Problemen met branden van cd/dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik heb sindskort een probleem
Als ik Nero Burning rom opstart om een cd te maken of dvd dan gaat het goed.
Op het moment dat ik een cd heb samengesteld en op branden druk (wat normaal altijd goed ging) komt ie met de melding dat de dvd brander in gebruik is door een andere applicatie :confused:

Dit kan niet want er is verder niks wat de brander gebruikt, dit heb ik gedaan na dat ik windows opnieuw opgestart heb om meteen te proberen of er zich iets schuil houdt maar ik kom er maar niet achter waarom die aangeeft dat ie in gebruik is door een ander programma.

Wie kan mij helpen of raad geven

Groetjes
Sil

Download hier Autoruns, en start het ( auoruns.exe ) en klik op het tabblad Logon en kijk daar wat er mee opstart met je pc.
En ga naar Start --> Uitvoeren en typ services.msc en sorteer de services op Opstarttype en kijk welke services automatisch opstarten met je pc.

Mischien staat daar iets bij wat met de brander werkt.

Ok dat wil ik wel eens proberen maar dat autoruns.exe ofzo iets waar kan ik dat precies downloaden?

O sorry, dit is de directe link , de download start dus meteen.
Sla het op, pak het zip-bestand uit en start autoruns.exe

:) whahahah ik heb het gedraaid het programma en als ik bij startup kijk (tab blad) dan gaat het me draaien:rolleyes: er staat zoveel dat ik niet weet wat ik wel en niet kan of mag weg halen... niks wijst direct op dat de dvd brander aangestuurd wordt.

Lekker lastig ditzo he :cool:

Maak eens een screenshot van wat je ziet bij die tabblad, mischien dat andere wel er wat uit op kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Ok hier is die dan :)

Ow ships helaas het lukt niet foto uploaden.. Kan ik iets anders doen om de screenshot erop te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet in wat voor bestand je de foto opslaat, JPEG geeft vaak een kleine bestands formaat. Ik vermoed dat je bestand te groot is om op Helpmij te uploaden.

ik heb een kleine jpg dat is het probleem niet echter als ik de foto wil uploaden hier op het forum dan vraagt ie om een http (url) adress en dat heb en kan ik niet

Ga naar Imagescack en load daar je foto up.
Dan krijg je een directe link te zien onderaad bij Direct link to image kopier die link en plak hem in het forum ( of via plaatje toevoegen )!

Ahh goed plan dit site.

de link is

http://img45.imageshack.us/my.php?image=screenshotforumrv1.jpg

Als je op de foto klikt wordt ie groter en leesbaar.

Nou hopen dat iemand iets kan ontdekken, en trouwens als er rare dingen in staan die zowiezo weg kunnen mag dat ook vermeld worden, want wat mij opvalt is de laatste dagen als ik windows xp opstart blijft het Windows xp logo (tijdens opstarten) zeker 2 min. langer staan voordat ie door gaat naar windows.

Er staan een aantal File Not Found bij.
Gebruik je F-Secure en Avast als virusscanner?
1 is voldoende, 2 is alleen maar langzamer en met conflicten.
En is het nodig om MSN en iets van office te laten opstarten, het scheelt tijd.

Haal het vinkje weg voor alles met File Not Found.
En als je MSN niet hoeft te laten opstarten kan je het vinkje voor MSN Messenger ook weghalen.
Iets wat je brander meegebruikt, zie ik hier niet.
Ga nog naar services.msc via Uitvoeren, sorteer op Opstarttype en maak een screenshot van je services die automatisch opstarten.

Ga eens naar Configuratiescherm --> Software en kijk of er iets van F-Secure bij staat.
Je gebruikt avast als virusscanner en ZoneAlarm als firewall en AVG Anti-Spyware ( ewdio ) voor de rest dus F-Secure is niet nodig
Als F-Secure er bij staat mag je die deinstalleren.
Want F-Secure staat ook bij de Services.

En bij Autoruns: alleen iets waar File not Found bij staat, anders schakel je mischien dingen uit die wel nodig zijn.
Ik zie bij Services en Autoruns niks bijzonders wat iets te maken zou hebben met je brander.

Ik heb gekeken maar ik zie F-Secure er echt niet bij staan bij Software.. Heel raar
Volgens mij opend die dat ook in de taakbeheer onder een naampje.
Maar goed voorals nog kan ik f-secure niet verwijderen... raaaaar

Na wat zoeken staat er wel een map in program files wat F-secure heeft
Als ik op uninstall klik verwijst ie me door naar software om het daar te verwijderen, maar in Software staat ie echt niet... kan ik gewoon die map dan maar weg pleuren ;)

Start op in de Veilige Modus, hier staat hoe je dat doet.
Verwijder dan de map F-Secure.
Start dan gewoon weer op.

het probleem is OPGELOST ! :)

Ik heb Nero Burning Rom eraf gegooit en toen starte mijn pc veeeel sneller op .
Daarna heb ik de brand software erop gezet die bij mijn brander zat (Nero express :( ) en wat bleek ik kan weer branden !!! Jahoo

Lieve mensen bedankt voor het meedenken in dit probleem.

Hartelijk dank !!!!!

Mooi dat het is opgelost.
Heb je F-Secure eraf gegooid? Want op dit moment heb je miscien nog 2 anti-virus programma's en die vertragen je systeem erg.
Verwijder de map van F-Secure als je het nog niet hebt gedaan.

En zet de vraag op Opgelost rechtsonderaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan