noob vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimowns

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
ik ben geen programmuer maar ik zou wel graag leren met hoe ik moet programmeren .
kan iemand mij een site geven hoe ik visual basic kan leren .

eigenlijk wil ik proberen voor een eigen game te maken . maar zoveel verstand heb ik er niet van maar ik kan altijd wel eens proberen . zoals kleine dingents te maken , mijn file in .exe maken .

badankt opvoorhand .

nee bedankt ik moet nu al genoeg veel leren maar toch bedankt voor de uitnoodeging .

weet jij misschien welk program ik nodig moet hebben voor een rpggame te make ?
en hoe ik course codes kan leren lezen , kleine programmatjes maken .

neen bedankt een gamemaker progran is veeel te simpel het was eigenlijk voor te zeggen welk program ik moet gebruiken voor een full screen rpggame te make .
moet ik visual basic hebben of een ander programmeer bestand

3D game full screen aanpassen

ik ben maar een beginnetje in programeren , mijn droom was altijd geweest een eigen 3Dgame te maken full screen .
maar dan moet ik wel kunnen programeren ik ga stap voor stap voor te programeren zoals kleine dingetjes in .exe zetten enzo .

ik wil wel eens proberen voor een 3Dgame full screen aan te passen zoals vb. muonline of roseonline ;;;{{ alleen de begin screen veranderen en enventueel paar aanpassingen in spel zelf ;;;}}
weet iemand welke versie ik moet gebruiken voor een 3Dgame aan te passen full screen .
somminge zeggen dat ik visual c# , visual basic , visual C++ moet gebruike .
als je weet welk ik moet moet gebruike voor een 3Dgame full screen aan te passen zend het hier in deze topic .

dus dit het program dat ik nodig zal moeten hebben voor een 3Dgame full screen aan te passen en enventueel een te maken ?

ik heb het elemaal gelezen maar ik kan alleen movies zien :p

Je kunt met de meeste talen wel een game schrijven. Alleen verwacht niet dat je dat als beginner gaat lukken. Als je nog helemaal geen ervaring hebt met programmeren, dan zul je eerst de basis moeten gaan leren van de gekozen taal. Om te kijken welke taal het beste bij je past, zou je op bijvoorbeeld www.pscode.com wat voorbeelden kunnen bekijken in verschillende talen. Als je dan een of misschien wel meerdere talen interessant vindt, dan zou je van de gekozen talen een basiscursus kunnen zoeken als oefening. Dan zie je welke het beste bij je past.

Ook met de basis leren moet je niet te snel van stapel willen. Begin gewoon rustig met kleine projecten. Een rekenmachine, een tekstverwerker, etc. Zo leer je de basis steeds beter. Niet meteen met moeilijk dingen willen beginnen, want dan wordt het meer kopiëren en plakken dan zelf programmeren. En daar leer je niet van.

Verder heb je het over '3d game full screen aanpassen'. Ik neem aan dat het '3d game full screen maken' is ? (anders is de source al geschreven in een taal);
Ik denk dat dit zeer moeilijk gaat worden als beginner. Om een indruk te krijgen zou je eens onderstaande link moeten bekijken:
http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&words=3d+game

Daar staan voorbeelden in verschillende talen. Wanneer je trouwens een game maakt kun je het beste gebruik maken van een game engine. Deze neemt je ontzettend veel werk uit handen.

Ik hoop dat je hebt aan bovenstaande lap tekst. :)

ik denk dat C++ toch wel het simpelste is want ik heb hier wel wat site's gevonde over C++ . de codes enmeer .
site1: http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=9&id=126
site2: http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/program_structure.html
site3: http://www.cppreference.com/

ik denk dat ik toch C++ gaat nemen . en gaan beginnen met kleine projecten en zo opbouwen tot groteren projecten en dan gaan modden .en als ik dat almaal goed kan ik misschien wel eens proberen voor een klein eigen 3d game te make .

maar wat is het vershill tussen visual C++ en C++ , C/C++ ?
is het eender welke C++ ik wil gebruiken voor kleine projectjes te starten en eventueel grooten projecten .

ik ben jullie zeer dankbaar voor mij zowat informatie te geven en mij proberen te helpen in programmeren :thumb: :) .

Een simpele taal om te leren is Visual Basic.
Uiteindelijk bereik je (vooral voor games) meer met C++.

Het verschil in Visual C++ en C++ is dat je met Visual alles direct te zien krijgt wat je doet.
Als je een knop wilt, dan klik je de knop aan en klikt nogmaals daar waar je hem hebben wil.
Met "gewoon" C++ moet je echt alles zelf programmeren (bijvoorbeeld een knop: lijntje van links naar rechts in het zwart, lijntje van links naar rechts maar 1 pixel lager in het grijs, etc.).
Dat wil je echt niet.....

C++ is niet makkelijk om te leren.
Ik heb de opleiding Technische Informatica gevolgd (jaren geleden). Er zat een jongen bij mij in de klas die de eerste dag van de opleiding aangaf dat hij alleen maar aanwezig was omdat hij graag spellen wilde gaan maken.
De opleiding was daarvoor niet geschikt, terwijl we wel C++ en Visual Basic als taal hebben geleerd.
Verwacht, zoals hierboven staat, het eerste jaar geen wonderen.
Mocht je toch zover komen dat je daadwerkelijk een 3D game hebt gemaakt dan heb ik respect voor je. Het is echt veel werk.

groet,
Dave.

Laatst bewerkt:
ik heb hier een site voor een eigen 3Dgame full screen First Persion Shooter
site download : http://www.fpscreator.com/downloads.html

eigenlijk is het maken van dit game wel simpel .
gewoon knip en plak werk .
beetje moeilijker is je grafichs beter laten upgrade zodat je beter beeld hebt , nieuwe ventjes,armor,wapens programmeren .

maar dan komt het moeilijkste van allemaal , voor het game online te zetten en in een download versie te zetten .
dat ze mijn game kunnen downoaden en online spelen ( zoals bij de echte shooter games )
weet iemand misschien hoe ik dit kan doen ?

sorry dat ik nu zoveel vragen begin stellen .

jim

probeer eens rpf maker xp
erg handig om van die pokemon spellen te maken probeer het een
dit is een site met een download en heel veel informatie
scripts en veel meer

solarsoft

programmeren

Ik ben zelf begonnen met visual basic en ik maak nu ds game's in c++
begin dus hier met visual basic
daarna met c++ silvermagics ken ik persoonlijk en het heeft mij zeer geholpen begin maar achteraan en werk naar voren

Web maker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan