ip veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Honey_Ball

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
ik weet niet of er misschien betere categorieeen zijn hiervoor, maar: hoe kun je je ip veranderen? dus niet verbergen maar echt veranderen?

Met een vaste internet verbinding heb je vaak een vast IP-adres. Deze wordt soms door je provider veranderd. Ik weet niet hoelang, maar het schijnt ook te veranderen, als je de modem volledig uitzet voor een lange tijd.(kan wel eens een week of langer zijn)

Welke provider heb je?
BIj sommige is het een week, maar bij andere is het al als je het modem voor een kortere tijd eruit haald, dat je een nieuw IP krijgt.
Wat ook een mogelijkheid is, is contact opnemen met je provider en aan hen vragen of het mogelijk is.

Als ik t vragen mag: Waarom wil je het veranderen?

Meestal heeft dit te maken met een ban op een of andere site o.i.d....

geen ban, maar wel een moderator die niet helemaal spoort en bij elke woordwisseling dreigt mijn provider te mailen en mijn internet af te snijden. eerlijk gezegd is hij volgens mij wanhopig genoeg om dat te flikken, dus ik wil een andere ip en dan alleen nog via een proxy op dat forum. bij een ban red ik het wel met een anonymous surfing ding ;)

Laatst bewerkt:
killermenace zei:
Welke provider heb je?
BIj sommige is het een week, maar bij andere is het al als je het modem voor een kortere tijd eruit haald, dat je een nieuw IP krijgt.
Wat ook een mogelijkheid is, is contact opnemen met je provider en aan hen vragen of het mogelijk is.

heb planet internet. hoelang moet het daarbij?

he, ik heb op de website van planet dit gevonden:

De KPN Experia Box ondersteunt DHCP en dat wil zeggen dat de toewijzing van IP-nummer aan uw computers automatisch gebeurt.
Als u wilt dan kunt u hier van afwijken, bijvoorbeeld omdat u een webserver wilt inrichten op uw PC waarmee u uw computer rechtstreeks vanaf het internet bereikbaar wilt maken. Via de TCP/IP instellingen van uw netwerkkaart of draadloze adapter kunt u uw computer een vast IP-adres geven.

http://www.planet.nl/help/

als je niet bij ip wijzigen bent, moet je even ip intypen en dan ergens wijzigen zoeken.
er staat dus hoe je dat kunt wijzigen, maar ik vraag me nu af, waar moet ik mijn ip vandaan halen? zelf bedenken of zo?

ja, daar zie je wat ik nu heb. ik moet weten waar ik een nieuewe vandaan moet halen.

ik heb een ip ingevoerd tussen die twee waarden, en voor de rest alles ingevoerd zoals het er staat, maar het internet doet het dan niet. opnieuw opstarten heb ik al gedaan. weet iemand misschien wat ik fout doe?

Je kunt niet zomaar een ISP ip adres veranderen, die krijg je toegewezen via de DHCP van de provider, en alleen in uitzonderlijke gevallen kun je die laten veranderen door de ISP, indien het een vast ip adres is, en met een DHCP adres, de modem een poosje van het net halen, in de hoop dat je daarna een ander adres krijgt toegewezen, wat al eerder was aangegeven.

Waar je nu bezig bent, is het interne adres, en die wordt door DHCP van de modem toegewezen.

Bel morgen de helpdesk van die desbetreffende ISP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan