijk moet zijn.
Ik werk met dreamweaver 8.

Alvast reuze bedankt,

Annet

Annet Mol zei:
Maar nu... ik wil de menu's natuurlijk graag in Libary zetten :D
Helaas lukt dat niet ivm het Javascript.
Ik gebruik geen scripts, maar komen ze niet automatisch in je Library onder Scripts te staan? Klik.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb alles op de computer op mijn werk staan. Maar het werkt niet en ik krijg ook geen afbeelding te zien; ik denk dat de scripts er niet in staan; anders worden die toch automatische meegpakt. Zou ik die er apart in moeten zetten?
Ik kijk het een maandag gelijk na..

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat je de gewone manier hebt geprobeerd: script selecteren in het documentvenster (Code View) en vervolgens rechts onderin het Library-venster op het plusje klikken om het geselecteerde script toe te voegen aan de Library.
Dat werkt met stukjes HTML, dus zou het ook met scripts moeten werken. :confused:

De pop-up menu's staan er nu in. De scipts staan bij de scipts. Het werkt haast. Maar nu krijg ik de pijltjes van het submenu niet in beeld. :eek: Die staan gewoon in de map waar alle bestanden in staan. Weet je wat ik hier aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt,
Annet

Annet Mol zei:
Maar nu krijg ik de pijltjes van het submenu niet in beeld. :eek: Die staan gewoon in de map waar alle bestanden in staan.
Ik begrijp niet waarom dat alles niet automatisch in je Library terechtkomt, maar die pijltjes zul je dan blijkbaar ook handmatig moeten toevoegen.

@ Paul-RT: zoek even op Guus abc (de zoekfunctie werkt inmiddels weer, zie ik) dan vind je honderden, misschien wel duizenden berichten waaruit je nog onnodige quotes kunt verwijderen. :)
Blijkbaar vind je dat ineens erg leuk, dus dan kun je een tijdje vooruit. ;)

Laatst bewerkt:
Het is voor het eerst dat ik een forum gebruik... dus.. nog effe wennen...

Annet Mol zei:
Het is voor het eerst dat ik een forum gebruik... dus.. nog effe wennen...
Annet, laat je niet van de wijs brengen door die opmerkingen over verwijderde quotes.
En als je iets wilt aanhalen, doe dat dan gerust.
Sommige moderatoren hier houden gewoon geen rekening met het feit dat iemand nieuw is op een forum.

Laatst bewerkt:
Ik heb van een aantal rolmenu's een navigatiebalk gemaakt en die in de library gezet.
Hoe en waar moet ik de pijltjes (gif) toevoegen in library.
Het is voor het eerst dat ik meer mogelijkheden van dreamwaver gebruik.

Thxs,
Annet

Annet Mol zei:
Hoe en waar moet ik de pijltjes (gif) toevoegen in library.
Die worden als het goed is vanzelf in je Library opgenomen.
Ik heb nog nooit iets handmatig erin gezet, maar alle afbeeldingen uit de verschillende mappen verschijnen onder Images: klik.
De icoontjes daaronder laten respectievelijk alle gebruikte kleuren, alle links, alle Flash-objecten, alle ShockwaveFlash-objecten, alle filmpjes, etc. zien.
Kijk dus eens of je die pijltjes onder Images kunt vinden.

Laatst bewerkt:
Guus abc zei:
Kijk dus eens of je die pijltjes onder Images kunt vinden.

Die zitten erin. Ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan met de mappen structuur.
Ik heb voor elk menu een aparte map gemaakt. De afbeelding van het menu en de pijl, het html bestand en het script zitten dus in een eigen map. Als ik het menu oproep vanuit de map werkt het. Als ik alle menu's in een tabel zet en ik maak er een library item van dan werkt het niet.
Ik ga morgen de boel opschonen en het menu gewoon overnieuw maken. Hier word ik helemaal gek van...:evil:
Bedankt voor je hulp.

Doeg, Annet

Helaas; ik heb van alles geprobeerd...
Het menu werkt als ik het via iamage object/fireworks er opzet. Maar als ik er een bibliotheek item van maak worden de pijltjes dus niet geupload. Die zitten wel bij assets/images.
Is er nog een andere manier om rolmenu's in de bilbiotheek te zetten. Of kunnen er rolmenus met dreamweaver worden gemaakt. Ik word nu een beetje hopeloos...:(

Hoi Annet,

Ik vind het erg vervelend, maar ik kan niet verder op je vraag ingaan.

Het bestuur van Helpmij heeft deze week namelijk gemeend mij te moeten beschuldigen van het geven van foute antwoorden en bovendien schijnen er een ineens heleboel mensen geklaagd te hebben over de manier waarop ik antwoord geef.
Helaas kan ik je daar geen voorbeelden van geven, want ondanks herhaalde vriendelijke verzoeken hieromtrent werden er geen voorbeelden van die klachten en/of foute antwoorden gegeven, hoogst waarschijnlijk omdat die er niet zijn.

Hoe dan ook, mijn medewerking aan deze site is bij deze afgelopen.
Overigens kan ik daar niet om treuren - er zijn computerforums genoeg die wél door competente mensen worden gerund en waar het er een stuk prettiger toegaat.

Hopelijk kan iemand anders je verder helpen met dit probleem.

Laatst bewerkt:
:o jammer, je hebt mij wel geholpen. Ik neem aan dat als je een foutief antwoord had gegeven dat iemand daar wel op had gerageerd. Toch???
Misschien kunnen anderen mij dan verder helpen???

Succes verder en thxs,
Annet

Vind het toch vervelend om een thread zo af te breken.
Kijk eens hier voor een tutorial voor een dropdown menu.
En misschien heb je iets aan dit screenshot als het gaat om het beheren van onderdelen van je site.
Stukken code kun je het best als Snippets opslaan.
Onderdelen van menu's e.d. kun je in mappen opslaan in de Favorieten van de Library.

Laatst bewerkt:
Reuze bedankt Guus, sportief van je!!! :thumb: Ik ga er mee aan de slag. Het zal zo wel lukken.
Wel grappig dat juist op communicatie gebied (een forum/internet) het mis gaat. Maar ach, de schoenmakers kinderen lopen zonder schoenen :)
Succes met alles wat je verder doet,

Doeg, Annet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan