XP sluit plots af en terug op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Telkens ik met mijn Lite-On DVD writer wil schrijven met éénder welk proggie,nu juist met Nero,daarvoor met Roxio gaat alles goed tot na enige minuten en XP volledig afsluit en terug opstart met de vermelding ....hersteld van een ernstige fout.....enfin jullie kennen dat wel.

Ik heb hier een screenshot van bijgevoegd.

De DVD writer heeft vroeger eigenlijk nooit problemen gemaakt,of kan het zijn dat als m'n CPU (AMD Athlon Thunderbird) bij 51C° zit en dan nog gaat branden dat dan alles té warm wordt en deze afsluit ?
Is maar een gedacht hoor,HD's hadden 45 en 47 C° op dat moment,dit alles na een nachtje doorwerken met de Pc.

Wordt iemand wijs uit deze foutmelding

Groet
Eric

Aangepast:
Heb zopas wat foto's gebrand op CD met m'n andere Lite-On CD writer en dat lukte zonder problemen,dus waarschijnlijk dan toch iets met de DvD writer zelf ipv. de temperaturen ?

Bijlagen

• HelpmijFoutrapport.gif
    HelpmijFoutrapport.gif
    17,8 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
maak eens een plaatje van je temperatuur als je aant branden bent
meschien word de cpu overbelast en daarom wordt ie afgesloten

diamondo

Heb weer ff geprobeerd en sloot terug af bij CPU 50C° / 30 C°MoBo / 45 C° C-schijf en de HD waar de te branden foto's op staan ook bij 50C° en weer dezelfde foutmelding
Raar dat bij het branden op CD met de andere writer het probleemloos gaat.

:confused:

zoek eens naar een progje dat je harde schijf en/of geheugen kan testen. zou misschien wel eens een klein foutje in kunnen zitten. de temperaturen die ik zie zijn niet achterlijk hoog dus dat zou goed moeten zitten. Controleer eens of je misschien ook bij andere zaken problemen krijgt, of dat het echt alleen bijhet branden is. kijk ook eens of je een andere brander zou kunnen uitproberen. als een andere brander wel perfect wrkt, dan weet je dat het je brander is die problemen geeft.

Hoe is dat te checken of er iets met de driver mis is en waar vind ik die voor te verwijderen ?
Installatieschijf heb ik nog.

Zal ff gaan zoeken naar zo'n proggie voor de HD te controlleren,wist niet dat zoiets bestond !
Maar als de CD writer naar die HD gaat zijn er geen problemen,t'is enkel als de DvD writer die fotos van de schijf wilt halen.
Dan toch eerder iets met de DvD writer.
Andere DvD brander heb ik niet en verder loopt de Pc perfect.

En in BelArc Advisor geeft ie beide HD's OK aan .

MAXTOR 6L060J3 [Hard drive] (60,04 GB) -- drive 1, s/n 663221016851, rev A93.0500, SMART Status: Healthy
SMSC 223 U HS-CF USB Device [Hard drive] -- drive 2
SMSC 223 U HS-MS USB Device [Hard drive] -- drive 3
SMSC 223 U HS-SD/MMC USB Device [Hard drive] -- drive 5
SMSC 223 U HS-SM USB Device [Hard drive] -- drive 4
ST320410A [Hard drive] (20,02 GB) -- drive 0, s/n 6FG0EMVQ, rev 3.34, SMART Status: Healthy

Laatst bewerkt:
Die checkprogramma's voor de HD zijn BIOS proggies en daar blijf ik liever af wegens geen ervaring !

Is er niet iemand die het foutbericht kan lezen ?

Groet

schakel de automatische herstart uit ... dan zie je mss de foutmelding.

Wil ik best es proberen,waar zet ik die juist uit ?
Ik kan niet blijven DvD's branden die halverwege stoppen en alle in de "echte" prullenbak gaan.

Groet
Eric

Wil ik best es proberen,waar zet ik die juist uit ?
Ik kan niet blijven DvD's branden die halverwege stoppen en alle in de "echte" prullenbak gaan.

Groet
Eric

Automatisch herstarten uitschakelen
Windows 2000/XP

Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Effe tussendoor geprobeerd een originele DvD af te spelen op die Lite-On DvD/RW en dat lukt me nu ook al niet.
In app.beheer geeft ie aan als functionerend apparaat,uitschakelen/inschakelen en driver terug erop gezet enzv.heeft geen zin gehad ?
Nou ben ik helemaal de kluts kwijt.
Ik gebruik sinds kort ook wel TuneUp Ut2006 en System Mechanic6 Pro,misschien zijn deze proggies de boosdoener en hebben ze iets ijverig ge-cleaned ?

Groet
Eric

Effe tussendoor geprobeerd een originele DvD af te spelen op die Lite-On DvD/RW en dat lukt me nu ook al niet.
In app.beheer geeft ie aan als functionerend apparaat,uitschakelen/inschakelen en driver terug erop gezet enzv.heeft geen zin gehad ?
Nou ben ik helemaal de kluts kwijt.
Ik gebruik sinds kort ook wel TuneUp Ut2006 en System Mechanic6 Pro,misschien zijn deze proggies de boosdoener en hebben ze iets ijverig ge-cleaned ?

Groet
Eric
zet eens een herstelpunt terug ...

Had ik al gedaan,tot begin September,kan niet herstellen zegt ie dan omdat er geen veranderingen zijn aangebracht,en ik weet zeer zeker van wel.....? ?
Ik probeer nog eens wat verder terug te gaan....

Groet

Heb nu al 5 x Sys herstel gedaan en telkens de vermelding."..kan niet herstellen na..."..
Kon gaan tot midden Augustus en ik weet zeker dat er sindsdien toch wat veranderd is qua proggies en dergelijke,alles blijft erop staan !
Raar is dat,in m'n Win ME Millenium vroeger lukte dat elke keer !
Nog enige suggestie ?

Dank op voorhand

Aanpassing:
Als ik een CD wil spelen in dat station en open klik geeft deze enkel de .cda bestanden weer daar waar in de andere lezer de CD gewoon afspeelt,ook komt de optie "Afspelen " niet meer tevoorschijn.
Bij een DvD schijf laat ie enkel de VIDEO_TS en AUDIO_TS bestanden zien

Laatst bewerkt:
Intussen wat gezocht op Helpmij en dit ook reeds geprobeerd maar terug hersteld daar hierdoor het andere CD station ook niet meer werkte.

Dit kan ook nog

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Heb nogmaals een DvD willen branden en na plots afsluiten van XP geeft het foutscherm dit weer:

Windows is afgesloten om schade te voorkomen....
MEMORY_MANAGEMENT
.......0x0000001A 0x0004128B,0x5F000201,0x7EF67EF6,0xC0503000

Verder functioneert de Pc zoals het hoort,zolang ik maar niet de DvD/Rw gebruik !!

Enig idee iemand ?

Laatst bewerkt:
Hmm,ik zou dan m'n memory's moeten testen en dat is in de Bios en daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten,de rest gaat nog wel maar geen Bios toestanden helaas.

Is er geen andere mogelijkheid om mijn Memory te checken ?

Maar dat kan toch niets te maken hebben met het feit dat die DVD/RW station de DVD-CD niet meer kan lezen en ook niet dat Sys.herstel niet functioneert...of wel.

Aan de Hardware is de laatste maanden niets veranderd behalve toevoeging van 2 fan's !

Groet
Eric

Nu nogmaals sys.herstel gedaan,zegt wederom...."...kan niet herstellen naar..." maar heeft dan toch wat software verwijderd.....strange hoor !

Verder blijft alles hetzelfde,Pc gaat prima op alle proggies en internet.

Probleem blijft afspelen en opnemen met de LiteOn DvD/RW en het afsluiten van XP bij het proberen te branden met de MEMORY_MANAGER foutmelding waarmee ik me geen raad weet.

Wel kan ik als een DvD in het station zit,naar PowerDvD gaan en daarmee de DvD openen en bekijken,niet echter waneer ik op het station zelf klik en "openen" neem,dan komen gewoon de 2 Audio en Video -TS bestanden erop.

Aanpassing:
Het probleem met het lezen is al opgelost,DvD/RW station speelt terug alle DvD-CD's en start automatisch,rest enkel dus de MEMORY_MANAGER foutmelding

Laatst bewerkt:
Heb nu nogmaals geprobeerd een DvD te branden met Nero6 en leek te lukken tot zo'n 55% toen ie weer afsloot.
Na heropstarten kwam de screen van schijfcontrole met de vermeldingen :

CHKDSK is bezig met het verwijderen van bestandssegment 15012 en......verwijderen van indexvermelding 8.JPG in index $ 130 van bestand 3839....

....en nog iets van een Bit-map dacht ik....

Heeft iemand hier wat aan om een oplossing voor mijn probleem te vinden of is dat gewoon een herstelfunctie van CHKDSK ?

Groet
Eric

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan