newsleecher

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
vriend van me heeft een 20 Mb wanadoo abotje en haalt 1,5 MB/s met een nieuwste versie van newsleecher.ik heb nu een oude versie van newsleecher en haal dan een download snelheid van ongeveer 650 Kb/s met een tele2 20MB adsl abonnement. dit vind ik wat aan de lage kant !!:confused: weet iemand of ik een hogere snelheid zou halen als ik een nieuwere versie van newsleecher instaleer ?

Als je via een betaalde server (zoals Eweka) gaat downloaden, haal je veel hogere snelheden. Het ligt niet aan je Newsleecher (versie), maar je wordt afgeknepen als je "gratis" download. Om een voorbeeld te geven een kennis van mij met een 20MB verbinding haalt gemiddelt 12 to 14MB.

Ik werk zelf met Newsbin Pro en heb Chello Classic, zit gemiddelt rond de 7,50 Mbps. heb je de instellingen van Newsleecher nagekeken of je download niet beperkt wordt?

volgens mij kan ik nergens die instellingen wijzigen, of ik kan het niet vinden

nee, ik heb gekeken maar volgens mij kan je niks instellen over de download snelheid.
heb je trouwens enig idee wat mijn normale download snelheid zou moeten zijn ? als ik bij speedtest een test doe haal ik een snelheid van 500kb/s is dat ook niet wat laag voor een 20 Mb abotje ?

Je zou even bij je provider moeten kijken wat de kb/s snelheid van je abbonement moet zijn.

chiel1974 zei:
ik heb een 20 mb adsl abo van versatel.
Ja dat is de theoretische snelheid.;) vergelijk het eens met andere Speedtesten, van hetzelfde abbonement.

Nog een keer: een adsl-abonnement geeft op bijvoorbeeld 1Mb down.

Dat betekent dat de "transportbuis" op dat formaat staat.

Ga je echt downloaden, dan bepaalt het Internetverkeer naar en van de server waarvan je download, hoeveel voorrang je krijgt.

En bovendien kan die server de snelheid per downloader beperken, bijvoorbeeld niemand mag met een hogere snelheid dan 100 Kb/ps gegevens van die server afhalen.

Zie verder de antwoorden van Crash en anderen.

Ik heb ook een Wanadoo abo. Bij Wanadoo is het vrij simpel, wanneer je wilt downloaden uit nieuwsgroepen wordt je gecapt. Dat wil zeggen dat je snelheid per verbinding wordt beperkt afhankelijk van je abo. Je haalt eenvoudig weg niet je volledige dowloadsnelheid. De trus is om zoveel mogelijk connecties te maken om toch in de buurt te komen van je maximum.
Je kunt per e-mail adres drie connecties maken met de server van Wanadoo. Daarnaast kan je per e-mail adres verbinding maken met maya.euronet.nl. Verder is het zo dat orange en wanadoo samen zijn gegaan, dus je kunt nog met je orange e-mail een keer bij wanadoo aanlogen. In totaal kom je dan op heel wat connecties en ik zit op 90% van mijn max. Meer zit er niet in, tenminste niet voor mij op het moment.
Als je meer uitleg wilt stuur je maar een pm. Er is trouwens hierover een grote topic op het forum van FTD, mocht je dit kennen....

Suc6
ej@n

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan