netwerk bootdisk 2 oudere laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bernhardus

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hoi,ik heb 2 oudere laptops met op de ene laptop windows98se,en de andere laptop is geheel geformateerd,hoe zet ik nou een goed werkende netwerk bootdisk diskette in elkaar en wanneer herkent de lege laptop eventueel de BARTS netwerk bootdisk ??om via de lege laptop waar de geformateerde harddisk in zit contact te maken via een crossover kabel om de windows98se op de lege laptop waar de geformateerde harddisk in zit de windows98se over te zetten,beide laptops hebben een pcmcia netwerk kaart,en hoe herkennen de beide laptops elkaar,ik heb het al geprobeerd met aansluitingen op een router van het merk sitecom model no DC-202v5, en hoe sluit ik de kabels precies aan om eventueel de beide laptops elkaar te laten herkennen,mijn internet aansluiting is een kabel aansluiting (geen adsl),en hoe maak in nou een nieuwe map en hoe deel ik nou een nieuwe map onder windows98se,ik ben hier al een poosje mee bezig,maar het lukt me helaas nog steeds niet,wie heeft voor mij eventueel goed en duidelijk advies hiervoor ??

Het is bijna niet leesbaar zonder leestekens, maare, volgens mij kun je alleen setup bootdisks alleen voor NT systemen gebruiken.
Volgens deze uitleg.
Mocht hij bestaan en deze heeft hem niet, dan weet ik het niet meer.

dus er bestaat dan ook geen mogelijkheid om van de ene laptop de bestanden over te zetten naar de laptop met geformateerde harddisk.

Een modboot disk zou het kunnen, die kun je helemaal naar eigen wens maken, werk ze.;)

Maare, zet de schijf in een laptop met een cd rom, en kopieeër de installatie bestanden op die schijf, zet hem terug, start op met een bootflop en installeer vanaf de hdd.

hahaha ,als ik nou zou weten hoe ik een goede bootdisk met netwerk voor win98se in elkaar moet zetten,dan ben ik al en stukje verder,maar zo slim ben ik nog niet dus kom ik ook niet verder !! Wie heeft er nou eens goed en duidelijk advies ??

Ja, leuk hè.:D

Maare, zoals ik al eerder aangaf, er is geen universele netwerk boot disk voor 98, alleen voor de windows NT versies.

Je zult er echt eentje zelf moeten brouwselen, kan ook automagisch, bekijk deze ook even, van diezelfde site.

En die oplossing doormiddel van de schijf plaatsen in een laptop met een cd rom? of i.c.m. met een verloopstuk naar een ide aansluiting in een pc?

hahahaha de laptop met geformateerde harddisk herkent de diskette die ik gemaakt heb op barts universeel netwerk disk niet er verschijnt steeds ongeldige systeemdiskette verwijder de disk en druk op een toets om verder te gaan lol zo schiet ik dus niet op.

Ja, ja, het leven van een klaptopmaker gaat niet over rozen.:D

Bestand gedownload, uitgepakt in een directory, de dosbox openen, op zoek gaan naar de directory, deze openen, dan "bfd msnet" intrommelen, zonder aanhalingstekens:) met een lege flop in de floppy drive, dan wordt de flop gemaakt, dit ook zo gedaan?

dosbox ??? waar staat dat ding , en bestand gedownload en op een diskette gezet, fout dus whahahah dus bestand downloaden en in welke directory uitpakken hahaha ik begrijp er echt helemaal niks van ,maar toch bedankt Lange Pier , ik denk dat ik hier nooit uitkom .

Man man, dat is toch zoooo simpel, als je het weet.:D

Waar werk je nu mee, 98 of XP?, in xp, cmd in start, uitvoeren intrommelen en ok geven, in 98 weet ik het niet meer, naar dos gaan, geloof ik, en daar die bovenstaande handelingen uitvoeren.

Ben overigens blij, dat het geen auto's zijn.:p

mijn laptop heeft win98se ach als je het weet is het makkelijk he hahahaha lol ik vind het erg sportief hoor dat je me wilt helpen,maar ik begrijp er echt niks van,hahahahaha dom dom van mij , heb je geen e-mail adres waar je jou telefoonnummer in kan zetten, dan bel ik jou wel op, dan kan je het uitleggen als je wilt als ik met de laptops bezig ben, dan kom ik er misschien wel uit hahahaha .:D

Sorry, dat doe ik niet.:(
Te wisselend door afhalen kinderen van school, oppassen, reparaties van computers, etc, etc.

Maare , een eerder sugestie was die schijf in een laptop te hangen met een cd rom, en dan de cd kopieëren op die schijf, en dan terugzetten, opstarten met een 98 flop, en setup draaien vanaf die schijf.

Of deze ergens kopen en hetzelfde doen in een pc.

Een externe 2,5" behuizing, en een externe cdrom speler zijn ook nog opties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan