Ideeen voor programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi Allemaal,

Heeft er iemand nog een goed idee voor een programma. (windows programma, geen web)

Laatst bewerkt:
Een conversie programmaatje voor Word document (tekst + opmaak, zonder afbeeldingen) naar BB code.

Doel van het programmaatje: Het makkelijk maken om je eigen documenten uit word in dezelfde opmaak te posten op een forum, zonder veel handelingen.

Invoer: Word document
Uitvoer: TXT document volledige opmaak in BB code voor forums.

extra opties:
- Compatible met Openoffice (RTF text)
- Opmaak ook in XHTML genereren voor extra compatibiliteit.

Hoi jippiejajee,

Deze is leuk. Ik ga er ff mee aan de slag.
Meer idee zijn natuurlijk altijd welkom

Lijkt me een mooi programma als het gaat lukken! Plaats je het resultaat hier?

Hoi jippiejajee,

Deze is leuk. Ik ga er ff mee aan de slag.
Meer idee zijn natuurlijk altijd welkom

Thx, ideetje is beetje ontstaan vanuit eigen noden :P Als het lukt ga ik er dankbaar gebruik van maken ;) :thumb:

Hoi Allemaal,

Bij deze de eerste TEST versie.

Hij kan de volgende opmaak omzetten.

BOLD
ITALIC
UNDERLINE
STRIKETHROUGH
en COLOR

Ik denk dat hij hiermee wel aan de meeste behoeft voorziet.
Als er problem (foutmeldingen) zijn of je wilt er nog iets bij hebben. Geef maar een gil.

Bijlagen

Dit is een vetgedrukte tekst

Dit is een gewone tekst

Dit is een onderstreepte tekst

Dit is schuine tekst

Allemaal even testen

Rood Geel Blauw

:thumb: :thumb: :thumb: Very nice :D en snel :) :thumb:

//edit: morgen effe uitgebreid testen, maar belooft een heel bruikbaar iets te worden ;)

Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

Bij deze een nieuwere versie.

Nieuwe opties zijn:

• Openen van een bestand via Actie - bestand openen (Alleen *.doc en *.rtf)
  • Drag en Drop van een bestand (Alleen *.doc en *.rtf)
  • Kopieeren en plakken via menu items

Laat maar horen wat er nog meer in moet.

P.S. meerdere ideeen zijn nog steeds welkom

Bijlagen

Hey, Ik vind het al een hardstikke makkelijk programmaatje. Ben benieuwd naar deze versie, maar ik denk dat je hem er nog aan moet hangen :o (aangepast: Nu is het progje er wel LOL)

Ik had nog een paar toevoegingen voor een evt. omzetting bedacht:

Als je bij word inspringt met tab, voor een opsomming oid. Zou het mogelijk zijn dit om te zetten naar [ list ] [ * ] [ * ][ /list ] tags te zetten.

Tevens stuitte ik op hetvolgende, wat misschien een optie in je programma zou kunnen worden. Er zijn verschillende soorten BB code. Een aantal forums gebruikt zeg een aantal custom opties, waaronder bijvoorbeeld de [ list ] of [ li ] tags.

Een goed voorbeeld is ook YABBC code, wat ook een soort BB code is en waar ook redelijk veel forums mee werken.

Ook werkt op dit forum niet, omdat de functie op dit forum niet aanwezig is, maar bijvoorbeeld wel bij YABBC code.

Misschien is een optie om te kunnen kiezen naar welke standaard forumcode je het om wilt zetten met bijvoorbeeld de volgende keuzeopties: standaard BB, YABBC, vB en bijvoorbeeld een customize-optie voor als je met deze 3 nog een mist.

Even voor de andere testers wilde ik nog even melden dat ze .NET framework nodig hebben. ;) Voor de rest volg ik ontwikkeling op de voet :thumb:

Hoi Allemaal,

Bij deze een nieuwere versie.

Nieuwe opties zijn:

• Zelf de mogelijkheid om indeling te maken .
    Kopieer een van de bestanden in de map CodeTypes, open het bestand en verander de waarde achter het = teken in je eigen waarde (letop verander niets aan de layout van dit bestand)
    De naam van je gekopieerde TXT bestand vind je terug onder CodeType boven in de menubalk.
  • Drag en Drop werkt nu ook met de geselecteerde tekst uit bijvoorbeeld een word document. Dus niet alleen Drag en Drop van een bestand maar de ook de geselecteerde tekst.
  • Het maken van opsommigtekens werkt niet echt lekker, bij de laden van een bestand in de richtextbox, wordt een bestaande opsommings niet meer herkend als een opsommingsteken. Om die reden heb ik er een knop in gemaakt waarmee je opsommingtekens kunt zetten.
  • In de vorige versie werd er als je zelf een letter typt de richtextbox opnieuw 'gescanned'. Dit is nu veranderd en wordt er alleen gescanned als er nieuwe tekst wordt gedropt of als er een bestand wordt geopent. Wil je toch opnieuw 'scannen' dan druk je op de 2de knop

Laat maar horen wat jullie er van vinden. Positief of negatief (Zeker als je Bug aantreft)

Bijlagen

Klinkt goed. Ga hem vanavond maar weer eens testen :D na herinstallatie van me PC. :)

het is mischien een beetje laat gepost(alweer 2007) maar ik heb eigenlijk een prog nodig
dat uitrekend wat alle oplossingen zijn van codes met 4 tot 20 letters/cijfers en dan in een txt bestand doen als mischien iemand het al op internet heeft dan graag ff posten:D
alvast bedan:)kttt

heb je enig idee hoe groot de file word van 20 tekens waarin je 62 mogenlijkheden per teken hebt word?

...

juist dat is dus onmogelijk

Onmogelijk niet,
alleen: wat mur al zei, dat is 20 ^ 64 (en dat is 1,844nogwat^83 )
en dat is dan alleen voor alle tekenreeksen voor 20 letters, en daar moet dan nog 19 (6,92^81), 18, ect. bij opgeteld worden.;)
Voor jou computer dus onmogelijk. :rolleyes:

V.:thumb:

Ik wilde het zelfs ingewikelder want niet aleen 20 grote maar ook 19 en 18
Enzovoort maarja bedankt voor de informatie

Onmogelijk niet,
alleen: wat mur al zei, dat is 20 ^ 64 (en dat is 1,844nogwat^83 )
en dat is dan alleen voor alle tekenreeksen voor 20 letters, en daar moet dan nog 19 (6,92^81), 18, ect. bij opgeteld worden.;)
Voor jou computer dus onmogelijk.

V.:thumb:

ok even wachten, wie heeft er een computer met een harde schijf die 1844674407000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 TERRA byte op kan slaan? ik denk dat als je alles bij iedereen op deze wereld op telt je daar nog niet eens aan komt

Houden we het even ontopic? Patsen met je warez collectie is niet nodig.

Gv

Ik heb een programma in gedachten die nederland stukken veiliger gaat maken en mischien ook andere landen.

Ik kan het zelf niet maken maar ik ga op zoek naar mensen die er verstand van hebben.
En die het voor mij kunnen maken ik kan niet meer vertelen dan dit omdat het geheim is

(GV makes the world more secure )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan