• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranksysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazchillin

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Ik moet een spreadsheet maken over het s***jesilen
belangrijke punten zijn dat de diverse tussenstanden tijdens de wedstrijd worden bijgehouden.
ik heb al een aardig begin gemaakt maar ik weet niet echt hoe ik een soort van rang systeem moet maken. ik heb de punten invoer aardig klaar.
Maar nu moet ik nog iets fixxen zodat de strafpunten bij de tussen eindstand opgerekend worden en dan moet daar nog een totaal uit gehaald worden.
Daarna moet ik dus nog met die gegevens een rang systeem maken van wie de winnaar is en wie de verliezer.
ik hoop dat het duidelijk is ik heb er een bijlage bij gedaan zodat jullie kunnen zien hoe ik het gedaan heb. als jullie suggesties hebben zo van dit gaat nergens over dan hoor ik dat ook graag :) thanx in advance!

Bijlagen

Hey, ik snap niet zo goed hoe de punten invulling werkt, zou je dat kunnen toelichten?

Hello

1. de formule in N3 kan veel simpeler als:

=SOM(B3:L3)-M3

Voer door naar beneden met de vulgreep.

2. Als je een automatische rangschikking wilt maken, kijk mijn posts na over "rangschikking" (vooral bij voetbalbestanden, maar hetzelfde principe blijft geldig.) Hier op het forum heb ik al meermaals uitgeschreven hoe dat gedaan kan worden.

3. Voor de rest: ik begrijp geen bal van het s***jesilen, dus daar zal extra info nodig zijn.

Begin echter zelf met de rangschikking en kom dan terug bij grote problemen.

Wigi

nou er zijn 11 wedstrijden de nummer 1 krijgt altijd 0,9 punt daarvoor de nummer 2 gewoon 2 etc. de slechts gevaarde race wordt van het totaal aantal afgetrokken.
het bovenste gedeelte heb ik gebruikt om tot de tussen eindstand te komen.
Maar aangezien er een hoop strafpunten bij kunnen komen heb ik die er onder gezet zodat ik dan daar gegevens in kan voeren voor de straf punten en dan uiteindelijk de eindstand ik hoop dat ik hier duidelijk genoeg mee ben geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan