Welke programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hoi allemaal.

Ik heb een netwerkje met 2 pc's
Als ik de eigenschappen bekijk van de lan-verbinding en dan klik op het tabblad "netwerk" dan zie ik een lijstje met programma's.
Welke programma's heb je eigenlijk nodig en welke niet?

Op dit moment staan de volgende programma's er in...

"stuurprogramma voor netwerk controle"
"internet-protocol (tcp/ip)"
"QoS pakketplanner"
"Bestands en printerdeling voor microsoft netwerken"
"client voor microsoft netwerken"

M.v.g.
Darkbreed

"stuurprogramma voor netwerk controle" => Ik denk overbodig, maar vink uit ipv te verwijderen
"internet-protocol (tcp/ip)" => De Taal van netwerk communicatie, zeker houden
"QoS pakketplanner" => optioneel, mar zou laten staan
"Bestands en printerdeling voor microsoft netwerken" => zonder werkt netwerkdelen niet
"client voor microsoft netwerken" => Zonder werkt netwerkdelen niet

Hebt u een specifiek reden dit te vragen, werkt er niets niet?

Indien u geen effectief bestanden en printers deelt, zou ik Bestande en printerdeling uitvinken.

Ik vond dat "stuurprogramma voor netwerk controle" nog al dubieus.
In de beschrijving staat:
"dit is een stuurprogramma voor het NETMON paket waarmee met netmon toegang kan worden gekregen tot paketten van het lokale netwerk"

(op het internet vond ik dat het hier om "Netwerk monitoring" gaat en wist niet wat dat precies in hield en of dat nodig was)

Mijn netwerk functioneert wel goed maar het duurd altijd nog al lang voordat ik de gedeelde bestanden krijg te zien.(op beide pc's)

Ik heb al gecontroleerd of er niet word gezocht naar "geplande taken" en dat staat inderdaad uit , dus daar kan het niet aan liggen.

Hebben ze beide alle updates ondergaan? Zijn de 2 pc's met zelfde werkgroepnaam ingesteld?.

Indien je zeer vaak bronnen uit andere pc nodig hebt, kan je in hosts file het ip adres zelf koppelen met de hostname.

Start, uitvoeren, en typ drivers, en open daar hosts

Voer in als regel

192.168x.x pcnaam

x staat dus voor uw ip adres.

Succes

Mibe zei:
Hebben ze beide alle updates ondergaan? Zijn de 2 pc's met zelfde werkgroepnaam ingesteld?.

Indien je zeer vaak bronnen uit andere pc nodig hebt, kan je in hosts file het ip adres zelf koppelen met de hostname.

Start, uitvoeren, en typ drivers, en open daar hosts

Voer in als regel

192.168x.x pcnaam

x staat dus voor uw ip adres.

Succes

Ik heb je raad opgevolgt en nu heb ik "instant access" in alle gedeelde mappen op beide pc's.
vriendelijk bedankt voor deze bruikbare tip!

m.v.g.
Darkbreed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan