• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
ik krijg de melding dat mijn formule te lang is :confused:

het gaat over de volgende formule : =ALS(C10=1;1,75)+ALS(C10=2;2,25) enz... tot +ALS(C10=55;1,15) en hierna krijg ik de melding dat de formule te lang is.Zou ongeveer tot 60 moeten gaan.

Bestaat er een korte formule ?

mvg,

wellicht kun je eerst uitleggen wat de formule zou moeten doen en er evt een zipje van een excelbestandje bij doen. Op deze manier wordt het voor de experts erg moeilijk.

hi

maak eens een bestandje met in kolom A de waarden (onder mekaar) waaraan het gelijk moet zijn. In kolom B (telkens gewoon ernaast) welke waarde genomen moet worden.

Dat is al veel handiger voor de helpers.

Zit er trouwens een patroon in de gebruikte waarden?

Wigi

Ik vraag me af of de invoegtoepassing "wizard opzoeken" hier uitkomst kan brengen. Moet ik wat tijd in steken.

Een simpele VERT.ZOEKEN is wat jij zoekt trouwens. Als je zoals ik aangaf 2 extra kolommen gebruikt met de waarden in, dan hoef je slechts 1 simpele formule te gebruiken.

Wigi

Hallo,

Ik heb een oplossing voor je. Moet alleen ff de waarden voor 56 t/m 60 weten.

Indien in a6 de waarde veranderd en op enter wordt gedrukt wordt automatisch de bijbehorende waarde in B5 geplaatst.

Wigi zei:
Een simpele VERT.ZOEKEN is wat jij zoekt trouwens. Als je zoals ik aangaf 2 extra kolommen gebruikt met de waarden in, dan hoef je slechts 1 simpele formule te gebruiken.

Wigi
En die is ? Die 2 extra kolommen zijn niet zomaar op 123 te plaatsen want dan moet ik (denk ik) mijn heel formulier terug aanpassen. De cijfers die worden in gegeven worden opgedrukt op een standaard document.
Alvast thx.

lcodee zei:
Hallo,

Ik heb een oplossing voor je. Moet alleen ff de waarden voor 56 t/m 60 weten.

Indien in a6 de waarde veranderd en op enter wordt gedrukt wordt automatisch de bijbehorende waarde in B5 geplaatst.
De waarden voor 56 t/m60 kan ik nog niet geven omdat ik eerst een gemiddelde van 6 maand moet hebben om daar een getal in te geven.
maar als je de oplossing hebt ben ik zeer benieuwd en je bijna eeuwig dankbaar :love:

alvast thx

De file

Hier is het werkbook.

De VBAcode staat in Blad1(ALT+F11) het werkt met de nu bekende gegevens. Zodra je de waardes voor 56 t/m 60 hebt moet je die zelf even toevoegen. Mocht je iets niet begrijpen dan geef ff een brul

Bijlagen

lcodee zei:
Hier is het werkbook.

De VBAcode staat in Blad1(ALT+F11) het werkt met de nu bekende gegevens. Zodra je de waardes voor 56 t/m 60 hebt moet je die zelf even toevoegen. Mocht je iets niet begrijpen dan geef ff een brul
Werkt perfect !!
heb juist nog een klein vraagje : mijn excel blad is een exacte kopij van een reeds bestaand blad dat verdeeld is in drie "lagen". De VBAcode werkt met A6 en als ik daar bv A12 en A18 nog aan wil toevoegen ? En hoe gaat dat juist in zijn werk dat hij weet dat zijn getal in B5 komt?

De code Cells(5, 2).Value = 1.25 vertelt excel om de waarde 1.25 in de vijfde Rij van de tweede kolom(B) te zetten.

heb juist nog een klein vraagje : mijn excel blad is een exacte kopij van een reeds bestaand blad dat verdeeld is in drie "lagen". De VBAcode werkt met A6 en als ik daar bv A12 en A18 nog aan wil toevoegen ? En hoe gaat dat juist in zijn werk dat hij weet dat zijn getal in B5 komt?

Vraag1: Staan de cellen A12 en A18 op hetzelfde blad.
Vraag2: In welke cel moeten de corresponderende waarden voor deze cellen komen.

Vraag1: Staan de cellen A12 en A18 op hetzelfde blad.
Vraag2: In welke cel moeten de corresponderende waarden voor deze cellen komen.[/QUOTE]
Vraag 1 : ja die staan op het zelfde blad.
(werkt via een drop down menu).

Vraag 2 1 : C10 en de tijd in F8
2 : C26 en de tijd in F24
3 : C42 en de tijd in F40

I'm a little bit :confused:

Ik snap het verband niet meer. Je hebt het over twee cellen(A12 en A18) en vervolgens geef je er drie op waar waarden in moeten komen.

Kun je evt het bestandje even zippen en meesturen. of een voorbeeld hiervan. En even duidelijk aangeven welke waarden in welke cel moeten komen.

Laatst bewerkt:
lcodee zei:
I'm a little bit :confused:

Ik snap het verband niet meer. Je hebt het over twee cellen(A12 en A18) en vervolgens geef je er drie op waar waarden in moeten komen.

Kun je evt het bestandje even zippen en meesturen. of een voorbeeld hiervan. En even duidelijk aangeven welke waarden in welke cel moeten komen.

kan ik begrijpen maar als je de A6 meeteld zijn er dat ook 3 ;) ik wou gewoon de uitleg hoe je het doet zodat ik het zelf kan aanpassen naar mijn wensen . Vooral omdat het nog niet definitief vast staat waar die komen.

TheWendigo zei:
kan ik begrijpen maar als je de A6 meeteld zijn er dat ook 3 ;) ik wou gewoon de uitleg hoe je het doet zodat ik het zelf kan aanpassen naar mijn wensen . Vooral omdat het nog niet definitief vast staat waar die komen.
weer maar eens vergeten :confused:

Bijlagen

Ik heb geprobeerd de formule helder uit te leggen op Blad2 van het werkbook.
Vervolgens de VBAcode (Alt+F11) aangepast zodat hij ook voor de andere cellen werkt. Ook hier enige uitleg.

Ik hoop dat dit aan je verwachtingen voldoet.

Bijlagen

lcodee zei:
Vervolgens de VBAcode (Alt+F11) aangepast zodat hij ook voor de andere cellen werkt. Ook hier enige uitleg.

ok thx ga het eens rustig bekijken en nogmaals bedankt.

lcodee zei:

Als ik een leeg werkblad neem werkt het perfect.
Breng ik het in mijn bestaand document in werkt het niet omdat (denk ik) reeds op blad 1 reeds een code(dient om het invullen gemakelijker te maken springt naar de volgende lege cel in een voorbepaalde volgorde) gebruik. en ik krijg deze van u niet geplaatst op werkblad 1 , maar komt altijd terecht op thisworkbook.

Je moet wel de originele te lange formules verwijderen.

Als je de code kopieert en dubbelklikt op het blad waar je code wilt hebben moet dit lukken. dus ook op Blad 1

By the way Ik werk met Excel v 11.6 uit office 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan