Nieuwe kaart, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdstelling

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2003
Hallo,

heb net een nieuwe videokaart gekocht ( ATI radeon 9600 xt ). Helaas als ik de computer opstart geeft mijn monitor eerst de volgende melding:

Analog RGB
31 Khz / 50 Hz
Out of Range

Daarna krijg ik de Desktop, maar deze geeft alleen maar strepen en is zo goed als onleesbaar.

Ik heb geen software bij de kaart, maar wel de drivers bij ATI gedownload. Deze krijg ik ook niet geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing??

Alvast bedankt

Groet Matthijs

Kan je moederbord het wel aan?... en kijk of je kaart er wel goed in is / aangesloten

Heb de kaart er wel goed in, maar heb geen idee of mijn moederbord het aan kan.

Moederbord is een: Asus P4S800-MX

Moederbord Chipset SiS661FX

Kaart is trouwens 256 MB

Zet eens de onboard video in de bios op disabled en wijs hem ook geen geheugen toe, en kijk ook gelijk de memtimings na, die kunnen te laag staan, b.v. cas2 op 2,5 zetten, of cas 2,5 op 3.

Wat had je daarvoor?
Gewoon een geïntegreerde kaart, deze moet eerst wel uitstaan in de bios.

Had geen geïntegreerde kaart, maar een GeForce4 MX 440 64MB.

Dus deze kaart eerst in de BIOS uitzetten ( met de nieuwe kaart erin, neem ik aan )

En dan ???

Dat mobo heeft een grafische kaart onboard, meestal wordt deze automagisch uitgezet indien je een AGP kaart erin freubelt, maar misschien heeft uitschakelen wel nut, heeft niets met je oude kaart te maken.

Maar indien die oude goed werkt, is je "nieuwe" niet goed.

Kijk eens achterop je PC of je nog een monitoraansluiting op je mobo hebt, dat is je onboard, daar de monitor aansluiten, en in de bios die uitzetten.

Laatst bewerkt:
Je hebt toch wel eerst de oude drivers verwijderd, vervolgens het stuurprogramma op 'standaard (PCI) grafische adapter' gezet en toen pas de nieuwe kaart erin gestoken??

Ik heb de oude drivers verwijderd met driver cleaner, maar het verhaal over het stuurprogamma heb ik niet gedaan en ik snap ook niet wat je bedoelt of hoe dat moet.

Ik heb inmiddels ook mijn monitor op de onboard aangesloten ( en daarna dan??). En waar moet ik kijken voor de memtimings?????

Zou het dan toch zo kunnen zijn dat de nieuwe kaart overleden is.

mdstelling zei:
Ik heb de oude drivers verwijderd met driver cleaner, maar het verhaal over het stuurprogamma heb ik niet gedaan en ik snap ook niet wat je bedoelt of hoe dat moet.

Ik heb inmiddels ook mijn monitor op de onboard aangesloten ( en daarna dan??). En waar moet ik kijken voor de memtimings?????

Zou het dan toch zo kunnen zijn dat de nieuwe kaart overleden is.

Doet de monitor het daar wel? steek nu je oude kaart erin en kijk of hij automagisch die kaart pakt.

Indien alles zo werkt, hoef je ook niet naar die geheugentimings te kijken.

Heb je overigens wel goed beeld in de bios met die "nieuwe" kaart?

Oude kaart er weer inzetten en als 1e de resolutie op 800x600 zetten bij 60hz.

Dan ff dit doen.

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn asus ati radeon ax800xl:
eerst brandde hij door(stonk), daarna stuurden ze weer een kapotte op, en toen stuurden ze er weer een op die na een week stuk was. Ook kreeg ik allemaal strepen in mijn beeld
Na totaal acht weken wachten kreeg ik een club3d nvidia 7900 gt :thumb:
gewoon terugsturen was dus wel handig!
warme douche voor het bedrijf :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan