Gelijk heb je, bartwebdesign.
Eigenlijk was mijn kalender een antwoord op een andere topic, waar deze topic een antwoord kon bieden op een gelijkaardige vraag voor die kalender (en het was zo), waarvoor mijn oprechte excuses.

Ook was het niet over een java kalender, maar een javascript kalender. Groot verschil.
Wat bedoeld wordt met die zoek functie, is dat je eerst en vooral het tekstbestand inlaad in een iframe voordat je de functie aanroept.
Buiten de functie wordt een variabele "tekst" gedefinieerd, maar zonder er een waarde aan te geven.
Eens dat gebeurt is, roep je de functie aan die het volgende doet :
1. Die variabele "tekst" krijgt nu een waarde, gelijk aan de html die zich in het iframe bevindt.
Code:
tekst = tekstbestand.document.body.innerHTML;
2. Door dat het een tekstbestand is in het iframe, staat er, en dat wist ik ook niet, <pre> voor de html en </pre> achter de html. Deze worden verwijderd door
Code:
tekst = tekst.replace(/(<PRE>)|(\/PRE)/g,'');
3. Ook de "&" "&lr;" en ">" moeten vervangen worden met de volgende lijnen. (in het geval er html in het tekstbestand staat en als dat zo moet weergegeven worden als html)
Code:
tekst = tekst.replace(/\&\;/g,'&');
tekst = tekst.replace(/\<\;/g,'<');
tekst = tekst.replace(/\>\;/g,'>');
4. Nu kan je gaan zoeken naar een bepaalde "string", die in dit geval een stukje tekst zal zijn die je wenst te vinden.
5. Die "string" moet je zelf bepalen door middel van een tekstveld of iets dergelijks. Daarmee kan je zelf elke keer iets anders opzoeken en op de gewenste manier weergeven.
Je zou het kunnen doen door het tekstveld een onClick-event mee te geven met als waarde zoek(string) : onClick="zoek(this.value);".
Wat het volgende betreft, dat is enkel als je je tekstdocument in een "Array();" wilt opsplitsen :
Code:
tekst = tekst.split(/\r?\n/);
Greetz : Jer

en.