Laptop Acer aspire 5612wlmi opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerema

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Ik wil mijn laptop opnieuw installeren, maar dat lukt niet !!!

Ik heb de harde schijf reeds geformateerd en wil opnieuw XP erop zetten.
Nu vraag de computer om de originele recovercd / installatiecd van de laptop en die heb ik niet meer. Geef tijdens de nieuwe XP installatie aan dat het niet de originele installatie cd is....
Is er een mogelijkheid dit aan tepassen in de laptop zodat ik wel een andere XP installatie kan installeren?

Een mogelijkheid is van Acer dat ik de opnieuw de installatie cd kan opvragen, maar dat kost een €60 euro...
Dat heb ik er nog niet voor over..

Wie helpt mij??

Een mogelijkheid is van Acer dat ik de opnieuw de installatie cd kan opvragen, maar dat kost een €60 euro...
Als je dan een legitiem exemplaar van Windows XP hebt, zou ik het maar doen, dat is goedkoop.
Zat op de laptop niet Windows Media Center?

Je hebt geformatteerd, maar waarschijnlijk niet de gehele HD, maar een partitie.
Vaak zit op die merk Notebooks/PC's een verborgen partitie met een soort recoverymogelijkheid.
Dat moet wel, anders kon er niet gevraagd worden om de originele installatie-CD lijkt mij.

Als die installatie CD van Windows XP niet legitiem is, krijg je tegenwoordig ook problemen met activeren e.d.

Over legitieme software zegt Microsoft dit.

Laatst bewerkt:
Vaak zit op die merk Notebooks/PC's een verborgen partitie met een soort recoverymogelijkheid.
Dat moet wel, anders kon er niet gevraagd worden om de originele installatie-CD lijkt mij.
[/URL].

Ligt er aan wat er bij geleverd was.Kan ook met 1 Boot CD en dan 3 of 2 cd met de rest ervan zeker gezien het een Acer is.

Als je met XP Cd opstart ,eerst alle gevonden Partities verwijderen,voordat je verder kan.
Kan ook met Boot Cd waar Fdisk op staat en dan alle Non Dos partities verwijderen.en erna met XP cd opstarten.l

en met welke dos tekst moet ik gebruiken...
format C:/

Ik heb nog wel een windows 98 opstart diskette, kan ik die kopieren en dan gebruiken voor de formatering?

Hallo,
kan je mij precies stap voor stap zeggen wat ik doen moet?
Ik bedoel, hoe kom ik als ik de laptop opstart in de dosformatie?

Ik stop de windows cd er in en kan dan xp installeren, maar ik zou niet weten hoe ik in de dos kom.

Haal hier Fdisk op ,en laat dat uitpakken naar een diskette.
Doe die in de Laptop en doe de handelingen die al eerder zijn verteld.

hmm.

Het wil niet zoals ik wil
Ik heb de hardeschijf middels fdisk geformateerd en de partities ook verwijderd en opnieuw gemaakt.

Maar de laptop geeft nog steeds met het installeren dezelfde fout aan, de setup stopt met het kopieren van de data als deze bij de file DISKCOPY.DLL is aangekomen. en dan krijg ik de melding zoals ik die in het begin heb aangegeven.

Wat te doen..

Deze tekst komt ook in beeld

(Het bestand x. exe is niet juist geinstalleerd.
Het bestand dat SETUP op de vaste schijf heeft geplaatst, is geen geldige WINDOWS XP-syteemkopie.
Dit kan duiden op een probleem met de cdrom van Windows XP als u het besturingsprobleem van een andere cd-rom installeerd)

Deze tekst krijg ik tezien.

Laatst bewerkt:
Uitleg Fdisk

Let vooral op ,hoe NonDos te verwijderen.

Overengs de Fout die U aangaf voor dat U de vraag veranderde ,krijg je meestal bij een niet orginele XP cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan