bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

hassano

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Hallo allemaal,
ik +/- 3 maanden geleden voor de veiligheid een BIOS Wachtwoord op de pc gezet.
het merk van mijn PC is dell GX60, i
ik ben de code vergeten, dat komt naamlijk dat ik me al twee maanden niet heb in gelogt,.
en nu wil ik op mijn pc maar ik kom er niet meer in wat moet ik doen type: BIOS A06

Wie kan mij hier mee helpen.:(

groetjes hassan

Batterij er 1 min. uit halen, of de jumper naast de batterij even omsteken. en even laten zitten.
Daarna normaal starten, en password is (normaal gesproken) weg.
De Bios gaat dan ook terug naar fabrieks-settings.

een paswoord op de pc zeten is eigelijk zinloos maar goed.
open je pc zoek even naar clear cosmo jumpertje indien je dit niet heb haal dan de baterij,
er 20 minuten uit daarna steek je em terug en hoppa geen paswoord meer.
vergeet niet dat je alle instellingen in de bios kwijt raakt met deze metode.

he virtuosu

ik heb de baterij er uit gehaald, langer daan een uur en weer terug geplaatst
maar het lukt nog steets niet

p.s hoe ziet de jumpertje er uit.:mad:

Toch wel, met de voeding eraf, liefst met de ATX voedingsstekker.
Jumper zit meestal, of naast de bios, of in de buurt van de batterij, staat zoiets bij van clr-cmos.

he lange

(voedingsstekker) die zwarte van 220v naar voeding

die heb ik er ook al af gehaald
maar het lukt nog steets niet

Hé, ukkie, jumper nog gevonden?, enne, die ATX stekker, zit op het moederbord, die brede, transparante witte.

he lange die jumpertje heb ik niet gevonden hoe ziet hij er uit

je zei naast de baterij of de bios

naast de baterij zit hij niet

maar waar zit de bios

groetjes

Hé, shorty.
Zal vast wel een manual bij zitten, kijk er even in, heb een goede bril, maar kan het hier vadaan echt niet zien, je weet toch wel hoe een jumper eruit ziet?

he lange

ik weet echt niet hoe een jumper eruit ziet?

hoe ziet hij er uit, is het iets kleins of groots is het los te hallen

help help help:o

Hey,

Je moet eens proberen de batterij te verwijderen en de jumper te verplaatsen. De jumper is meestal een klein blauw of zwart langwerpig blokje in de buurt van de batterij dat op 2 pinnetjes geschoven wordt ( kan eventueel verscholen zitten achter een pci-kaart dus verwijder die even als je er hebt) . De plaats waar de jumper zit bestaat uit 3 pinnetjes, dus de jumper bedekt er maar 2. Verwijder nu de jumper en plaats hem op de ander pinnetjes ( het middelste blijft bedekt maar het linkse komt vrij waardoor het rechter nu bedekt word). Ik zal het eventjes proberen voor te stellen

de 3 O's zijn de 3 pinnetjes en de haakjes de jumper:

(OO)O -> normale stand O(OO)-> plaats hem nu zo om te resetten

Laat dit een 10-tal seconden zo zitten en plaats de jumper daarna terug naar zijn normale stand en plaats de batterij terug, hopelijk kan je nu verder

Hier is een foto van de jumper: http://www.tomshw.it/guides/motherboard/20060227/images/cmos_jumper.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan