PC verbinden met LCD tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Berichten
124
Probeer met een Fujitsu-siemens, Amilo laptop verbining te maken op LCD tv. Dit lukt wel met een tochiba laptop, dus aan tv en bekabeling kan eht niet liggen.
Ik zie in een kort flits wel even het beeld van de pc op de tv verschijnen maar is ook meteen weer verdwenen.
De frequentie van de laptop moet 60Hz zijn geeft de fabricant van de tv aan, de laptop is daar ook op ingesteld

Wie kan mij verder helpen, heb ik misschien niet de goede driver?
de laptop maakt gerbuik van Intel(R) 82853/82855 Graphics Controler
en beeldscherm is ingesteld op meerdere monitors in eingeschappen voor beeldscherm

al vast bedankt
 
sorry lang piet dat ik elders aansloot met mijn vraag, maar niet echt helder waarik met mijn vraag naar toe moet. Bedankt voor je verwijzing, maar ik kan daar mijn antwoord niet vinden, heel veel linken en veel informatie. Denk niet dat het in de VGA 15 pins verbinding zit.
de flatscreen tv functioneert samen met een andere laptop prima )een tochiba), maar met de fujitsu siemens niet. Dus vraag ik mij af wat er mis is met de instellingen of drivers die op de fijitsu verkeerd zijn afgesteld of gemist worden.
Zie het beeld even een fractie van seconde verschijnen maar daarna donker scherm

enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
 
Installeer de drivers eens opnieuw, b.v. deze, die zijn voor Home, voor Pro moet je even zoeken.

En het belangrijkste, de overlay functie opzoeken.
 
Hallo lange pier
heb het programma geinstalleerd, maar nu gebuert er helemala neits meer met het tv scherm.
De overlay is belangrijk zeg je, wat is dat precies, wat moet ik er mee en waar kan ik het op de laptop vinden? waar moet ik dan op letten?

groet, spina
 
Kijk eens bij, rechtermuisklik op bureaublad, instellingen, geavanceerd, staat hier niets bij voor de die overlapping of overlay?
Kun je dat overigens ook niet vinden in de manual van de laptop?

PS, ook zoals in de manual staat, eerst notebook uit, tv aan, kabel aansluiten, notebook aanzetten, en dan naar die geavanceerde instellingen gaan en de tv kiezen, geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier
kan bij instellingen niets vinden over overlay. Kan nu wel van hier uit het nieuwe geinstalleerdeprogramma vinden.
Bij de laptop is maar een zeer sumiere beschrijving mee gegeven. NIets over overlay te vinden. Maar wat is overlap of overlay eigenlik, waar zorgt het voor of moet het voor zorgen?
Is dit probleem software matig op te lossen eingelijk?

groet, Spina
 
Ik had al een PS'je in mijn vorige reply gezet.
De overlapping, of overlay, zorgt dat het beeld wat afgespeelt wordt in een mediaplayer, via de secundaire virtuele displaydriver op de andere uitgang komt, in dit geval de s-video uitgang, dus op je TV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan