PC doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vezelf

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Als ik mijn pc opstart dan hoor ik een piep en doet hij niks meer.

Hiervoor was ik bezig met het veranderen van de ratio. Deze stond op 1:1 en heb ik veranderd naar 2:3.

Hoe kan ik dit terugdraaien en de pc weer draaiende krijgen?

Cmos clear jumper, op het moederbord, even op de andere pinnen zetten met de stroom eraf, en weer terug zetten, kunnen ook 2 pinnen zijn die je even moet kortsluiten.
Of de batterij eruit halen, 10 minituten wachten, terug plaatsen, ook met de voeding eraf.

Waar kan ik die pinnetjes vinden.

Heb batterij en voeding nu gedaan, maar restulteerd in een zwartbeeld. Verder geen piep meer. Dus ben een stap verder.

Laatst bewerkt:
Hoezo je koeler? Waar heb je dat gelezen? Ik denk eerder dat je nu een stap ben terug gegaan... Druk al je kaarten eens aan kijken wat hij dan doet

Piep en alles is weg, alleen beeldscherm doet het niet. Mijn toetsenbord doet het wel.

Heb nu ook CMOS gedaan, op pinnetje 2 3 gezet. Nog steeds zwart beeldscherm

Beeldscherm lijkt op standby te staan (Samsung, lichtje knippert)

// Robert G. ^^ zei:
Hoezo je koeler? Waar heb je dat gelezen? Ik denk eerder dat je nu een stap ben terug gegaan... Druk al je kaarten eens aan kijken wat hij dan doet

Bedoelde voeding, beetje stressie nu :shocked:

Waarom je nu een 2e topic hierover opent, is mij een raadsel.

Je geheugen zit in de knup, haal die latjes er eens uit, start op, krijg je nu biosbeeps?
Indien er ook een jumper of dipswitch op het bord zit, voor de FSB van 100/133, zet deze eens om.

Ook zou je de specs hier eens neer kunnen zetten, merk, type mobo, etc.

Ik ga deze in iedergeval verplaatsen naar de sectie moederbord.
Dit heeft namelijks niks met XP te maken.

vandaar mijn tweede topic.

Verhaal is op dit moment zo..

Ben naar een maat gegaan, die zelf comp. bouwt plus onderhoud en hij kon er niks mee.
Heb een nieuw moederbord besteld en dat heeft het probleem opgelost. Ik denk dat het moederbord te oud was om over te clocken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan