MrxsmB Foutmelding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Mijn pc loopt meestal 2 x per dag vast.

bij mijn logboeken staat er deze foutmelding dan
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer SX551C6408E die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{25E91590-09C3-4A. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

Mijn pc loopt meestal 2 x per dag vast.

bij mijn logboeken staat er deze foutmelding dan
De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer SX551C6408E die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{25E91590-09C3-4A. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

Dit is niet een melding waar je pc van vast moet lopen. Kijk naar andere meldingen.

Misschien beter even het volgende even doorlopen:

Standaard te onderzoeken/proberen bij XP problemen:

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (Alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)

Als bij stap 4 problemen boven water komen, DirectX 9.0c installeren over de oude heen, en daarna nogmaals Dxdiag.exe proberen. Zijn er driverproblemen, los die dan op door (bij voorkeur) WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerde drivers te downloaden en te installeren. Dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de nieuwste drivers te zijn, zoek naar die WHQL certificering.
Natuurlijk dan eerst de oude drivers deïnstalleren vóórdat je de nieuwe installeert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Optie 2 had ik aantal onbekende apparaten.
Ik de cd van moederbord gedraaid en die dingen geinstaleerd, nu staat er nog maar over met geel vraagteken er staat onbekend apparaat ik zou niet weten van het is.

Optie 2.
Dit is bij Toepssingen de fouten:

Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen module: nvappfilter.dll, versie: 2.2.0.473, vastgelopen op: 0x00005587.

Product: Intel(R) Pro Alerting Agent -- Fout 2050. No ASF BIOS tables or not found ASF adapter capable.

waarschuwingen: heel veel van deze
De aanbieder, NPU Management Provider, is geregistreerd in de WMI-naamruimte, root\nVIDIA\NS_Eth_HOT, om de account LocalSystem te gebruiken. Deze account beschikt over machtigingen, waardoor de aanbieder inbreuken op de beveiliging kan veroorzaken wanneer aanvragen van gebruikers op onjuiste wijze worden geïmiteerd.

Bij systeem geen fouten nu

Optie 3:

Ja bij 3 als ik op die onbekend apparaat klik zie ik dat het me Videokaart is. ik had de Omega driver geinstallerd! Die verwijdere? en dan die van ati installerern? maar daar kreeg ik dan foutmeldingen bij die driver van ati.

Optie 4
Bestand ati2dvag.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.

[...]Optie 2.
Dit is bij Toepssingen de fouten:

Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen module: nvappfilter.dll, versie: 2.2.0.473, vastgelopen op: 0x00005587.

Dit is van de Nvidia Firewall, die bij de installatie van je moederbord CD op het systeem gekomen is. Misschien is hiervoor een update op te halen bij http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp of bij de fabrikant van je moederbord.

Product: Intel(R) Pro Alerting Agent -- Fout 2050. No ASF BIOS tables or not found ASF adapter capable.

Ik zou zo snel niet weten wat dit is. Heb je misschien een Intel netwerkkaart op je systeem? (draadloos of bedraad, insteekkaart of ingebouwd op moederbord? kijk na in Devmgmt.msc). Kijk ook bij Intel en/of de moederbordfabrikant (indien ingebouwd) voor nieuwe drivers/software. Meer achtergrond over ASF: hier

waarschuwingen: heel veel van deze
De aanbieder, NPU Management Provider, is geregistreerd in de WMI-naamruimte, root\nVIDIA\NS_Eth_HOT, om de account LocalSystem te gebruiken. Deze account beschikt over machtigingen, waardoor de aanbieder inbreuken op de beveiliging kan veroorzaken wanneer aanvragen van gebruikers op onjuiste wijze worden geïmiteerd.

Deze meldingen kunnen genegeerd worden, als je systeem verder niet in bedrijfsomgeving wordt ingezet

Bij systeem geen fouten nu

Optie 3:

Ja bij 3 als ik op die onbekend apparaat klik zie ik dat het me Videokaart is. ik had de Omega driver geinstallerd! Die verwijdere? en dan die van ati installerern? maar daar kreeg ik dan foutmeldingen bij die driver van ati.

Optie 4
Bestand ati2dvag.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.

De melding is duidelijk: Zoek bij Ati een WHQL driver voor je videokaart

Succes,

Tijs.

Ik heb gezocht maar ik vind het niet 1.2.3 hoor

wat houd dat in?

Meld dan eens
- het merk & typeaanduiding van je moederbord
- de typeaanduiding van je grafische kaart (dat het van Ati is weten we nu al van je).

Tijs.

mijn excuus ervoor beetje dom van me

Asus p5nd2 Sli Deluxe

Ati Asus x850 xt 256 mb ddr3

Ok, voor geïntegreerde Intel Ethernet kaart: de WHQL gecertificeerde XP driver hier

Chipset drivers: De WHQL gecertificeerde XP drivers hier

Laatste videodriver (helaas niet vermeld of die WHQL gecertificeerd is): hier Haal liefst alleen de Display-driver software (11,8 MB) op, niet de hele bundel.

Eerst de spullen downloaden, dan nakijken in Configuratiescherm -> Software of je daar wat verwijderen moet vóór het installeren van de nieuwe (driver-)software. Dus bijv. alle Ati software er eerst af voordat je de videokaart-driver gaat installeren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit allemaal gedaan.

Nog steeds fouten bij MSinfo32.exe
Niet beschikbaar DISPLAY\NTATIVRV01\5&E44F86E&4&80000008&01&00 De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd.

maar me pc loopt weer vast
deze melding kreeg ik weer bij logboeken:
waarschuwing: De server kan geen verbinding maken met transport \Device\NetBT_Tcpip_{25E91590-09C3-4A73-B894-C58B33CC0753}.

Fout: De server kan onverwacht een systeemservice niet aanroepen. 2x staat hij erin

fout Gigaset USB Adapter 108: kan benodigde netwerkbronnen niet toewijzen. 1x vandaag

fout: I2c return failed 2x staat deze fout erin!

wat kan het zijn.
ik ben aan het downlaoden en loopt me pc vast :(

Dxdiag.exe geen fout meldingen nu!

Ik heb dit allemaal gedaan.

Nog steeds fouten bij MSinfo32.exe
Niet beschikbaar DISPLAY\NTATIVRV01\5&E44F86E&4&80000008&01&00 De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd.
Ik denk dat je niet alle ATI software verwijderd hebt vóórdat je de nieuwe videodriver hebt geïnstalleerd. Kijk na in Configuratiescherm -> Software

maar me pc loopt weer vast
deze melding kreeg ik weer bij logboeken:
waarschuwing: De server kan geen verbinding maken met transport \Device\NetBT_Tcpip_{25E91590-09C3-4A73-B894-C58B33CC0753}.

Kom ik hopelijk snel op terug, wat je daarmee kunt doen.

Fout: De server kan onverwacht een systeemservice niet aanroepen. 2x staat hij erin

Zonder melding wat daar stond kan ik daar niet veel. Open deze meldingen, en maak een schermafdruk. Zie mijn 'handtekening' hoe een schermafdruk te maken en beschikbaar te stellen op het forum bij je volgend posting. Het is mogelijk om meerdere bijlagen te uploaden...

fout Gigaset USB Adapter 108: kan benodigde netwerkbronnen niet toewijzen. 1x vandaag

Enig idee welk USB apparaat dat is?

fout: I2c return failed 2x staat deze fout erin!

Maak een schermafdruk van de melding.

wat kan het zijn.
ik ben aan het downlaoden en loopt me pc vast :(

Dxdiag.exe geen fout meldingen nu!

Dat is heel mooi! Upload ook een schermafdruk van devmgmt.msc, met de sectie Beeldschermadapters opengeklapt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb de software verwijderd en nog steeds heb ik het staan!. Onbekende apparaat

usb apparaat dat is me wifi apparaat.
maar welek usb precies kan ik niet weten toch

die server fout dat staat er alleen.

nieuw fout melding: De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
atitray

en weer deze fout melding: I2c return failed

moet ik geen driver van asus downlaoden?

net zat hij ook al vast sinds vanochtend werkte hij

Die print screen kan ik niet maken, te groot bestand.

maar ik denk om win xp opnieu wte installeren? word er gek van man

net weer vat lopen

logboeken fout:
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: stisvc.

I2c return failed

Gigaset USB Adapter 108: kan benodigde netwerkbronnen niet toewijzen.

die laaste zou dat mee te kunnen maken hebben omdat ik de usb eruit haal en weer in stop omdat anders hij niet werkt na een reset

Als je die printscreen opslaat in JPG formaat, zoals aangegeven in mijn 'handtekening', worden ze dan nog groter dan 100 kb??? Indien ja, dan met het rechthoekje uit het menu links in de mspaint het juiste stuk markeren, bewerken -> kopieren kiezen. Dan Bestand -> Nieuw (niet opslaan kiezen), en dan in het nieuwe document plakken. Die opslaan als .JPG.

Tijs.

hier is die dan he he toch gelukt

Bijlagen

• naamloos 25.JPG
    naamloos 25.JPG
    46,3 KB · Weergaven: 82
Die atitray zal wel van je vorige versie van je drivers zijn. Eventueel uitschakelen via:
Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe -> tabblad Opstarten.

Daar de ingang voor atitray.exe uitvinken en op OK drukken. Daarna herstarten. Je krijgt dan bij de herstart nog een melding, waarbij je een vinkje kunt zetten in een vierkant vakje. Klik in dat vakje, dan komt de melding niet meer voorbij, totdat je weer wijzigingen aanbrengt via msconfig.exe.

Tijs.

Die dingen waren net uit ik heb ze aangezet Van ati wat er saat zie bijlage.

ik zie geen atiray

net weer pc weer vast. zou het niet kunnen te maken hebben met internet iets?

sorry was het vergetne

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    60,4 KB · Weergaven: 81
Kijk nog eens verder naar beneden (gewoon met de pijltjestoetsen naar beneden blijven gaan) in die Opstarten sectie van MSConfig.
Er moet ergens iets staan in de sfeer van:
ATI Tray Tools C:\Program Files\Ray Adams\ATI Tray Tools\atitray.exe HKCU\Software\Microsoft\Currentversion\Run

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bij mij staat het echt niet bij

ik heb de prinscreen ervan gemnaakt kijk ernaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan