norton antivirus 2006 kan ik niet installeren in windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Ik kan norton antivirus 2006 niet installeren in Windows Vista.

ik krijg de volgende melding:

This product requires Windows 2000 service pack 3 or greater or a 32-bit version of Windows XP. Setup will exit. For upgrades or service packs, contact Microsoft at http://www.microsoft.com/windows

Hoe kan ik dit verhelpen of welke virusscanner kan ik beter gebruiken voor vista?

alvast bedankt

Joep

de meest vervelende dingen van een nieuw operating system.

Er zijn een aantal vervelende dingen met een nieuw operating system. Ten eerste werken de oude drivers niet meer omdat deze niet hiervoorgemaakt zijn (ook voor virusscanners geldt dit). maar omdat in vista de boel nog meer is "dichtgetimmerd" (dus dat er nog minder op de computer gedaan mag worden), zal de virusscanner daar in vastlopen. Voorbeeld: U scant en de scanner wil een bestand aanpassen. Dat mag niet in Vista want dat is verboden en alleen weggelegd voor de ECHTE systeem administrator. Het komt in een wachtlijst die de ECHTE systeem administrator moet goedkeuren en uitvoeren. Dus crashed de scanner.

3lit3.

Hoi !

Heb je Vista (welke versie ?) al geinstalleerd ?

Dan kun je diverse trials downloaden: bijv. Ca-Ez Antivirus (1 jaar!) of Pc-cillin (3 mnd.

Avast (gratis) is ook beschikbaar voor Vista !

Succes,

Harry.

Dat klopt ja

Inderdaad, dat heb ik lang naar het posten van mijn vorige bericht gezien (eergisteren) :p .

Trouwens er is een nieuwe versie van vista uit (5536) kwam gisteren uit.

ik was 1 van de 100.000 gelukkige mensen om 1 van de laatste versies van van vista uit te proberen (voordat Vista begin 2007 uitkomt).

Hoi !

3lit3,

Staat er bij mij ook op !

Wat vind je ervan ?

Greetz.

Harry.

norton werkt niet op windows vista!!!!

Beste Heb dit probleem ook al gehad maar er is niks aan te doen. Heb ui medeleiden terug de xp geinstalleeerd om mijn programma te kunnen gebruiken. De reden is dat norton niet wil samenwerken met microsoft. heb wel ergens gelezen dat dit in 2007 zal veranderen en dat ze nadien wel zullen samenwerken.
greets zwoellenoelle

Ik aanbid vista (ok niet overdrijven)

Hoi !

3lit3,

Staat er bij mij ook op !

Wat vind je ervan ?

Greetz.

Harry.

In één woord : GE-WEL-DIG :) .
in de vorige versie (das 5348) kreeg ik mijn internet niet eens aan de praat. geen enkele driver behalve die van mijn videokaart. nadeel was wel dat die continu stond te loeien omdat anders de kaart te warm werd.
dat hebben ze in 5536 aangepast. nu werken alle drivers direct en zodoende kan ik nu met media center zelfs weer tv kijken. Nice job microsoft!

maar goed dat was even off toppic.

in de officiële versie zullen dit soort problemen verholpen zijn dus (mijn peptalk :P )

VREEST NIET, UW PROBLEMEN ZULLEN VERHOLPEN WORDEN!

Hoi !

Helemaal me eens voor de afwisseling !

Ik begin ook en beetje Vista-fan te worden !!

Greetz.

Harry.

Moet bekennen dat ik, buiten de grafische slagroom, er verder niet kapot van ben, veel te veel beveiligingen, die ik toch niet gebruik, uitgezet dus, daarnaast is het een vervolg van XP, zie alleen dat er nu de nieuwste technieken gebruikt kunnen worden, omdat de drivers daarvoor zijn ingebakken.

Al met al, grafisch prachtig, maar qua gebruik, nog omslachtiger dan XP, en echt snel is het ook nog niet.

Maar, ja, over 4-5 jaar werkt er weer 50% of meer van de computers ermee.

ik heb sinds een dag nu Windows Vista RC1 geinstalleerd, en heb dus ook het anti virus probleem, ik heb nu de trial die windows zelf voorstelt-Trend Micro Pc cillin- maar deze trial verloopt al in oktober 2006, Norton 2006 lukt niet, 2007 ook niet, enige andere oplossingen voor na oktober? aavast hebbek ook geprobeert, maar deze werkte niet correct samen, vista vond hem niet, waar door protection zogezegd niet in orde is...
dank bij voorbaat
Mvg Pieter

Nog even geduld...

ik heb sinds een dag nu Windows Vista RC1 geinstalleerd, en heb dus ook het anti virus probleem, ik heb nu de trial die windows zelf voorstelt-Trend Micro Pc cillin- maar deze trial verloopt al in oktober 2006, Norton 2006 lukt niet, 2007 ook niet, enige andere oplossingen voor na oktober? aavast hebbek ook geprobeert, maar deze werkte niet correct samen, vista vond hem niet, waar door protection zogezegd niet in orde is...
dank bij voorbaat
Mvg Pieter

Het antwoord is kort maar toch krachtig: Even geduld. De meeste bedrijven (dat zijn toch wel bijna alle grote bedrijven) zijn bezig om hun software Vista compatible te maken. Pas met de lancering van Vista (of daarna pas) zal bijna alle software werken met Vista (anders verliezen de bedrijven klanten en dus geld en dat lijkt me niet de beste oplossing ;) )

Dus nog even wachten en zien waar bijvoorbeeld Norton mee komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan