pc sloom met applicaties starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Mijn Pc doet vrij normaal. kan alles doen wat ik wil. alleen eht opstarten en het opstarten van proggies is een beetje een probleem. Of probleem. ik heb er niet zoveel last van alleen wie weet gaat me pc zo egt gek doen als ik het niet weghaal.

Wat is precies het probleem?

Ok ik start mijn pc op. als ik aanmeld krijg je dat muziekje bij xp start ie op. bij mij moet ik 4sec w8en. dat is opzich nie zo erg maar soms moet ik 10sec w8en en regelmatig wel langer. Ik vind dit dus nergens opslaan. ik heb ook geen progammas toen ingesteld start op bij aanmelden. dat zou een reden kunnen zijn voor het lange w8en. dat is hier dus niet het geval.

ook als ik bijvoorbeeld in een map zit en ik druk op een proggie. dan moet ik soms best wel een tijdje w8en. dan word bijvoorbeeld als ik een map open word het gelijk geselecteerd en komt het op de voorgrond. alleen dan vlechten die 2 mapjes zich in elkaar en dan doet ie er een paar seconden over om geheel op het beeld te verschijnen.

Dit is bij sommige PC's niet eens zo raar en mijn systeem is ook niet al te best. maar 2maanden geleden deed ie dit niet. dus ik denk tog dat er iets aan de hand is. Misschien dat het kan liggen aan de schijfruimte die ik in bezit neem.

mijn harddisk gebruik is onderaan weergegeven.

(c) schijf 35 - 40GB
(d) schijf (6.5 - 7GB) Geformateerd.
(g) schijf (190 - 250GB
(j) schijf (Extern) (100 - 250GB

Vooral mijn (c) schijf zit nogal vol. ik weet niet of et hier aan ligt maar in de tijd dat mijn hardeschijf gebruik groeide kreeg ik ook meer last van me probleem.

Zou het een virus kunnen zijn. Kan altijd. hoe dan ook het word niet herkend.

Beveiligings progamma's - firewalls die ik gebruik.

Avast v4.7 home edition.
Ad-Aware SE personal.
Windows defender.
Ccleaner.
Spywareblaster.
Kerio firewall.

NOTE: Avast herkent aardig wat virussen. probleempie is paar ervan kan ie elke keer niet verwijderen. ik heb avast wel elke keer geupdate. En wat zijn jullie oplossingen. ik hoor ze graag:)

Please reply.:thumb:
 
Nou, dat de C schijf vol zit, zou niet perse voor deze problemen moeten zorgen.
En je hebt prima beveiliging!:thumb:

1) Ga naar Start --> Uitvoeren en typ msconfig,en ga naar tabblad Opstarten.
Kijk daar of je programma's uit kunt vinken. Doe dat alleen als je weet dat je hiet niet nodig hebt. Hier meer informatie.

2) Ga naar Start --> Uitvoeren en typ services.msc, je ziet dan alle services van Windows. Klik bovenaan op Opstarttype, dan worden alle services gesorteerd op de manier van opstarten. Daar kan je ook kijken of iets automatisch opstart wat niet nodig is.
Maar ook hier, doe het alleen als je zeker weet dat je het niet nodig hebt.

3) Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt.

4) Doe als laatst nog het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
2. Download en uitleg AdAware

3. Download en uitleg Spybot S&D


Succes!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
je zou een moeten om je schijven eens defragmenteren.

en je zou een aan schijfopruiming moeten doen.

misschien help dat.
 
Laatst bewerkt:
je zou een moeten om je schijven eens defragmenteren.

en je zou een aan schijfopruimig moeten doen.

misschien help dat.

CCleaner is hetzelfde als schuifopruiming maar dan uitgebreider.
Maar defragmenteren is wel handig.
 
dat van dat shijfopruiming defragmenteren en Ccleaner heb ik en gebruik ik allemaal al. en het is zeker niet nodig om te defragmenteren. dat heb ik 2 dagen geleden al gedaan. en Omdat Ccleaner er niet lang over doet gebruik ik dat elke dag. en Schijfopruiming doe ik ook elke dag.

Btw thx voor die (%#@%^) = scheld woorden) mooie uitleg man. heel gedetaileerd. zo help je nog eens iemand:thumb: Ik ga er vanavond ff uigebreid mee aan de slag. maar moet zo ergens naartoe dus heb nu nog geen tijd. Hartstikke bedankt.
 
michael 4446. Bij jou staat dat kerio slecht is. die blauw vetgedrukte woorden. maar ik gebruik kerio en ik heb al een keer gevraagd aan mensen of het een goeie was en dat bleek dus zo te zijn. wrom staat er bij jou dan dat dat niet zo is. Die kerio van mij is gratis en ik eb er totaal geen problemen mee. Kun je ff uitleggen ben benieuwd.
 
michael 4446. Bij jou staat dat kerio slecht is. die blauw vetgedrukte woorden. maar ik gebruik kerio en ik heb al een keer gevraagd aan mensen of het een goeie was en dat bleek dus zo te zijn. wrom staat er bij jou dan dat dat niet zo is. Die kerio van mij is gratis en ik eb er totaal geen problemen mee. Kun je ff uitleggen ben benieuwd.
Denk dat je de handtekening verkeerd interperteerd.
Het zijn allemaal links in die handtekening, dus het zinnetje "Verkeerde antispyware programma's" is ook een link naar uitleg.
Daaronder worden allemaal programma's genoemd, die stuk voor stuk een link hebben. Het is dus niet een opsomming na de zin "Verkeerde antispyware programma's". Kerio is ook geen antispyware programma, maar een firewall.

Kerio is prima, dat vind Michael4446 vast ook.:)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat je er mee aan de slag gaat!:)

En over Kerio, er staat inderdaad in mn handtekening: Slechte anti-spyware programma's maar dat is een link naar een lijst met de slechte, alles waar daaronder die link staat zijn juist hele goede programma's, Kerio hoort daar ook bij!:thumb:

EDIT: Crash heeft helemaal gelijk, dat bedoelde ik ook.
Hij was me voor.
 
Om wat meer ruimte op je C: schijf wat meer ruimte te krijgen is door met schijfopruiming de oude hestelpunten te verwijderen.
schijfopruiming > Tabblad meer opties > alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen.

Dan gaat ook het scannen wat sneller. :)
 
Tip van Jozo is handig.

Als je wil kan je ook Systeemherstel even helemaal uischakelen, en dan weer inschakelen.
Dan worden alle punten verwijderd, en kan je '' schoon '' weer een herstelpunt maken:

Ga naar Start, klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen, ga dan naar het tabblad
Systeemherstel en zet een vinkje voor Systeemherstel uitschakelen.
Start de pc opnieuw op en doe hetzelfde maar haal het vinkje weg.
 
Hier is het scan report van AVG.

---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at: 22:18:08 11-11-2006

+ Scan result:



HKU\S-1-5-21-823518204-963894560-725345543-1006\Software\Internet Security -> Adware.IntCodec : Cleaned with backup (quarantined).
:mozilla.29:C:\Documents and Settings\michiel\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\j7yi2sir.default\cookies.txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
:mozilla.22:C:\Documents and Settings\michiel\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\j7yi2sir.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Atdmt : Cleaned.


::Report end
 
Oke,
In het AVG Anti-Spyware report is niet veel bijzonders te zien.
Heb je CCleaner, Ad-Aware en Spybot Search & Destroy al gedraaid?
Dat is wel belangrijk.

En kijk ook nog even mij msconfig en services.msc ( zie eerdere bericht ).

En doe voor de zekerheid een Online virusscan
bij Housecall.
 
dat spybot search en destroy heb ik nog nie gedaan. Ad-aware had ik al en die kon ook niet veel bijzonders vinden. ik zal dat dan nog ff doen. ook zal ik nog die andere dingetjes opstarten. Ik moet wel zeggen hij doet het al wat sneller maar het kan nog steeds beter.
 
ok ik ga dat topic zo ff doornemen.

Btw Spybot search & destroy vind mar 4 fouten. maar die fouten zijn 4 registry dingen van me microsoft firewall updates etc. maar die doen het nu niet omdat ik kerio heb en die sluit je windows firewall automatisch af. kan ik dan in spybot wel die bestandjes herstellen of doe ik dan iets fout?
 
Wat is de exacte melding die Spybot S&D geeft, dat er aanpassingen zijn gedaan aan de firewall?
 
Wat is de exacte melding die Spybot S&D geeft, dat er aanpassingen zijn gedaan aan de firewall?

Waarschijnlijk staan de meldingen van beveiliginscentrum uit, als je Spybot dat laat repareren staan ze weer aan.
Het vervelende daarvan is, dat wanneer windows automatische updates uit staat je iedere keer dat schildje naast je klok krijgt.
 
Waarschijnlijk staan de meldingen van beveiliginscentrum uit, als je Spybot dat laat repareren staan ze weer aan.
Het vervelende daarvan is, dat wanneer windows automatische updates uit staat je iedere keer dat schildje naast je klok krijgt.
Hier ging ik ook vanuit, deze kun je gewoon negeren.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan