Outlook bestanden vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilders

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Ik wil mijn outlook-email mappen op DVD branden als back-up.
Maar waar vind ik die bestanden ?

Helaas doet mijn zoek-funktie het niet, dus dat helpt me ook niet verder.

Die bevinden zich meestal hier: C:\Documents and Settings\Jouw Naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Het gaat om de bestanden met de extensie .pst.

Arthur

Outlook backuppen

Ik heb dit ook gedaan (pst op dvd branden), maar als ik die dan even terug wil kijken kan dat niet. Dan moet ik dat pst-bestand eerst weer terugzetten naar mijn harde schijf, koppelen in Outlook zelf. bovendien heb ik dan bijna alle emails dubbel in outlook staan.

Ik wil graag de e-mails als losse bestanden (gewoon net als Worddocumenten) backuppen: dus elke email een eigen bestand op dvd branden. Kijk dan kan ik gemakkelijk even door de mails heen lopen. En ik kan die ook gewoon openen heb ik al geprobeerd.
Ik heb een paar emails opgeslagen als msg bestand en die op cd gebrand. Perfect dus.
maar, dat kan ik zo niet voor al mijn duizenden emails doen...
heeft iemand hiervoor een oplossing?

Als je zo'n pst-bestand weer importeert in Outlook (via 'bestand - importeren') kun je ervoor kiezen om geen dubbele bestanden toe te staan. Ergens tijdens de importeer-actie krijg je de mogelijkheid dat aan te geven.

Een pst-bestand is een soort gecomprimeerd Outlook-archief, dat inderdaad niet zo te lezen is. Je moet ze altijd eerst importeren. Oude e-mails komen daarbij meestal in archiefmappen terecht en niet in de persoonlijke mappen.

Arthur

pst openen of importeren

Tja, de pst importeren zou ik nooit doen. Ik wil het niet eens proberen. Hoe gaat Outlook om met emails die ik verplaatst heb van de ene naar de andere map?
Nee, ik dacht gewoon aan openen van die pst, via Bestand|Openen>>Bestand met persoonlijke mappen.

(Maar ik wil niet elke keer die grote pst heen en weer verplaatsen. Ik wil gewoon email als een los bestand gebruiken)

Je kunt toch een pst-bestand maken van je postvak in?
Ik snap trouwens het verschil niet.
De enige extra handeling die je moet doen is - in Outlook - het 'Postvak IN-pst' bestand (of willekeurg welke submap) openen, wat praktisch overeenkomt met het openen van de verkenner en vervolgens naar je map met msg-bestandjes bladeren ......

als je ze simpel wilt backupen zodat je de mail ook nog kunt inlezen, dan kun je de mailtje gewoon selecteren en slepen naar een map:thumb:
Zo niet.... zul je toch met de .pst-bestanden moeten werken.

mailtje selecteren en slepen naar een directory

Als ik een mailtje selecteer en sleep naar een directory, staat de datum op vandaag/NU (terwijl het mailtje van eerder was).
En als ik meer mailtjes sleep - met allemaal dezelfde onderwerptekst - zie ik geen verschil meer tussen de mailtjes. Niet eens of ik hem ontvangen of verzonden heb. Ik moet ze dus allemaal gaan openen om te kijken wat er in zit.
En als ik een week later weer alles naar de directory sleep, krijg ik elk mailtje dubbel. Dan heb ik bij de backup nog heel veel dubbel..

De pst backuppen is echt ondoenlijk, dat doe ik maar een paar keer per jaar.

En, Valijn, als ik een pst van mijn postvak in maak, heb ik 1 bestand (op de dvd staan) met daarin duizenden mailtjes. Ik wil graag die duizenden mailtjes gewoon op de dvd zien staan (Je hebt toch ook niet 1 Wordbestand op je computer, met daarin alle worddocumenten?)

Ja, of je ziet dat PST-bestand - nogmaals - gewoon als een map, die je nu niet in de verkenner, maar in Outlook moet openen.
Ik geef hem echt voor een betere, maar 'zeveren' is ook zoiets.
Hoop voor je dat je een andere oplossing vindt.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan