nieuwe pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark Horse

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet en probeerde deze op te starten. Helaas gebeurt er niks. Wel zie ik dat een groen led lampje van het moederbord aanstaat dus aan de voeding zal het niet liggen. Ook heb ik de kabeltjes voor de power al verwisseld om de + en - uit te proberen, maar zonder resultaat. Zelfs geen piepjes of wat dan ook. Is het moederbord defect? Wat kan ik nog meer checken?
Het gaat trouwens om een Asus A8N-E.

Hallo en welkom op Helpmij.
Dark Horse zei:
Wel zie ik dat een groen led lampje van het moederbord aanstaat dus aan de voeding zal het niet liggen.
Dat hoeft niet, weet je zeker dat je voeding voor 100% goed funtioneert?
Is de voeding correct aangesloten (grote kans met twee kabels)?
Is de processor goed in de socket gezet?

Wat je verder nog kunt proberen is het bios resetten dmv de batterij eruit te nemen of een jumper te verwijderen maar dat staat wel in de handleiding.

Start de koeling van je processor wel op.

De processor zit wel goed aangesloten. Maar de processor koeling doet het niet. Eigenlijk doet niets het, alleen dat groene led lampje.

Ik heb trouwens twee connectors op het moederbord aangesloten, een 4 pins en een 24 pins. De 24 pins heb ik via een adapter 20 - 24 aangesloten. Dit zou toch geen probleem moeten opleveren. Alle aansluitingen zitten volgens mij stevig vast.

Hoe zou ik de voeding kunnen testen? Graag jullie advies/suggesties.

Het uitbouwen van alles, en het moederbord op een houten plank leggen, de processor en koelblok daarvoor aansluiten, de pc speaker aansluiten, de voedingsstekkers aansluiten, de 2 powerswitch pinnen even kortsluiten zou biosbeeps op moeten leveren en de fan van de prockoeler zou moeten draaien, zo niet, moederbord of voeding niet goed.

Indien wel, steeds verder opbouwen, eerst het geheugen erbij, biosbeeps = goed, videokaart met monitor, beeld = goed.

Ook een kontakt tussen moederbord en kast wordt hierdoor uitgesloten.

Nee, gewoon even kortsluiten, hierdoor gaat de voeding aan, dan wordt de electronische powerswitch in de voeding geactiveerd.

Sorry, ik ben niet erg technisch.

Kortsluiten door middel van de powerswitch (dus die op de voorkant van de behuizing) aan te sluiten en de knop in te drukken?

Dark Horse zei:
Sorry, ik ben niet erg technisch.

Kortsluiten door middel van de powerswitch (dus die op de voorkant van de behuizing) aan te sluiten en de knop in te drukken?

:confused: Je hebt zelf de computer in elkaar gezet, maar je bent niet technisch.

Als je alles hebt uitgebouwd, zit er toch niets meer op het mobo.
Dus gewoon even een schroevendraaier op die 2 pinnen op het mobo waar anders die kabel van de powerswitch zit.

OK, duidelijk. Bedankt tot zover voor de reacties.

Ik ga het vanavond opvolgen en kom er nog op terug.

Welnu, het lag aan de voeding. Ik heb een andere voeding erop aangesloten en toen startte het eindelijk op.

Bedankt voor de reacties en uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan