Assembly

Status
Niet open voor verdere reacties.

sportiev1979

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
207
hoe kan ik hier het beste mee beginnen, ik heb wel ervaring met php, html gebeuren en een beetje java, iemand een tip om de basis snel onder de knie te krijgen
 
Geen idee of de topicstarter hier nog ooit komt maar dan in ieder geval een tip voor mensen die zich dit ook afvragen: De beste manier om assembly te leren is een computer ergens vandaan te halen met een RISC architectuur (RISC = Reduced Instruction Set Computer). Dit zijn computers die werken met een type processor waar niet zo veel commando's voor zijn om uit te voeren, een SPARC is hier een voorbeeld van. Probeer dus bijvoorbeeld een Sun SparcStation op de kop te tikken en zoek vervolgens wat tutorials op op internet, of kijk in de manual van Sun zelf. (Google op sparc "v8.pdf" oid). Voor heel specifieke vragen kun je mij een mailtje sturen, ik ben aardig bekend met sparc assembly.
 
En als je geen andere computer wilt kopen (aangenomen dat je windows draait): http://win32assembly.online.fr/tutorials.html
Overigens denk ik dat kennis van assembly zeker wel handig is bij programmeren, maar dat C een veel nuttigere taal is om te leren. C is redelijk cross-platform en zeker een stuk leesbaarder en moderne compilers maken programma's een stuk sneller dan je ze zelf vaak in assembly schrijft. Assembly kennis is dan handig voor optimalisatie, debugging enz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan