• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een macro maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ulla
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ulla

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Hoi,

Stel: er moet een macro knop komen, en als je daar op klikt dan komt er een popupscherm met de tekst, "hoe heet het woord wat je wilt invoegen", dan moet je dus via dat popupscherm dat woord invullen, en dan moet er vraag 2 komen"wat is de afkorting van dat woord" vervolgens moet je de afkorting invullen.

En als je dan op oke klikt moet dat woord automatisch in cel a1,blad2 komen te staan.
en de afkorting in cel a2,blad2

Zou iemand dat voor mij kunnen maken, tenminste als dat mogelijk is.

Alvast bedankt.

vr gr Ulla.

ulla zei:
Hoi,

Stel: er moet een macro knop komen, en als je daar op klikt dan komt er een popupscherm met de tekst, "hoe heet het woord wat je wilt invoegen", dan moet je dus via dat popupscherm dat woord invullen, en dan moet er vraag 2 komen"wat is de afkorting van dat woord" vervolgens moet je de afkorting invullen.

En als je dan op oke klikt moet dat woord automatisch in cel a1,blad2 komen te staan.
en de afkorting in cel a2,blad2

Zou iemand dat voor mij kunnen maken, tenminste als dat mogelijk is.

Alvast bedankt.

vr gr Ulla.

O ja, ik vergeet nog 1 belangrijk ding, als hij dus een woord en een afkorting in cel a1 en a2 heeft gezet, dan moet de volgende, automatisch naar cel, b1 en b2 gaan etc.etc.

Groet, Ulla

Ulla,

Het is niet de mooiste, maar hij doet wel wat jij wilt.
Zonder OK knop.

Ad.

Bijlagen

Code:
Sub Afkortingen()
    Dim i As Integer
    Dim strWoord As String
    If Range("A1").Value = "" Then
        i = 1
    Else
        i = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1
    End If
    Do
    strWoord = InputBox("Geef een woord")
        Cells(i, 1).Value = strWoord
        Cells(i, 2).Value = InputBox("Geef de afkorting")
        i = i + 1
    Loop While strWoord <> ""
End Sub
Is n.m.m. toch ietsjepietsje mooier.

Honestly stolen from Luc Heyndrickx http://oplossing.be/index.php?board=79;action=display;threadid=22951

eusebio,

Slechte dief, hij doet niet wat er gevraagd wordt.
Maar mooi is ie wel.

Ad.

Gezien de vraagstelling op een ander forum van (waarschijnlijk) dezelfde vraagsteller was het antwoord van Luc H wel juist. De vraag daar was:

Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen met de volgende macro's
Stel als ik op een gemaakte macroknop klik, dan moet ik een messagebox krijgen met de vraag, welk woord wilt U invoegen, en dan vul ik vervolgens iets in.
vervolgens krijg je vraag 2, "wat is de afkorting van dit woord?", en ook dat vul ik in, als ik nu op oke klik dan moet hij het woord in cel a1 weergeven, en in cel b1 de afkorting.
En elke volgende vraag moet dan weergegeven worden in cel a2 en b2 etc etc etc.
Is denk ik een beetje moeilijk maar namens het schoolbestuur bedankt als dit lukt.

Vr gr eRICK.

Hier niets over een tweede blad. Dus wat dat betreft is eusebio wel een goede "dief". (Heeft netjes de link er bij gezet.)

CorVerm zei:
Gezien de vraagstelling op een ander forum van (waarschijnlijk) dezelfde vraagsteller was het antwoord van Luc H wel juist. De vraag daar was:

Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen met de volgende macro's
Stel als ik op een gemaakte macroknop klik, dan moet ik een messagebox krijgen met de vraag, welk woord wilt U invoegen, en dan vul ik vervolgens iets in.
vervolgens krijg je vraag 2, "wat is de afkorting van dit woord?", en ook dat vul ik in, als ik nu op oke klik dan moet hij het woord in cel a1 weergeven, en in cel b1 de afkorting.
En elke volgende vraag moet dan weergegeven worden in cel a2 en b2 etc etc etc.
Is denk ik een beetje moeilijk maar namens het schoolbestuur bedankt als dit lukt.

Vr gr eRICK.

Hier niets over een tweede blad. Dus wat dat betreft is eusebio wel een goede "dief". (Heeft netjes de link er bij gezet.)

Ja klopt dat is de zelfde vraag steller, bedankt voor al jullie antwoorden ik ga hier mee aan de slag.

gr Ulla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan