Automatisch verwijderen alle thumbs.db?

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik moet voor een kennisje een backup maken van documentmappen. Daar staan ook bijna 80 verschillende mappen met plaatjes/fotó's in.
Om alles op 1 DVD te krijgen moet ik nog even wat schonen.
Nu staat er ook in elke map een thumbs.db bestand, wat dus niet meegebrand hoeft te worden (sommige thumbs.db zijn enkele MB groot en nemen dus extra ruimte in)

Het is niet echt te doen om handmatig alle mappen door te lopen en die thumbs.db handmatig te verwijderen.
Ik vraag me af of er een simperl tooltje is wat alle mappen doorzoekt en een bepaald bestand in al die mappen kan wissen.
Zou een hoop werk schelen :)

Zoekopdracht op *.db en dan in dat venster ctrl-a en verwijderen.

Eventueel de mappen 1 voor 1 openen in windows verkenner, en sorteren op type.
Het 1e besytand selecteren, shift vasthouden en het laatste bestand selecteren. Dan verwijderen.

Top :thumb:

Nooit geweten dat dat mogelijk was. Dat scheelt een berg werk en ruimte.
Bedankt :thumb:

Als ik me niet vergis, dan worden de thumbs alleen meegebrand / geselecteerd als je verborgen bestanden laat zien, anders niet. Kan me zo'n vraag herinneren van nero, dat er een geselecteerd bestand is dat geen image bestand is en of ik dat ook wil branden?? En dat was de thumb, deze vraag steld nero niet als deze verborgen is..

Het heeft ook geen zin om thumbs te verwijderen want windows zal bij de eerste nieuwe actie nieuwe thumbs aanmaken en terug plaatsen.
:confused:

(Ik verwijder de thumb sluit explorer en ga via cmd met dir naar de map en thumb is weer daar..)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan