tabbladen van besturingselement koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonwering

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2006
Ik heb als besturingselement tabladen gekozen en nu zou ik graag dat het ene blad gegevens koppelt aan het andere blad.

Het doel is dat ik op het ene blad de relatie kan weergeven en op het andere blad de contactpersonen die gekoppeld zijn aan deze relatie. Waardoor ik alleen de contactpersoon te zien krijg die aan deze relatie behoren.

Hetzelfde dus als als je bij een formulier een subformulier toevoegt waardoor het subformulier gekoppeld is aan het formulier.

dat ook gewoon doen en het dan naar een tab blad verplaatsen.

sorry voor de late reactie, maar wat je bedoeld is geen probleem alleen krijg ik niet het gewenste effect.

Ik zou graag op het eerste tab blad de relatie zien en de tweede tabblad alle contactpersonen die bij de id van de relatie horen

als ik het van het ene tabblad naar het andere kopiër dan krijg ik op het tweede tabblad wel de contactpersonen te zien maar is het niet meer gekoppeld aan id van de relatie. dus als ik de relatie verander op het eerste tabblad blijven op het tweede tabblad de contactpersonen te zien van de eerste relatie en niet van de tweede relatie.

ook als je hem comprimeerd hersteld en dan opnieuw in pakt ?

Hierbij de verkleinde database ik heb een versie zoals ik het graag zou moeten werken en eentje met tabbladen die ik niet krijg zoals het moet werken zoals het eerste voorbeeld.

Bijlagen

Zag er goed uit, alleen denk ik dat ik met mijn eigen blad sneller de informatie zie die ik nodig heb en door, relaties en contactpersonen te spitsen op tabbladen kan ik op het eerste blad nog knoppen plaatsen voor andere functies en andere formulieren.

kijk maar naar het form is dit wat.

P.s. Door de huidige gegevens heb ik het zo snel in elkaar gezet.

Maar als ik je advies mag geven zou ik even opnieuw beginnen m.b.t. het ontwerp.
En namelijk het volgende doen:
Geen Spatie's in de namen (ook nooit alleen het word aantal of naam) gebruiken.
Als je dit hebt gedaan voor het label moet je de optie bijschrift benutten.

Als je een tabel wil koppellen aan een andere tabel in jou geval relatie met contactpersoon. zou ik de id om het makkelijk te houden op autonummering zetten en voor dat je gegevens invoert van het veld klanten id bij het contactpersoon een opzoek veld maken die verwijst naar de relatie's .

En dan in het scherm de relatie aan passen naar een jointype waar referentieele integriteit word afgedwongen.

Dit basis zorgt ervoor dat je zonder vba te schrijven de gegevens kan weergeven zoals jij dit wilt

Greetz Rowix

Bijlagen

Dank je voor de tips ik heb ze toegepast.

Dankzij het voorbeeld ben ik eruit gekomen, ben ik weer wijzer geworden nu de volgende dingen gaan verwerken in mijn database.

Thank you.

Geen probleem als je tegen andere vragen aanloopt lanceer ze gerust!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan