Partities kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Van de één op de andere dag ben ik ineens partities kwijt. Mijn 2e harde schijf (Maxtor) is/was opgedeeld in 4 partities. Zonder mij bekende reden waren hiervan er 2 ineens verdwenen. Tot nu toe geen virus kunnen vinden met NOD32. Met behulp van het programma Stellar Phoenix FAT & NTFS heb ik terug kunnen halen wat voor mij nog belangrijk was en geheel zonder probleem. Nu gebeurde mij dit gisteren weer opnieuw, een volgende partitie kwijt. Het programma Stellar weer gebruikt en deze geeft zonder probleem alles direct weer in beeld. Is er mogelijk iets te herstellen zodat ik gewoon weer bij de partities kom zonder reddings operatie?

Gebruik WinXP

Groet,
deSmid.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dit heb ik hiermee al meerdere keren getest en geeft aan dat er niets aan de hand is met de schijf.

grt,
deSmid.
 
Progje draait nu.
In de vlucht zag ik iets van missing end points o.i.d.
Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Grt,
deSmid


Hier kom ik even nog niet uit, ga dit nogmaals proberen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje :worden in de Bios wel alle schijven gezien??

Je kan dit ook nog doen..

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.

En je bent Vires Spy en adware vrij??
 
Laatst bewerkt:
De harde schijf wordt door BIOS herkend en getoond. De schijf waar het over gaat is opgedeeld in 4 partities, 2 ervan ben ik al eerder kwijt geraakt en nu ben ik nr 3 kwijt. De partitie die over is werkt tot nu toe nog goed. Van de eerste 2 kwijt geraakt partities heb ik nog geen actie ondernomen om deze opnieuw te formateren, gebrek aan tijd en met Stellar kan ik alles nog goed terug halen, helaas heb ik op de andere schijf niet zoveel ruimte om alles over te zetten.
Met sfc /scannow heb ik al eerder geen resultaat gehad, deze vraagt steeds om de WinXP cd welke gewoon in de CDrom zit. Ik vermoed dat hij er moeite mee heeft dat door SP2 en al de update's de comp er moeite mee heeft dat deze ervan uitgaat nu dat de CD een verouderde versie is van XP.
Adware en Spyware zijn gecontroleerd met Lavasoft Adware en Spybot. Hijackthis ook al eens gedraaid maar idem zonder resultaat.

Misschien dan toch maar een keer ogen dicht, diep zuchten en de boel opnieuw formateren met een kaartje naar Bill G.

grt,
deSmid.
 
Krijg regelmatig compjes met dit probleem, vaak sata schijven, maar ook wel pata's, en tot noe, altijd deze met Testdisk kunnen herstellen, alleen je zult de juiste groote moeten weten van die partities, indien er in het verleden er meerdre zij gemaakt en overschreven door nieuwe, anders worden er de verkeerde partitietabellen hersteld.

Ook met Ptedit, van Partition Magic, de juiste partitietype invullen bij die partitie wil het probleem vaak oplossen.
 
Tot zover bedankt, ik ga testdisk nog eens op het gemak uitproberen alvorens alles te formateren en laat hier nog weten wat het resultaat is.

grt,
deSmid.
 
Zojuist 1 van de partities geformateerd en deze gebruikt voor de herstelde bestanden van de nog foute partitie (m.b.v. Stellar recov) Alles zonder fouten hersteld. Vervolgens vroeg ik me af waarom ik Acronis part.man nog niet uit de kast had gehaald. Deze opgestart, foute partitie aangeklikt en vervolgens gekozen voor check part met fouten herstellen. Binnen enkele ogenblikken weer alles in orde zonder problemen of verlies van iets. Het ging om het missen van een begin pointer o.i.d.

Ieder die meegedacht heeft nogmaals bedankt.
Blijf echter nog met de vraag zitten hoe zo'n fout kan ontstaan.

Groet,
deSmid.
:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan