Formatteren Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorslo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hallo Helpmij-ers,

Gisterenavond was ik van plan mijn oude pc te formatteren en er opnieuw windows XP op te zetten. Maar er waren wat problemen, er stond windows xp pro op (niet legaal) en nu heb ik een legale windows xp Home edition, dus die wou ik erop zetten (recoverydisk van paradigit). Ik had dus eerst met een andere cd de partities gemaakt. En toen de recovy disk van paradigit erin gestopt en geinstaleerd (bij die cd kan je geen partities maken) alles leek gelukt maar dat was niet zo ik kreeg namelijk een Error: Unable to system boot disk of zoiets

Weet misschien iemand hoe ik dit kan oplossen en er toch die legale windows xp home op kan zetten?

BVD,
Sjors

Hoort die recoverydisk van Paradigit wel bij die pc?

De vraag is nu,of de benodigde bestanden op de recoverydisk staan,of dat die bestanden op een (waarschijnlijk verborgen) partitie stonden,die je wellicht hebt verwijderd toen je de schijf opnieuw hebt ingericht.

Wat kun je aan bestanden vinden op die recoverydisk?

Greetz

Dat zegt niets over de locatie van de bestanden ;)

Dus kijk nu even letterlijk wat er op die CD staat,wat zo schiet je niet veel op.

Op de CD staat:

Paradigit computers
Portions©1985 - 2001 Microsoft corporations
All rights reserved. For distribution with a new pc only. Supports for these products is provided by Paradigit Computers.

The software included on this external recovery media, may only be used for recovery of your paradigit pc. performance is the sole responsibility of Paradigit Computers.

Windows XP Home NL SP1 Recovery CD v3,4,1
Disk # 1 van 2

Het lastige is dat er vele soorten recovery cd"s bestaan,afhankelijk van het merk,HP,Dell,Acer enz.

De een heeft de bestanden op de CD staan en weer een ander heeft er alleen sofware op staan die de bestanden recovers van een,veelal verborgen,partitie.

Ik vroeg je te kijken wat er op de CD staat en dan bedoel ik niet de tekst,maar ik wil weten wat er aan bestanden op staat.

In ieder geval wil ik weten of er een i386 map op staat.

Oh sorry, verkeerd begrepen. Moment ga even kijken wat er op de cd staat.

attachment.php

Sorry voor die vage icoontjes (heb vista skin):o

Bijlagen

• CDindex.JPG
    CDindex.JPG
    24 KB · Weergaven: 78
Het ziet er heel anders uit dan op een originele XP CD,de i386 map staat er gelukkig op,dus dat geeft aan dat alles op de CD staat en vandaar wordt geïnstalleerd.

Ik mis wel een setup.exe b.v. en map andere mappen.

Deze CD is natuurlijk geheel toegesneden op deze PC,maar je hebt de indeling gewijzigd,m.a.w. de partitie grootte is veranderd,misschien dat dit storing geeft.

Ik had dus eerst met een andere cd de partities gemaakt. En toen de recovy disk van paradigit erin gestopt en geinstaleerd
Is dit in Windows gebeurt of is het een "bootable" cd?

Weet je nog hoe de verdeling voorheen was,qua aantal en grootte van de partities?

Heb je de XP key?

Je boot vanaf cd 1,dan doe je cd 2 er in ,en vanaf daar kun je installeren,als dat is klaar cd 1 er weer in en dan de drivers laten installeren.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan