PC is heel onstabiel, gaat vaak uit tijdens het opstarten enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Ik heb sinds een week een probleem met mijn PC. Vaak hoor je tijdens het opstarten van de PC iets afslaan. Je hoort dat gene dan weer aanslaan en hij loopt dan vast, of je hoort het niet meer aanslaan en de hele PC gaat uit. Dan moet ik de hele stekker er uit halen om hem weer aan te krijgen. Soms kom ik wel gewoon zonder problemen in Windows en kan ik alles goed. Maar dan is er nog iets. Als ik dan een bepaalde CD in de drive doe (en die de autorun dan opstart) gaat hij soms ook uit en is er het zelfde verhaal met de stekker er uit moeten halen enzo. Of hij loopt vast tijdens het installeren ervan (in dit geval NFS: Most Wanted).
In alle gevallen gaat hij dus uit of loopt hij vast.

Ik heb niet echt een idee wat het nou kunnen zijn,
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen wat ik heb er al erg lang last van.
Alvast bedankt,

Ruben

Dat afslaan kan "iets" zijn van een ventilatortje dat ermee stopt (processor / video / voeding) en / of " iets" met de hdd.

Ik denk dat je er handig aan doet om tijdelijk even de behuizing van de pc te verwijderen en tijdens de opstart goed kijkt of er ventilatoren gaan draaien en ook blijven draaien.

Daarnaast -en daar zou je mee kunnen beginnen-: kijk eens binnen apparaatbeheer of je daar cirkels met kruizen erin of uitroeptekens voor een of meerdere apparaten hebt staan.

In het geval dat alle ventilatoren blijven draaien, zou je op de site van de fabrikant van je harddisk eens kunnen zoeken naar een diagnose tool, teneinde de harddisk te testen. Totdat je de defintieve oorzaak weet raad ik je aan belangrijke data op je harddisk te saven op een extern medium (CD / DVD).

Laatst bewerkt:
Hey Pasja,

Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en daar staan geen uitroeptekens of rondjes.
Denk je dan dat de HD afslaat tijdens het laden van Windows? en heb jij miss een verklaring waarom de PC vastloopt of uitgaat bij het invoeren (of installeren) van een CD/DVD?

Laatst bewerkt:
't is dat je schrijft dat je HOORT dat er iets uitgaat, want een defect aan een geheugenstrip zou ook nog wel eens een heel logisch verklaarbare reden kunnen zijn voor het vreemde gedrag van je pc, maar daar horen geen "geluiden" bij............

Wat ook nog kan is dat het allemaal meevalt en dat het "slechts" de CD speler is die (bijna) overleden is.

Probeer eens wat uit: schroef de kast open en verwijder de kabeltjes die aan de CD speler vastzitten, m.a.w. ontkoppel 't ding. Probeer de pc eens een dag of wat uit. Blijft 'ie het goed doen, dan heb je de oorzaak gevonden.

Het blijft toch even wat proberen..........

Het probleem is opgelost! :D
we zijn ff naar de PCboer gegaan waar ik mijn PC een jaar geleden heb gekocht en hij kwam erachter dat de voeding kapot was. Ik heb meteen een nieuwe gekregen en die is zelfs nog beter en stiller ook. En het zat nog in de garantie! :o

Maar toch bedankt voor de moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan