• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

WK Poule die de scores deelnemers bijhoudt

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Staat bijna voor de deur.

Op diverse sites welke poules/schema gevonden in Excel.

Maar zoek een Excel bestand die de voorspellingen beoordeelt en op basis daarvan punten toekent en je zodoende weet wie de meeste punten heeft.

AL wel wat " rondgekeken " maar nog niet gevonden.
 
Bedankt.

Ja en nee,
Het speelschema en de mogelijkheid om de uitslagen in te vullen en daarmede de volgende ronde' s te bepalen had ik (volgens mij van de site van Computeridee).

Nee het gaat om de voorspellingen van de poule deelnemers automatisch te verwerken en zodat de stand van de poulers bekeken kan worden.
 
Je bedoelt misschien op voorhand simuleren en voorspellen wie wereldkampioen wordt?

2 bedenkingen hierbij:

- kijk naar de ratings bij de bookmakers

- hoe ga je simuleren? Welke parameters dicht je toe aan de verschillende ploegen (in een poule en ook tegenover ploegen uit andere poules voor na de eerste ronde)

Wigi
 
Ik denk meer dat hij op zoek is naar een poule waar deelnemers voorspellingen kunnen doen. Na het invullen van de werkelijke uitslagen berekent excel het aantal toe te kunnen punten toe voor de juistheid van de voorspelling. Hierdoor kan het excelblad objectief bereken wie de beste voorspeller is en de meeste verstand van voetbal blijkt te hebben.

Ik ben zelf ook met zon bestand bezig. Heb al verschillende versie hiervan gemaakt. Binnenkort hoop ik deze ook af te ronden. In een andere topic is hier ook meer info over te vinden.

Eric
 
Hallo heren voetballiefhebbers,

Dit is er eentje van R.J.Reijnen.
Nog niet door mij uitgeprobeerd.

Trouwens die van Parry heb ik al een poosje.
Zeer gelikt.
 

Bijlagen

  • WK blanco pool.zip
    91,5 KB · Weergaven: 864
Laatst bewerkt:
is wel leuke pol maar "slechts"10 deelnemers en de regels zijn mij niet helemaal duidelijk
 
WK pronostiek

Hallo

Evt. ga ik zelf een WK-poll organiseren. Ik zou denken dat ik het zo moet doen:

1. deelnemers vullen een standaardbestand in met de matchen op
2. zij het mailen het naar de organisator
3. die opent het bestand, een macro filtert de voorspellingen van de deelnemer en zet ze in de kolommen van een rij van een nieuw bestand. 1 rij per deelnemer. Zo kan je dus veel meer deelnemers dan 10 toelaten.
4. Tijdens en na het WK rekent een macro de punten uit en sorteert hij de deelnemers.

De regels moeten natuurlijk op voorhand vast liggen en duidelijk gecommuniceerd worden naar elke (toekomstige) deelnemer.

Eventueel bevat het standaardbestand reeds een macro die de punten uittelt zodat de deelnemer de puntentelling kan volgen. Hij / zij moet dan wel de uitslagen invullen tijdens het WK.

Volià
 
LET OP, dit is nog geen definitieve versie en er zitten een paar fouten in waardoor hij niet goed werkt, neem deze dus niet in gebruik maar stuur me een mail als je de definitieve wil.

Ik zet hieronder de link zodat je een klein voorproefje kan zien, het is al een beetje zoals Wigi aangeeft. Maar dan half geautomatiseerd en voor 50 deelnemers.

Misschien kunnen jullie er iets mee om ideeën op te doen, maar gebruiken mag natuurlijk ook.

klik hier voor downloaden van het zip bestand, +/- 2mb

Nogmaals, dit is niet definitief, update word komende weekend verwacht
 
Update:

voor degenen die een abbonement hebben op dit topic in verband met het verschijnen van het nieuwe poule bestand.

Voor het poule bestand is nu een apparte topic aangemaakt die achter de voglende link is te vinden:

klik hier

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan