Wel verbinding maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xander43

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo,

Ik heb wel draadloos verbinding met het netwerk, maar internet explorer geeft de melding "pagina kan niet worden weergegeven".

Als ik internet met een kabel aan de modem werkt internet wel gewoon.

Wat moet ik instellen?

Alvast bedankt!

Xander

Xander, vertel mij eerst eens of je draadloos in de configuratiepagina van de draadloze router kunt komen? Dat is de eerste check.
Doe dat dus. Als dat niet lukt, dan moet je eerst het lokale verkeer fixen...

Succes,

Tijs.

Tijs,

Het lukt mij niet om mijn router te configureren (ook niet draadloos...).

Xander

Tsja.. dan houdt het op.

Met alle respect, maar een forum is niet geschikt om een hele uitleg te gaan geven hoe een draadloze router in te stellen...

Sluit het ding aan via kabel, pak de handleiding erbij, en ga aan de slag.. vaak zit er ook een soort quick-setup programma bij. Gebruik dan dat, en noteer tijdens het proces wat je allemaal hebt ingesteld. Je zult nl. een hoop van die gegevens ook bij de inrichting/configureren van de netwerkinstellingen van je draadloze netwerkkaart nodig gaan hebben! (voornamelijk die betrekking hebben op het zgn. SSID, kanaalnummer, WPA, WEP of AES sleutels). Zie hiervoor zowel de handleiding van de router als die van je draadloze netwerkkaart, zodat je niet iets instelt dat over en weer niet werken gaat.

Toch succes gewenst.

Tijs.

van wie krijg je kabel internet is dan van @ home??

Tsja.. dan houdt het op.

Met alle respect, maar een forum is niet geschikt om een hele uitleg te gaan geven hoe een draadloze router in te stellen...

Pardon? :shocked: Waar is Helpmij dan wel voor?

Pardon? :shocked: Waar is Helpmij dan wel voor?
Paul, voor een vraag tijdens het configureren wel, maar toch niet om de hele werkwijze voor te kauwen?

Maar ik laat graag aan je over om dit wel te doen hoor... Mij gaat het in ieder geval veel te ver...

Tijs.

Ik heb idd internet van @home.

Als ik m'n laptop via een kabel met de modem verbindt, werkt internet wél. Maar als ik draadloos verbinding maak met mijn router, dan kan de router geen verbinding maken met internet...

Gr.
Xander

Dan heb je in de router het nummer van @home niet gezet.
zet het cc of cp nummer maar in je router en het gaat werken.

euh...wat is een cc of cp nummer?

Probleem is dat ik niet in mijn router kan komen....

:confused:

het cc of cp nummer is de computernaam die je van @home hebt gekregen.
bv. CC123456-A
Om in je router te komen sluit je de router aan op je computer.
dan open je internet explorer en maakt de adresbalk helemaal leeg.
dan type je 192.168.1.1 en geeft een enter.
Dan zal er om een naam en een wachtwoordt gevraagd worden.
dit staat in je gebruiksaanwijzing van de router.
192.168.1.1 is een standaard maar misschien heeft jouw router wel een ander adres nodig maar ook dat staat in de gebruiksaanwijzing.

Als het een D-link wireless is (zoals die recent worden uitgeleverd bij Athome) is standaard inloggen geloof ik
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: wireless (of: draadloos)

Er moet een soort boekje bij zitten , waar dat ook in vermeld staat.

Succes,

Tijs.

Tsja, maar het lastige is dat ik niet in de router kan komen of in het routermenu. Het is trouwens niet echt een router, maar zo'n linksys ding met maar één aansluitmogelijkheid. En dan zal ik toch eerst op internet moeten zitten om daadloos in mijn router te komen :(

dan zal ik toch eerst op internet moeten zitten om daadloos in mijn router te komen

Nee, de toegang tot je router staat los van de toegang tot internet. Zonder internet verbinding kun je wel in je router, andersom niet.

Het invullen in je router van je CC nr is idd de oplossing.

zo'n linksys ding met maar één aansluitmogelijkheid

Praten we hier over een accesspoint?

We praten idd over een accesspoint (maar in de boekjes heet het ding opeens een router...).
Hoe dan ook, als ik een netwerkkabel in het accesspoint stop en in mijn laptop, krijg ik -na invulling van het genoemde ip-adres- geen configuratiemenu....

Overigens werkte alles een maand geleden prima, zonder invulling van een cc-nummer

Meld even het merk & type van dat ding. misschien kunnen we dan wat betekenen voor je.

Tijs.

Ik zal eerlijk met je zijn: Ik had een heel antwoord voor je klaar, maar ben toch gaan twijfelen.

Als jij nu zegt dat het een maand geleden nog werkte (dus: Je pc/laptop draadloos verbonden met de linksys WAP54G, die dan weer bedraad verbonden is met de modem) dan moest ik mijn verhaal weer inslikken.

Goed, je zegt niet meer in de configuratie van de accesspoint te kunnen komen. Dat lijkt consistent dat iemand de configuratie van je accesspoint heeft veranderd. Dit zal dan komen door reden 1 of reden 1 en 2 samen:
1. Je had er geen beveiliging op gezet voor draadloze toegang, in de sfeer van WPA beveiliging of je gebruikte WEP die gekraakt is.
2. Je had het toegangswachtwoord van de accesspoint niet veranderd, zodat iedereen die de handleiding van het ding kent en draadloos toegang had tot de linksys kon gaan knoeien met de instellingen.

Je kunt nog 1 poging doen, en dat is het ding bedraad aan je pc/laptop aansluiten en de Setup wizard vanaf de meegeleverde cd te draaien. Kom je voorbij de vraag om het administratorwachtwoord, dan zie je daarna welk ip-adres de linksys nu op ingesteld is. Dat adres kun je dan in je browser gebruiken (nog steeds bedraad aangesloten) om de instellingen van de linksys nog eens na te kijken en terug te zetten op wat blijkbaar ooit gewerkt heeft.

Kom je níet voorbij de wachtwoord vraag met Setup Wizard, dan zul je de router weer terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen om erbij te komen. Zonder het wachtwoord kom je namelijk nergens met de configuratie van het apparaat. De handleiding zegt, dat je de Reset knop aan de achterkant voor minstens 10 seconden ingedrukt moet houden om alles weer terug te zetten. Het wachtwoord dat je in Setup Wizard (en in de browserinterface) kunt gebruiken is dan weer het woord: admin

Stel dat punt 1 danwel 2 van toepassing waren, ga dan, om jezelf een groot plezier en hacker groot verdriet te doen
1. Een nieuw wachtwoord zetten voor de administrator
2. én je draadloze netwerk beveiligen.
Beiden kunnen alleen vanuit de browserinterface, die je ook weer bedraad oproept. Zorg ervoor dat de ingestelde draadloze beveiligingsinstellingen ook worden ingesteld op je draadloze netwerkkaart, anders is geen draadloze communicatie mogelijk tussen de Linksys en je pc.

Succes,

Tijs.

Aangezien het me nog steeds niet is gelukt om draadloos verbinding te krijgen met internet (of met mijn access point) heb ik een draadloze router geleend. Het type is Linksys WRT54G.
Het is me nu gelukt om in de router te komen en mijn cc-naam in te vullen. Het lukt vervolgens echter niet om draadloos verbinding te krijgen met mijn router.

Zowel mijn 'notebook adapter' als de router hebben dezelfde ssid/ channel en WEP-beveiliging. DHCP is ingeschakeld.

Internet met een netwerkkabel verbonden met de kabelmodem (@home) werkt wel gewoon.

Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen veranderen/ instellen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Xander

Het lukt je niet om draadloos verbinding te maken met én een WRT54G én een WAP54G.

Bedraad lukt wel met de WRT54g om op Internet te komen. De instellingen op de router werken dus gewoon.

Omdat je met beide problemen hebt, ook al heb je (volgens zeggen) de juiste encryptie, SSID en kanaalnummer ingevuld zou ik haast het idee krijgen dat je draadloze netwerkkaart niet (goed) samenwerkt met Linksys apparatuur.

Je meldt helaas niet welke draadloze netwerkkaart (merk & type) je gebruikt, maar ik zou haast denken dat je aan een firmware update van je netwerkkaart moet gaan denken (of evt. een firmware update van de Linksys apparatuur).

Mochten deze opties niet helpen, probeer dan eens van je lokale pc-boer een draadloze netwerkkaart van Linksys op proef mee te krijgen, en probeer het daarmee.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan