Access..., Hyperlink voor E-mail adressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hi,

Hoe kan ik vanuit access een e-mail adres aanklikken met als gevolg dat outlook opent en daar het email adres van die gene die ik aangeklikt heb in "AAN" zet en mijn eigen e-mail adres in BCC?

Wel heb een een hyperlink kunnen toevoegen voor web-sites. Maar ik krijg het niet voor elkaar om het bij e-mail adressen toe te voegen.

Hoop dat ik duidelijk ben met mijn vraag.

Ik werk met Office xp en dus ook met outlook.

Bedankt,

Claciar

Ik heb niet meteen Access XP bij de hand, maar ik kan u mss wel helpen.
Als je naar een website kan, zal je ook ergens dat websiteadres moeten invullen.
Op die plaats vul je dan ipv het webadres hetvolgende:
mailto:naam@provider.com

(waar je natuurlijk naam@provider.com vervangt door je e-emaildres...)

Geweldig, dat was dus de truc "mailto:" heb ik weer wat geleerd.

Nu heb ik dit gene veranderd in tabellen, opgeslagen. Hier zit een formulier aan vast, als ik daar nu op het e-mail adres klik gebeurd er niks. Maar wanneer ik in het tabel scherm op het adres klik wordt outlook wel geactiveerd? Hoe verander ik het zo dat hij precies het zelfde doet in het scherm van formulieren?

Bedankt voor je hulp...

Nou de kolom is alweer stuk... alle email adressen gekopieerd naar een hyperlinkkolom. Deed het in eerste instantie wel daarna nietmeer?? Niet in het scherm tabellen niet in het scherm formulieren. Muis veranderd heel netjes in een handje maar bij het klikken op een adres geen reactie van outlook??

Wat doe ik fout?

Waarom Outlook eerst wel, maar daarna niet meer reageert, daar weet ik geen antwoord op... Hopelijk iemand anders wel...

Hoi,

heb even een voorbeeldje gemaakt.
Via de knop word outlook geopend.
Wel nog in de vba-code jouw email adres ingeven.

Kijk eens in de help van vba naar SendObject.

Groetjes,

Lode

Bijlagen

Hoi Lode,

Gewelig, dit is precies wat ik wil hebben, ik ga er meteen mee aan de slag. En laat je weten wat het resultaat is.

Hartstikke bedankt,

Groet

Lode,

Ik heb een beetje zitten rommelen, nogmaals je moet weten dat ik nog niet echt een ster ben met access. Maar ik zou heel graag jouw voorbeeld willen gebruiken. maar hoe en waar kan ik jouw voorbeeld toevoegen aan mijn data base. is het gewoon een kwestie van copy past??

of moet ik dezelfde vba invoeren in mijn data base met de gegevens die ik heb en wat zijn dan precies de stappen.

Claciar

Hallo Claciar,

misschien kan je beter het voorbeeld van Paul gebruiken.
(Dit is met een macro)

Maak een knop op je formulier, Bij de Gebeurtenis Bij klikken, druk je rechts op de 3 puntjes.
Je kiest Opbouwfunctie voor macro's, je heeft de naam in van je macro bv. MailVerzenden.
En in de eerste kolom kies je Objectverzenden, onderaan kan je alle gegevens invullen.
Druk eventueel op F1 voor help.

Veel succes,

Lode

Okido.... was even klussen maar we zijn er bijna... hij stuurd nu inderdaad een mail, maar:-( outlook verstuurd de mail nu direct en das niet de bedoeling, ik zou graag willen dat hij een nieuwe e-mail opend die ik dan nog aan kan passen..voor dat i daadwerkelijk verstuurd mag worden..

Dit zal het laatste zijn wat ik van jullie zal vragen. In iedergeval hebben jullie me heel wat op weg geholpen..

Dus waar moet ik dit laatste nog veranderen?? Zo dat ik zelf de gene ben die op verzenden kan klikken?

100 keer dank

Claciar

Het is opgelost. was iets vergeten te veranderen... Vraag is beantwoord.. bedankt voor jullie tijd.

Groet,

Toch nog een vraag..

Toch nog een vraag.... In mijn formulier heb ik nu twee knoppen toegevoegd voor het versturen van een mail.

Doen het perfect (bijna). Wat is nu het geval:

1e knop moet in het AAN veld in outlook het general E-mail adres van een bedrijf plaatsen. (v.b. helpmij@helpmij.nl)

2e knop moet in het AAN veld in outlook het E-mail adres van mijn directe contact persoon plaatsen binnen dit bedrijf (v.b. piet@helpmij.nl)

Hoe krijg ik het voor elkaar dat access onderscheid maakt tussen deze verschillen? Wat ik ook doe access blijft de twee knoppen synchroniseren.

Iemand een idee??

Claciar

Hallo,
waarschijnlijk gebruik jij voor alletwee de knoppen dezelfde macro ??

Gebruik een macro voor knop 1 met je helpmij adres.

En maak een nieuwe macro voor knop 2 met je piet-adres.

Ja dat is het probleem.. maak twee macros maar hij maakt geen onderscheid, verander ik er 1, past hij de 2e automatisch aan..

Ik moet gewoon de zelfde stappen uitvoeren als jouw bericht voorafgaand.. maar hij maakt wel een tweede macro aan, maar hoe dan ook ze blijven gelijk na opslaan.

Als ik een naam in het "AAN" veld invoer bij de macro doet hij ook dat gen wat jij mij net stuurd.

Maar ik moet beide knoppen koppelen aan twee verschillende kolommen in een query.. daar moet hij de gegevens vandaan halen. Daar zit het probleem denk ik?

Hallo,

kan je eventueel je db niet gezipt, zonder vertrouwelijke gegevens,
op het forum plaatsen.
Met de vermelding wat waar moet gebeuren.

Groetjes,

Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan