• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

boudy7

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb 3 kolommen waar een bepaalde waarde moet komen. Deze heb ik m.b.v. validatie toegekend. Alleen is het nu zo dat alle waarden kunnen worden gekozen.
Voorbeeld:
Auto -> Thomos -> 206
Terwijl dit moet zijn:
Auto -> Peugot -> 206 en bv
Brommer -> Thomos -> a

Hoe kan ik er voor zorgen dat na het invullen van kolom 1 de goede waarden bij kolom 2 verschijnen (en dan bij kolom 3)?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hi Boudy,

Dit kan met de functie "Indirect".
Ik heb een voorbeeldbestandje toegevoegd.
Op het einde van het werkblad staan de lijstjes, je moet deze lijstjes wel exact dezelfde namen geven als de automerken.

Greetz,

Joske

Bijlagen

He Joske,

Bedankt voor de tip. Werkt nu inderdaad zoals ik wil. :thumb:

Groeten Boudy

als ik ditzelf nu wil doen, dat ik niet een nieuwe keuzelijst krijg, maar dat dan in een cel ernaast een tekst krijg, hoe geef ik dat dan op? ik kom er nu niet uit.

dmv een validatie kunnen er 4 waarden gekozen worden in b49. Nu moet er voor iedere verschillende waarde een andere tekst komen in cel d49.
hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

(de keuzemogelijkheden in de validatie-box bestaan uit meer dan 1 woord: nieuw artikel, bestaand artikel, eenmalige actie-verpakking, eenmalige display)

Laatst bewerkt:
als ik ditzelf nu wil doen, dat ik niet een nieuwe keuzelijst krijg, maar dat dan in een cel ernaast een tekst krijg, hoe geef ik dat dan op? ik kom er nu niet uit.

dmv een validatie kunnen er 4 waarden gekozen worden in b49. Nu moet er voor iedere verschillende waarde een andere tekst komen in cel d49.
hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Een VERT.ZOEKEN functie in een aparte zoektabel ergens op je werkblad.

ik heb een vert.zoeken functie en de indirect beide geprobeerd. Waar ik nu alleen nog mee zit is dat als er in de cel b49 nog niks gekozen is. Als hier nog niks is gekozen uit de validatielijst zorgt een macro ervoor dat hier staat: maak hier uw keuze.
Nu krijg ik dan in cel d49 te zien #N/B. Hoe krijg ik het voor elkaar dat in dat geval er ipv #N/B de cel gewoon niet ingevuld wordt?

Zet in de opzoektabel ook een regel bij met

maak hier uw keuze

En de tekst of het getal dat je dan ophaalt, is dan gewoon een lege cel. Zodat er niets komt.

Snappie?

Wigi

hi, die optie heb ik geprobeerd maar resulteerde in dat er nog steeds #N/B stond. Ik heb nu in de bijbehorende cel maar . . . . . . getikt. Met spaties anders werkt het nog niet.
maar goed, in ieder geval bedankt voor de hulp

hi, die optie heb ik geprobeerd maar resulteerde in dat er nog steeds #N/B stond. Ik heb nu in de bijbehorende cel maar . . . . . . getikt. Met spaties anders werkt het nog niet.
maar goed, in ieder geval bedankt voor de hulp

Hang eens een bestandje bij met die zoektabel. Dan zal er wel iemand eens naar kijken, want dat zou toch normaal moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan