Vista Videokaart en PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOhnDoe639

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
Berichten
6
Hello,
Ik heb een goede moederboard/processor combi, nl. een 2,8 Ghz Xeon. Geen reden om te upgraden dus, maar moet een nieuwe videokaart hebben ( als ik 't goed heb) voor Vista.

Omdat het moederboard alleen PCI sloten heeft ben ik volgens mij enorm beperkt in m'n keuze of is m'n oplossing zelfs onmogelijk. Volgens mij zou deze kaart wel kunnen: Matrox Millennium P650 Low-profile PCI 64 mb, pci en directX geschikt.

Iemand een idee of dit kan? Andere oplossingen?

Thkx
 
wat voor moederbord heb je? hoe kunenn wij anders weten of je computer het aan kan.
 
heellaas om van windows vista gebruik te kunnen maken heb je de volgende dingen nodig!

De minimum vereisten voor een "Windows Vista-capable" pc zijn:

* Een moderne processor (tenminste 800MHz)
* 512MB systeemgeheugen
* een DirectX 9-videokaart
* 20GB harddisk met 15GB vrije ruimte
* dvd-romdrive

Pc's die aan deze eisen voldoen krijgen het label Windows Vista-capable

Wie extra opties zoals de nieuwe Aero-interface wil heeft een zwaardere pc nodig. Onder de naam 'Windows Vista Premium Ready' zijn aanvullende systeemeisen opgesteld waaraan een pc moet voldoen om de extra's te tonen:

* 1GHz 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor
* 1GB systeemgeheugen
* een 128 MB-videokaart die overweg kan met Windows Aero
* 40GB harddisk met 15GB vrije ruimte
* DVD-romdrive/Dvd-brander
* Audio-uitgang
* internetverbinding
 
Bedankt! Heb nog een avondje gezocht, maar kan alleen een combi vinden van PCI/128mb die direct x9 compatible is? Nl: Sapphire Radeon 9250 128MB DDR 64 Bit (PCI). Maar compatible is waarschijnlijk niet voldoende. Op de AMD/radeon site staat immers geen Vista driver voor de 9250 reeks
 
je zou ook een nieuwe moederbord kunnen kopen niet al te dure gewoon rond de 50 euro ;)
 
Hoi !

De oplossing van Dark is zo gek nog niet !

Kijk es voor een MOBO met AGP/PCi slot op Markplaats, voor een paar euri's ben je dan weer redelijk bij de tijd !


Warschijnlijk gaat de goedkoopste versie van Vista wel werken met een 64 Mb videokaart,
maar zo'n oplosing vind ik zonde van het geld als je het nog aan moet schaffen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan