Instelling Zyxel Prestige 650R / Wanadoo family

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeKeet

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,

Mijn speedtouch 510 modem piept sinds een paar dagen, erg irritant. Nu heb ik nog een Zyxel Prestige 650R liggen maar weet de instellingen voor wanadoofamily voor dit modem niet, kan iemand mij helpen?

Groeten Hans

DeKeet zei:
Hallo,

Mijn speedtouch 510 modem piept sinds een paar dagen, erg irritant. Nu heb ik nog een Zyxel Prestige 650R liggen maar weet de instellingen voor wanadoofamily voor dit modem niet, kan iemand mij helpen?

Groeten Hans
piept?

Kijk hier en dan het antwoord van Ghostcasper.

Puppie, bedankt voor de instelling, nou ging ik dat vanmiddag effe doen, heb gevonden dat ik met adres 192.168.1.1 mijn modem moest benaderen (heel anders dan mijn speedtouch want daar is het 10.0.0.138) maar niks hoor, mijn pc ziet dat modem niet.

Die speedtouch er maar weer aangehangen en wachten op de livebox van wanadoo dan maar.

Greetz Hans

Stel je eigen PC in op een ander IP als 192.168.1.1 (bv 192.168.1.0), benader dan je Zyxel met een telnet sessie naar 192.168.1.1. Als het goed is krijg je dan een menu, wachtwoord is waarschijnlijk 1234

Ik heb zelf ook een 650R modem, dus als er nog vragen zijn.....

Laatst bewerkt:
Caspar, merci. Maar, ik heb inmiddels besloten om toch maar voor de livebox gegaan. Daardoor heb ik dan meteen een 15 tot 20 meg line. Hij blijkt maar 1 euro p/m te kosten.

Ik stel jullie moeite zeer op prijs.

Groeten Hans

Nou ik ben ook overgestapt op de livebox, maar de snelheid ligt een stuk lager dan via mijn zyxel modem

Ik geef hem nog een paar dagen en dan ga ik waarschijnlijk weer terug naar mijn zyxel.

Al moet dan de telefonie niet gaan ontbreken natuurlijk.

Groet
Day V

Hi Dave, ik heb gisteren mijn livebox ontvangen, even wat gedoe met mijn router gehad, maar alles werkt, volgens de statistieken heb ik nu een meer dan 16 meg line, meer dan 2x zoveel op mijn oude speedtouch modem, ik ben dus tevreden. 20 MB wordt nooit gegarandeerd door wanadoo family. Die zyxel ga ik dus ook niet meer proberen.

Wel heb ik vanochtend nog effe een probleem gehad, zocht het eerst weer in de router en kabels, maar bleek een kwestie van effe de livebox aan en uitzetten. Hoop niet dat dit routine wordt.

Grtz Hans

Omdat mijn livebox wat vertraging had en mijn adsl-lijn wel al geactiveerd was heb ik mijn zyxel weer aangesloten.

Bij speedtest kwam ik dan altijd tot ruim 1000 KByte/sec
maar mijn livebox schommelt rond de 700.

Nu heb ik gisteren ook een paar keer gestest bij http://speedtest.bbned.nl/ en daar gaf hij wel aan dat ik op dezelfde snelheid uit kwam. Al heb ik daar mijn zyxel niet getest dus kan ik dat niet echt vergelijken.
Ik denk dat ik dat nog wel ff ga proberen.

Groet
Day V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan