problemen met geluidskaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ishtar

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
hallo iedereen......onze audio werkt niet meer...het gaat om ;ac97 in vt8237.
een realtek 655.
ik snap er niks van hij heeft het altijd gedaan maar ik denk dat met het uittrekken van de stekker van mijn speakers,er kortsluiting in ontstaan of zo want alle drivers zijn geinstaleerd en alles werkt goed zegt de pc.....help??
weet iemand of je online kunt bekijken of er iets stuk is in je pc?...ben namelijk niet echt super in alle termen die gebruikt worden.alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
bios

nog een vragje....in je bios kun je (heb ik gelezen).ook je on board audio aanzetten.....maar hoe kom ik in mijn bios??....alvast bedankt

Heb je nu geen audio dan?
In je BIOS kom je door op DEL of ESC te drukken als je net opstart. Dat staat even kort in beeld tijdens het opstarten.

Ik heb je berichten maar even samengevoegd, dat houdt het een beetje overzichtelijk. :)

help

ik ben net in mijn bios geweest en de optie on board audio stond gewnn enabled....maar nog steeds geen geluis snik...

Heb je nu geen audio dan?
In je BIOS kom je door op DEL of ESC te drukken als je net opstart. Dat staat even kort in beeld tijdens het opstarten.

na de bios bekeken te hebben waar alles goed staat doet het geluid het nog niet nee....snap er niks van

Hoe ziet je apparaatbeheer eruit, zijn er gele tekens zichtbaar?
Kijk anders even op de website van de moederbord fabrikant voor de laatste drivers.

beste admin.....ik zou het op prijs stellen als je mij uit zou willen leggen hoe ik in godsnaam met jullie programma om moet gaan zodat er niks meer zomaar gesloten wordt...had al aangegeven dat ik hier voor het eerst kom en nog niet weet hoe alles werkt....maar bedankt voor het sluiten!

Zeg maar Frisian want admin ben ik niet.
Je hebt de regels kunnen lezen tijdens je registratie, daar staat duidelijk in vermeld dat je maar één vraag mag stellen over een bepaald onderwerp. Tijdens je eerste bezoek, als je niet ingelogt bent is het volgende te lezen:
Als dit je eerste bezoek is, neem dan de Veel Gestelde Vragen even door, zie bovenstaande (FAQ) link. Het is mogelijk dat jij je moet registreren voor je kunt posten: klik op registreer om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande selectie.
Lees dit eens door zou ik zeggen, dit zijn gewone links die op het forum zichtbaar zijn.

Regels.
FAQ.

Succes met je probleem verder.

hoi ik heb gewoon een geluidskaart van 30 euro gekocht en op mijn pci slot gezet...geluid doet t weer!!!! alleen gaat hij lang niet zo hard als voor heen...ja alles staat goed ingesteld hahaha...thnxx iedereen voor alle moeite
:D

nog 1 vraag...opeens is mijn pc heel traag..met scrollen vooral....iemand een idee hoe dat komt?...heb al gedefragmenteerd en schijfopruiming gedaan...kan dat komen door het installeren van de nieuwe soundcard?

ik heb wel in apparaatbeheer de vorige soundcard verwijdert....maar als ik ook de drivers moet verwijderen....waar vind ik die dan?....thnxx alvast:cool:

Kijk even onder het start menu of daar een unistall zit van je geluidskaart, of anders in het Configuratiescherm --> Sofware.

alle drivers van de oude soundcard zijn er af...in het verleden heb ik ook wel eens last gehad van een trage pc....toen wist ik nog wel hoew ik dat op kon lossen,maar ben ff een half jaar op (vakantie) geweest en ben er gewoon helemaal uit.....hij is nog steeds traag met scrollen van pagina's....openen doet hij wel snel

Het scrollen-probleem kan een driver gebrek betekenen.
Heb je de videokaart juist geïnstalleerd? Of download eens de laatste driver.
Verder zou ik eens schijfopruiming gebruiken en je schijf defragmenteren, dat scheelt soms ook behoorlijk in snelheid (mocht je dit nooit doen), Of je pc eens goed op schonen met Ccleaner.
En.. Hoe ziet je apparaatbeheer eruit, zijn er gele tekens zichtbaar?

ik heb gewoon een virusscanner er af gedondert die er voor zorgde dat de pc traag was....heb antivir geinstalleerd en nu is hij weer toppie!!!....heden totaal geen probs meer...thnxx voor al jullie hulp....groetjes van ishtar:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan