Proxy instelling niet te verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HeinC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HeinC

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Ik heb een probleem met zowel IE als Firefox. Iedere keer als ik en van deze programma's opstart staat er een proxyserver ingesteld. Nu ken ik handmatig deze afzetten en kan ik gewoon internetten.Zodra ik de browser weer afsluit en opstart, staat hij er weer in.
Als ik inlog via een ander account bestaat het probleen niet
Ik heb HideIP op mijn pc gehad, maar er weer afgehaald. Misschien heeft dit er mee te maken.
Iemand enig idee hoe ik mijn bowsers weer znder proxy kan laten opstarten met mijn account?

HeinC

Heb je hideip er helemaal afgehaald.
anders ga je met ccleaner even alle restjes weghalen.
tijdens het installeren kun je er voor kiezen om yahoo toolbar te installeren.
Als je dat niet wilt dan moet je daar even het vinkje bij weg halen.

Heb je hideip er helemaal afgehaald.
anders ga je met ccleaner even alle restjes weghalen.
tijdens het installeren kun je er voor kiezen om yahoo toolbar te installeren.
Als je dat niet wilt dan moet je daar even het vinkje bij weg halen.

CCleaner heb ik niet, maar HideIP heb ik eraf gehaald met Your Uninstaller! 2006. Dit programma maakt gebruik van de eigen uninstall.exe van HideIP, en tevens verwijderd het de gegevens in de registry (tenminste dat doen ze mij geloven). Ook de install direcory wordt verwijdert. Ik neem aan, dat ccleaner dan geen toegevoegde waarde meer heeft.

Ik hen nog een (administrator) account aangemaakt, en ook dit start goed op. Dus waarschijnlijk staat er iets in mijn profiel, en dat krijg ik er niet uit.

Zoek eens in je register op proxyserver, daar staan de sleutels die je kunt verwijderen, ze staan alleen in je profiel, ook met Hijackthis even nalopen, als je hebt gereboot.

Zoek eens in je register op proxyserver, daar staan de sleutels die je kunt verwijderen, ze staan alleen in je profiel, ook met Hijackthis even nalopen, als je hebt gereboot.

Je zit dicht bij de oplossing. Ik heb uiteindelijk via googlen de oplossing gevonden, en wel op: http://kb.mozillazine.org/User.js_file .
Dit file staat voor wat betreft Firefox in de Documents and Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles, samen met pref.js. Pref.js zijn de firefox instellingen die je met about:config kunt bekijken. Als ik het goed begrepen heb worden deze instelligen overruled door user.js. Bij mij stonden hier de ongewenste proxy gegevens in, waarschijnlijk door HideIP gemaakt. Na verwijderen van de gegevens reageert Firefox weer als vanouds, dus zonder proxy instelling.
Voor wat betreft IE, die was reeds "gerepareerd", hoe????? Weet ik niet, maar maakt nu niet meer uit.

Dit dus ter lering en een ieder die meegedacht heeft, bedankt :thumb:

HeinC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan