Foutmelding Wireless Kaart in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoffelzwvl

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Hallo allemaal,

Reeds een tijdje heb ik een foutmelding in mijn BIOS bij het opstarten op mijn Fujitsu-Siemens Amilo 1310 G.
Ik zou graag die netwerkkaart uitschakelen, zodat het conflict niet meer wordt weergegeven en heb ondertussen een USB stick aangeschaft om zo op het net te surfen.
Dat alles werkt perfect.

Hoe kan ik die Wireless Kaart in mijn BIOS uitschakelen ?
Iemand een idee ?

Bedankt voor de tips alvast !!!

Het handboek geeft weinig informatie over wat er allemaal in de BIOS is in te stellen. Ik vermoed dat je in de BIOS onder Advanced moet zijn om ergens iets te kunnen vinden over het in- danwel uitschakelen van het ingebouwde Wireless Lanapparaat.

Wat ik wel heb kunnen vinden is het indrukken van een bepaalde knop op de laptop zelf. Daarmee zou, als ik de bijbehorende tekst goed lees, het ding ook permanent uitgeschakeld zijn. Of de BIOS dan nog loopt te zeuren kan ik niet uit de handleiding halen.

Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• wifi_Fujsiemens.JPG
    wifi_Fujsiemens.JPG
    16,9 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Inderdaad in apparaatbeheer heeft het geen zin: Windows ziet sowieso die kaart niet, omdat ze reeds bij de opstart een foutmelding geeft. In apparaatbeheer vind ik enkel mijn netwerkkaart met draad terug...

Wat de knop betreft: Er is inderdaad een knop onder het scherm, maar deze zorgt er enkel voor dat de kaart AAN/UIT kan worden gezet in XP. Als ik verbinding wou maken - vroeger - dan drukte ik gewoon dat knopje in.

Ik wil dus in de BIOS zelf mijn draadoze netwerkkaart uitschakelen. Maar ik vind niet waar ik dat moet doen.
Iemand suggereert in 'Advanced Settings', maar daar vind ik niet waar exact.
Ik heb de keuze in 'Advanced' tussen Quiet Boot; Summary Screen; Legacy USB Support; LAN Boot Control en Execute-Disable Bit Capability...

Voor alle duidelijkheid, de foutmelding die ik krijg is:

ERROR
Resource Conflict - PCI Network Controller on Motherboard
Bus: 02, Device: 01, Function:00

Daarna krijg ik de keuze tussen F1 = Resume en F2 = Setup

Lees die bijlage nog eens goed: [...]Als u de laptop inschakelt of de energiebesparingsstand beëindigt is de Wireless Lan module standaard uitgeschakeld.

En als ik je foutmelding lees kan het best zijn dat het conflict van je bedrade netwerkaansluiting afkomstig is, ipv. je draadloze.

Dus...................................

Voor hetzelfde geld staat je Wireless Lan module nu gewoon uitgeschakeld via het knopje (dat kan ik vanhieruit natuurlijk niet zien) en wellicht daarom ook in XP niet te zien....

Wat je natuurlijk altijd nog kunt doen is het het terugzetten van de BIOS naar fabriekswaarden. Die optie zal geheid wel ergens te vinden zijn (Load setup defaults of Load Factory defaults, iets dergelijks).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het toch met mijn draadloze netwerkkaart te maken heeft,
aangezien het knopje goegenaamd niet meer werkt.
Of ik er nu op klik of niet, ik kan de kaart niet meer activeren.
Mijne gewone netwerkkaart werkt daarin tegen wel nog perfect...

Ik heb voor je rondgekeken. Schuld is overal een mini-pci kaartje, dat bij alle laptops die ik vermeld heb gezien (vooral Toshiba's) de draadloze netwerkkaart voorstelt.

Kijk in de handleiding hoe het ding te verwijderen, en je zou van je melding af moeten zijn.

Interessant is trouwens, zodra de laptop zonder foutmelding opstart, om het mini-pci kaartje weer terug te plaatsen, want bij sommigen waren de problemen dan ook meteen weg, en kon het geïntegreerde draadloze netwerkkaartje weer gewoon gebruikt worden.

Vergeet niet om de spanning van de laptop af te halen en de batterij te verwijderen voordat je aan de slag gaat. Het verwijderen van een mini-pci kaartje is verder een fluitje van een cent.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zelf melding bij medion laptop

Begrijp ik het goed is de mini kaart kapot of is de aansluiting niet goed.
Ik krijg dezelde melding, maarals ik een paar opstart doet de netwerkkaart het wel weer

Begrijp ik het goed is de mini kaart kapot of is de aansluiting niet goed.
Ik krijg dezelde melding, maarals ik een paar opstart doet de netwerkkaart het wel weer

Geen idee hoe jouw laptop eruit ziet, en of de draadloze netwerkkaart in mini-pci uitvoering beschikbaar is gesteld of als vast onderdeel van het moederbord van je laptop.

Als het apparaat het soms wel en soms niet doet zou ik zeker even kijken of je hem fysiek verwijderen kunt (dus als het een mini-pci kaart betreft), contactpunten goed schoonmaken met pure alcohol, en dan weer terugplaatsen. Neem de voorzorgsmaatregelen waar ik het over had (dus spanning eraf en batterij eruit).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan