Hoe werkt het ook alweer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijnus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
Hallo,

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik me met access bezig gehouden heb. En kom nu niet eens uit het volgende probleem:

Ik heb een aantal tabellen, ik heb 1 formulier waar ik gegevens in wil voeren/en uit wil halen en dan opslaan. Ik heb een vb db enclosed.

Ik ik graag in het formulier "projecten" een dropdown menu van de medewerkers uit tabel
"medewerkers". Deze wil ik selecteren en moeten dan opgeslagen worden in de tabel "projecten" ik hoop dat het zo duidelijk is en dat iemand mij een stapje in de goede richting wel brengen. Als ik er een weet kan ik de rest zelf wel weer.

Gr Albert

Bijlagen

Hoi Heijnus,

Ik ben geen Access ster, maar is dit wat je ongeveer wilt.

Zie bijlage

Suc6

Bijlagen

Hoi Heijnus,

Ik ben geen Access ster, maar is dit wat je ongeveer wilt.

Zie bijlage

Suc6

Ja dit is wat ik wil :thumb:

Wat heb ik nou fout gedaan ??? Het kan nooit veel zijn :rolleyes:

Zou dit topic open kunnen blijven voor eventuele andere problemen in mijn access project.

Hoi Heijnus,

Ik heb een Keuzelijst bijgemaakt (invoervak16).
Daarvan is de Rijbron SELECT Medewerker.Naam, Medewerker.Id FROM Medewerker;
De afhankelijke kolom is 2 (Medewerker.Id)
En het besturingselement is gezet op Medewerker-idd

Zoals jij hem had gemaakt las hij de rijBron verkeerd uit, en had hij geen besturingselement.

Thx weet weer hoe het werkt :cool:

Alleen heb ik nog een vraagje : ik wil in mijn formulier 3 dropdown menu's met verschillende medewerkers. Alleen gaat dit nu via 1 sleutel en dat wil nog niet echt werken.

Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan helpen voor de 2de keer.

Zie bijlage.

Bijlagen

Hoi Heijnus,

Zie bijlage:

Je had je besturingselement allemaal op medewerker-id gezet, terwijl ze op notulist, Projectleider, en medewerker moesten staan.

Suc6

Bijlagen

Wederom thx spinderman voor je hulp.

Ik ben ondertussen al weer een heel eind opgeschoten en heb nu een serieus probleem.

Ik wil met mijn db gaan rekenen. Ik heb nu een tabel met functies die een vast bedrag hebben. De functies zijn aan een medewerker gekoppeld. En nu wil ik een tabel kosten maken waarin ik in kan voeren(bv): Ik wil dat Jan de Timmerman 20U werkt.

Is het dan mogelijk om de db uit te laten rekenen wat dat kost ?

Bijlage db tot zo ver.

Bijlagen

Hoi Heijnus,

Ziet er inderdaad al netjes uit.

Ik moet zeggen, het is me niet helemaal duidelijk hoe en waarmee je wilt gaan rekenen. Misschien dat je dit iets duidelijker kunt omschrijven.

P.S. de kennis van rekenen in access is bij zeer zeer laag

Een tarief hoort bij een bepaalde medewerker.
Ik wil het sommetje maken : Tarief x aantal uren = uitkomst

Alleen wil ik dat access dit uitrekent. Aantal uren moet handmatig ingevoerd worden.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Hoi Heijnus,

Neen sorry kan ik je niet mee helpen.

Misschien een nieuwe topic starten, met eventueel een linkje naar deze.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan