• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tab toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

cox00077

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
36
In een beveiligde spreadsheet, wil ik de tab toets zo instellen dat hij van onder naar boven naar de niet geblokkeerde cellen gaat en niet van links naar rechts zoals gebruikelijk,
Hoe kan ik dit instellen?
 
Kan je wat meer uitleg geven? Als ik op Tab druk wordt er wel van onder naar boven gegaan.
 
Hier doet i het gewoon..
Marco moet je wel accepteren anders doet i het niet.
Als je mijn voorbeeld niet vertrouwd gebruik dan de info op de web site.
Nb wat daar mist is dat dit stukje;

Public Sub WORKBOOK_OPEN()
Const TECLAS = "{TAB}"
Application.OnKey kEY:=TECLAS, PROCEDURE:="GODOWN"
End Sub

niet in een module moet staan, maar in ThisWorkbook.
Verder moet je natuurlijk eventueel de procedure naam aanpassen en de 'A.Offset(1, 0).Select' moet veranderd worden in 'A.Offset(-1, 0).Select'. Het voorbeeld daar ging om een go_down functie, niet om go_up zoals je vroeg.

Maar goed, al die aanpassingen heb in de bijlage al gedaan en zou het direct goed moeten werken.

T.a.v. de link, ja ik merk dat je soms op een 'algemene site' (http://experts.about.com/?once=true&) van hun komt en soms om die ik eigenlijk bedoel, gewoon twee of drie keer proberen...
 
Laatst bewerkt:
Hier doet i het gewoon..
Marco moet je wel accepteren anders doet i het niet.
Als je mijn voorbeeld niet vertrouwd gebruik dan de info op de web site.
Nb wat daar mist is dat dit stukje;

Public Sub WORKBOOK_OPEN()
Const TECLAS = "{TAB}"
Application.OnKey kEY:=TECLAS, PROCEDURE:="GODOWN"
End Sub

niet in een module moet staan, maar in ThisWorkbook.
Verder moet je natuurlijk eventueel de procedure naam aanpassen en de 'A.Offset(1, 0).Select' moet veranderd worden in 'A.Offset(-1, 0).Select'. Het voorbeeld daar ging om een go_down functie, niet om go_up zoals je vroeg.

Maar goed, al die aanpassingen heb in de bijlage al gedaan en zou het direct goed moeten werken.

T.a.v. de link, ja ik merk dat je soms op een 'algemene site' (http://experts.about.com/?once=true&) van hun komt en soms om die ik eigenlijk bedoel, gewoon twee of drie keer proberen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan