Een nieuwe brander inbouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobra880

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Yo,

Ik heb nu een DVD-R(W) brander.
Maar ik heb van een andere pc nog een CD-R(W) brander liggen.
Die wil ik erin zetten.
Kun je dit zelf aansluiten?
Kan je pc dit ook detecteren of moet je eerst software installeren?

Alvast bedankt,

Kevin.

je wilt je dvd brander omwisselen of je wilt er 2 branders in?

het is goed moglijk om ze zelf in te bouwen en je hoeft er niks voor te instaleren alleen misschien je cmos in fabrieks instellingen zette.

ook moet je bij het inbouwen wel letten op master en slave.

en ik weet natuurlijk niet of je nog een plekje vrij hebt op je moederbord als je ze er alle 2 in wil.

Je kunt deze erbij plaatsen, de ene speler wordt Master en de andere Slave (jumpers achterop)

Een beetje DVD brander brandt ook CD's, dus waarom beide in één PC?

re

Je kunt deze erbij plaatsen, de ene speler wordt Master en de andere Slave (jumpers achterop)

Een beetje DVD brander brandt ook CD's, dus waarom beide in één PC?

M'n NEC DVD(RW) brander pakt dus geen CR(W) schijven.
Ik heb al van 2 merken geprobeert: teac en verbatim.
Zijn goede cd's die ik vroeger op m'n oude pc altijd gebruikte.
Maar hij zegt dat er een fout volume erin zit of verkeerde soort(het moet dus DVD(RW) zijn).
Maar in iedergeval daarom wil ik dus die eruit en dan m'n oude brander erin zetten.
Ik heb zoiezo al een DVD speler erin.

Mvg.

Kevin.

M'n NEC DVD(RW) brander pakt dus geen CR(W) schijven.
Ik heb al van 2 merken geprobeert: teac en verbatim.
Zijn goede cd's die ik vroeger op m'n oude pc altijd gebruikte.
Maar hij zegt dat er een fout volume erin zit of verkeerde soort(het moet dus DVD(RW) zijn).
Maar in iedergeval daarom wil ik dus die eruit en dan m'n oude brander erin zetten.
Ik heb zoiezo al een DVD speler erin.

Mvg.

Kevin.

Nvm, ik heb een virus gehad (uitlichting geinfecteerd topic).
Dus ik heb opnieuw windows geinstalled.
En backups gemaakt.

Mvg.

Kevin.

Re:

Ik ga dus ff verder met deze topic.
Maar goed ik dus VSO inspector geinstalled.
Ik heb wat screenies genomen dus ik weet echt niet wat er mis is.
In iedergeval ik heb Roxio eraf gegooid want voorheen gebruikte ik toch Nero.
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Want op dit gebied heb ik geen ervaring:rolleyes:

mvg.

Kevin.

Screenshots:
scs1.bmp

scs2.bmp

scs3.bmp

scs4.bmp

die bovenste is dat ook van da VSO inspector? dat die snelheden er niet bij staan klopt waarschijnlijk daar wel zo te zien is dat je soort van vrije ruimte op je HD waar je image naar toe kan schrijven

De bovenste is van Nero. (recorder > recorder kiezen) Hier zou normaal de brander(s) bij moeten staan, die in de pc zitten.

Haal Nero eens volledig weg(un-installeren), download CCleaner en laat die je register opschonen:
http://www.ccleaner.com/download/

In CCleaner naar:
Problemen > Scannen naar fouten > herstel fouten, laat een backup maken als er om gevraagd wordt.

Daarna pc opnieuw opstarten en Nero opnieuw installeren. Kijk of dan wel je brander herkend wordt, door Nero.

Hoi !

Ter aanvulling: De NEC 1100A is door een firwareflash te updaten naar een 1300A !

Greetz,

Harry.

Ter aanvulling: De NEC 1100A is door een firwareflash te updaten naar een 1300A !
Het lijkt me belangrijker, dat de vraagsteller de brander kan gebruiken. Firmware updaten is niet iets wat iedereen zomaar kan doen. Verkeerd de Firmeware updaten en je hebt niets meer aan de brander.:confused:

ik denk nu ook dat het aan de software licht. om nero te uninstaleren moet je alleen wel ff zo'n progrje van hun site halen anders valt hij niet compleet te verwijderen.

re

ik denk nu ook dat het aan de software licht. om nero te uninstaleren moet je alleen wel ff zo'n progrje van hun site halen anders valt hij niet compleet te verwijderen.

Bedankt voor jullie reacties,
Maar ik heb gedaan wat jullie zeiden.
Het heeft niks uitgehaald.
Brander misschien kapot?
Want cd's /dvd's lezen geen probleem.

Kevin.

staat nero erovernieuw op? en hij geeft nog precies hetzelfde aan?

vreemd en cd/dvd lezen doe je wel met het zelfde apparaat (die brander dus) dan zou ik toch meer richting een fimewire gaan denken alhoewel dat zal nietveel uithalen.

en hoelang is het al kan je je vreemde dingen herinneren waardoor hij het misschien niet meer deed

Reaction

staat nero erovernieuw op? en hij geeft nog precies hetzelfde aan?

vreemd en cd/dvd lezen doe je wel met het zelfde apparaat (die brander dus) dan zou ik toch meer richting een fimewire gaan denken alhoewel dat zal nietveel uithalen.

en hoelang is het al kan je je vreemde dingen herinneren waardoor hij het misschien niet meer deed

Ja Nero geeft nog steeds hetzelfde aan.
Ongeveer 4 maanden geleden deed ie het nog.
Ik heb al m'n firmware geupdate van 1.0a naar 1.3a.
Maar dat haalt helaas ook niks uit.
Iemand een oplossing?

Alvast Bedankt!

Kevin.

Misschien is dit ook belangrijk... bedenk ik me net...:confused:
Ik heb ook daemon tools gebruikt.
En ik heb nou 4 virtuele schijven.
Dat zou eventueel het ook nog kunnen zijn..
Weet iemand hoe je die schijven kunt weghalen?

Kevin.

Deamon tools openen, met rechts klikken op het icoontje in de systray > virtual cd|dvd rom > set number of devices.

ok he dat is slim omdat er ff bij te zetten. me moeders pc staat ook deamonstools er op deed de dvd speler het ook niet meer werd hij ook niet herkent.

heb deamontools verwijderd dus niet uitgeschakelt en toen deed hij het nog niet heb toen de ide kabel omgewisselt dus ide 2 --> ide1 werd alle hardware opnieuw aangemeld zal ik maar zeggen en toen deed hij het weer.

daarvoor zag hij de speler wel gewoon in de bios enzo. wat ook scheelt is aanmelden in de acount waarin je deamontools heb geinstaleerd en ingestelt. dat maakt ook nog uit.

maar na het omwisselen van die kabel geen problemen meer. je kan dus ook kiezen voor een device master om te wisselen met een slave. dus als je 2 spelers er in heb zitten ze gewoon omwisselen.

Re:

ok he dat is slim omdat er ff bij te zetten. me moeders pc staat ook deamonstools er op deed de dvd speler het ook niet meer werd hij ook niet herkent.

heb deamontools verwijderd dus niet uitgeschakelt en toen deed hij het nog niet heb toen de ide kabel omgewisselt dus ide 2 --> ide1 werd alle hardware opnieuw aangemeld zal ik maar zeggen en toen deed hij het weer.

daarvoor zag hij de speler wel gewoon in de bios enzo. wat ook scheelt is aanmelden in de acount waarin je deamontools heb geinstaleerd en ingestelt. dat maakt ook nog uit.

maar na het omwisselen van die kabel geen problemen meer. je kan dus ook kiezen voor een device master om te wisselen met een slave. dus als je 2 spelers er in heb zitten ze gewoon omwisselen.

Ik heb de virtual drives van Daemon tools uitgeschakeld (disabled).
En ook meteen Daemon tools eraf gegooid, dat moet voldoende zijn?
Maar je bedoelt dus gewoon de IDE kabels switchen ?
Zodat m'n brander nu master wordt en m'n dvd slave wordt.
En dit gaat zonder problemen?
Dus dit is ook niet schadelijk (gegevens gaan dus niet verloren?)

Mvg.
Kevin.

Laatst bewerkt:
nee op je dvd speler en brander zit niks dat verloren kan gaan naar mijn mening. het is wel slimmer om master - slave omtewisslen ik had hardisk en dvdspeler op 1 kabel heb ne de dvdspeler ook een eigenkabel gegeven maar ik raad het je niet aan om je hardisk op een ander ide te zetten. of je moet sata hebben. maar ik zou maar gewoon ff master en slave omwisselen. dat helpt wel. wat je ook kan doen heeft het zelfde effect naar mijn mening. is de cmos ff clearen.

dus dat je moederbord in de fabrieksinstellingen wordt gezet. kan door middel van jumper maar als je die niet kan vinden kan je ook ff steker eruit en het batarijtje eruit te trekken.

Re:

nee op je dvd speler en brander zit niks dat verloren kan gaan naar mijn mening. het is wel slimmer om master - slave omtewisslen ik had hardisk en dvdspeler op 1 kabel heb ne de dvdspeler ook een eigenkabel gegeven maar ik raad het je niet aan om je hardisk op een ander ide te zetten. of je moet sata hebben. maar ik zou maar gewoon ff master en slave omwisselen. dat helpt wel. wat je ook kan doen heeft het zelfde effect naar mijn mening. is de cmos ff clearen.

dus dat je moederbord in de fabrieksinstellingen wordt gezet. kan door middel van jumper maar als je die niet kan vinden kan je ook ff steker eruit en het batarijtje eruit te trekken.

Ok dan zal ik ff snel die kast ff openmaken en dat ff snel doen.
Maar ik ga niet de jumpers ff switchen anders ben ik wel m'n gegevens kwijt.
In iedergeval bedankt, ik ga kijken of het uberhaupt werkt.

Mvg. Kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan