Windows XP Retail

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik heb een computer met windows XP. Heb deze versie van XP in RETAIL gekocht, dus niet tegelijk met een vol systeem (OEM). Ik ben nu bezig een nieuwe computer te bouwen, Kan ik de retail-versie van XP ook gebruiken voor de nieuwe computer.

Ik zet de harddisk waarop XP van de oude computer staat over op de nieuw te bouwen computer. Moet ik een nieuwe versie van XP aanschaffen ??

Een retailversie mag je op één pc tegelijk installeren, dus als jij de XP van de ene pc afhaalt en je wilt die op een andere opnieuw gaan gebruiken is dat toegestaan.

Je hebt zelfs kans dat de PC opstart met de oude HD er in, maar om die versie dan te gaan gebruiken raad ik je af. Veel windows instellingen zoals ze in die versie staan zijn afgesteld om de oude hardware.

Koop gewoon een lekkere grote nieuwe en schone harddisk en zet daar windows op, software en licentie heb je al, en gebruik de oude HD als 2e (slave) HD, wis dan gewoon alles wat je niet meer nodig (windowd mappen en software), documenten en mp3 file e.d kan je wel laten staan. Software die op de oude HD staat zal het mogelijk ook wel (deels) doen, maar ook die kan je beter opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan