no fixed disks present

Status
Niet open voor verdere reacties.

senderwegdam

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2006
Berichten
5
Ik heb een tweede computer gekregen het is een oude computer er stond win98 op nou wou ik win98 erop nieuw opgooien ik deed de win98 diskette erin met cd rom ondersteuning ik tiepte fdisk in toen kwam er een fout no fixed disks present hoe kan dat mijn hardeschijf wordt gevonden in de bios met het booten staat de hardeschijf er tussen als ik d:setup intiep dan geeft het een fout aan dat het ntfs is en geen fat32 weet iemand een diskette voor ntfs formateren of een waar ik een nieuwe ms dos opstrart partitie kan maken met fdisk lukt het dus niet ik moet weer fat32 hebben of ntfs als er maar weer een besturingssysteem opstaat ik denk dat ik nou het beste fat32 erop kan zetten ik moet dus formateren via ntfs en ik heb de 6 diskettes van winxp al geprobeert werkte niet www.bootdisk.com weet iemand raad ????? :(
 
U spreekt in raadselen

Als eerste welkom op Helpmij.

Als er 98 op stond kan je schijf nooit NTFS zijn.

Maar Ok.

Met gdisk kun je een NTFS partitie verwijderen.

98 ondersteund geen NTFS dus dat kun je vergeten. Voor NTFS heb je Win2K of XP nodig.

Eric.

P.S. met die diskettes die je hebt kan het ook, Dan kiezen voor alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken en formateren als FAT32. Maak hem niet groter dan 32 Gig. Kun je later met Fdisk er een extended bij maken indien nodig.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik gdisk op diskette krijgen dat die boot vanaf diskette en is het 1 diskette want win xp zijn 6 diskette en win2k zijn 4 of 5 diskettes fdisk werkt dus niet meer bij mij gdisk wil ik op diskette !! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
senderwegdam zei:
Ik heb een tweede computer gekregen het is een oude computer er stond win98 op nou wou ik win98 erop nieuw opgooien ik deed de win98 diskette erin met cd rom ondersteuning ik tiepte fdisk in toen kwam er een fout no fixed disks present hoe kan dat mijn hardeschijf wordt gevonden in de bios met het booten staat de hardeschijf er tussen als ik d:setup intiep dan geeft het een fout aan dat het ntfs is en geen fat32 weet iemand een diskette voor ntfs formateren of een waar ik een nieuwe ms dos opstrart partitie kan maken met fdisk lukt het dus niet ik moet weer fat32 hebben of ntfs als er maar weer een besturingssysteem opstaat ik denk dat ik nou het beste fat32 erop kan zetten ik moet dus formateren via ntfs en ik heb de 6 diskettes van winxp al geprobeert werkte niet www.bootdisk.com weet iemand raad ????? :(

Dat is een lange zin:confused: , leestekens, alinea’s zouden het lezen een stuk vergemakkelijken.
 
Lange Pier zei:
Dat is een lange zin:confused: , leestekens, alinea’s zouden het lezen een stuk vergemakkelijken.





Met gdisk krijg ik het zelfde effect als met gdiks no fixed disks present en al ik een paar van de codes intiep om een disk te verwijderen of aan te maken krijg steeds ''invalid fixed disk number'' en ik heb alle codes al geprobeerd en nou weet iemand nog raad ?? :(
 
Ik snap er nog steeds geen biet van, maare, een cd waar alles opstaat om je schijf na te zien en te repareren, vooral even kijken naar TestDisk, vind je hier.
 
Wat krijgen we nu.

Volgens jou herkent setup de schijf en zegt dat het een NTFS is. Over welke setup heb je het ?

Alleen van flop werkt het niet.

Is het misschien een SATA schijf.

Eric.
 
Het is me gelukt!

Ik heb nou op de (oude) pc het besturingssysteem Microsoft Windows Me staan, doormiddel dat ik de hardeschijf in mijn nieuwe systeem heb gezet en de partities heb gecrieërt met de windows xp cd automatisch opstarten in bios!!
:cool:
dankje voor de hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan