• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde aan gegevens uit dropdown menu geven

• Onderwerp starter Onderwerp starter dtje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dtje

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
hoi,

Ik heb een vraag over het gebruik van dropdownboxen. Heb al gezocht op het forum, maar kon niet vinden wat ik zocht, of iets waar ik al achter was maar niet was wat ik wil.

Ik wil in een dropdownbox tekst zetten, bij aanklikken van een van die dingen moet daar een door mij bepaald bedrag komen in een andere cel of misschien zelfs blad, en dat moet ook nog een keer vermenigvuldigd kunnen worden met een x aantal (handmatig invoeren).

In het topic drop down menu auto prijzen en dan offerte module B2s2.rar, had ik zelf ook al ongeveer verzonnen, maar dan kom ik niet verder als de 1,2 of 3 die tevoorschijn komt bij aanklikken. Hoe kan ik dát veranderen?

Dank.

Voeg eens een voorbeeldbestandje bij.

Je uitleg was niet duidelijk genoeg voor mij om een voorbeeldje uit te werken.

hoi,

Ik zal het nog een keer proberen.

Ik heb een dropdownbox (a1), daaruit kies je bv 1 item. Die zou dan bv een waarde hebben van 1000. die 1000 moet dan te zien zijn in een bepaalde tab (d1). tussen deze tab en het dropdownmenu moet nog ruimte zijn (b1) waar je die 1000 nog mee kan vermenigvuldigen.

Zo duidelijk?

bijna. in de dropdown moet tekst staan waar nu getallen staan, En de getallen die nu in de dropdown staan moeten zichtbaar worden bij aanklikken van de tekst in de dropdown

hoi,

Nu heb ik toch besloten om dat ding uitgebreider te maken ivm aanpassingen in de toekomst & gebruiksgemak voor toekomstige gebruikers

Kan iemand me vertellen of het ook mogelijk is om de gegevens die ik gebruik (dus de tekst én de getallen) uit andere sheets te halen ipv ze in een fornule te gebruiken?

alvast bedankt

hoi,

Nu heb ik toch besloten om dat ding uitgebreider te maken ivm aanpassingen in de toekomst & gebruiksgemak voor toekomstige gebruikers

Kan iemand me vertellen of het ook mogelijk is om de gegevens die ik gebruik (dus de tekst én de getallen) uit andere sheets te halen ipv ze in een fornule te gebruiken?

alvast bedankt

Uit andere sheets:

* voor de getallen, gebruik gewone celverwijzingen

* voor de tekst in de dropdownbox:

1. zet de elementen in een andere sheet
2. geef dat bereik een naam
3. in Data > Valideren - Lijst: ipv de individuele elementen te zetten, zet je de naam van het bereik.

Wigi

dat snap ik niet, die cellen in andere sheets heten toch gewoon hetzelfde?

Zou je heeeel misschien nog 1 voorbeeldje kunnen maken van gebruik van sheets???

dan kom ik er wel uit. Ik snap het allemaal verder redelijk goed, en dit ook wel als je een voorbeeldje maakt, naar de termen die jij gebruikt ken ik niet, vandaar dat ik het over dingetjes heb :)

hoe kan ik nu 'elementen' uitbreiden? de meest logische manieren geven geen resultaat bij mij.

hoe kan ik nu 'elementen' uitbreiden? de meest logische manieren geven geen resultaat bij mij.

Ga naar Invoegen > Naam en vervang door het nieuwe bereik. Kies Toevoegen, en gebruik dezelfde naam.

Jeetje bedank heeft me uitstekend geholpen, maar....... een klein ding wat waarschijnlijk met de op maak te maken heeft.

Al ik nu niets invul in zoekwaarde krijg ik bij het resultaat #N/B kun je dit wegkrijgen?

Jeetje bedank heeft me uitstekend geholpen, maar....... een klein ding wat waarschijnlijk met de op maak te maken heeft.

Al ik nu niets invul in zoekwaarde krijg ik bij het resultaat #N/B kun je dit wegkrijgen?

In welke cel typ je niets?

hoi,

Ik snap er niks van. Vannochtend verder gegaan met invoeren, en nu pakt hij de helft niet of geeft verkeerde waardes.

zie blijlage... . .wat doe ik niet goed?

Bijlagen

Het probleem ligt in het feit dat het op het tweede tabblad niet alfabetisch staat.

Gebruik daarom

=INDEX(VERSCHUIVING(elementen;0;1);VERGELIJKING(A1;elementen;0))

Hierin is ook gewerkt met VERSCHUIVING, wat niet nodig is, maar anders moet je het bereik telkens aanpassen.

Verander de 1 in VERSCHUIVING(elementen;0;1) bv. in een 3 indien de getallen 3 kolommen naar rechts opgeschoven zijn in vergelijking tot 'elementen'. Gebruik bv. -2 als ze 2 kolommen naar links opgeschoven zijn.

Duidelijk?

Wigi

nee, ik krijg nu de foutnelding #naam?

Kun je het misschien als voorbeeldje maken? met de help functie kom ik er ook niet uit.

Komt het omdat hij niet naar sheet 2 verwijst?

Laatst bewerkt:
okee, dat is allemaal ingevoerd, het schiet al op.

Wigi, nu snap ik niet hoe ik bv 4 van die pulldownmenu's met allemaal dezelfde gegevensonder elkaar moet krijgen. wat moet ik dan aanpassen/toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan