audio onboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
mijn probleem is de volgende:

ik heb net XP geinstaller en ik heb een moderboard P4VT8+ (Asrock) en die heeft audio onboard maar als ik probeerd de drivers van de audio te installeren ik krijg een melding dat zegt: "De VIA AC97 audio-chipset bevindt zich niet op dit systeem", ik heb toch in de BIOS gezocht en zegt bij de AC97 "Auto". Weet iemand wat de probleem kan zijn?

Heb je wel eerst de chipset driver van het moederbord geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Bij je moederbord heb je als het goed is een cd-rom gekregen. hier op staan verschillende drivers. Onder andere je chipset driver.
Heb je de cd-rom niet, geef dan even aan welk moederbord je hebt.

Bij je moederbord heb je als het goed is een cd-rom gekregen. hier op staan verschillende drivers. Onder andere je chipset driver.
Heb je de cd-rom niet, geef dan even aan welk moederbord je hebt.

P4VT8+ (Asrock)

Dat bord heeft ook helemaal geen Via geluidschip.:confused:

Hier staan de drivers.

CPU Socket 478, Intel Pentium 4 (Northwood / Prescott) / Celeron
FSB 800MHz/533MHz

Chipset VIA PT800+ 8237, Supports Hyper-Threading Technology
Hybrid Booster CPU Frequency Stepless control
ASRock U-COP,
Boot Failure Guard (B.F.G)
Memory Max. 3GB
3 x DDR DIMM slots,
DDR 400/333/266
Slots AGP 8X/4X V1.5
5 x PCI slots
VGA N/A
Audio Chip AC97 CODEC
Channel 5.1 CH

wat wel dan?

Dit eerst doen, hoor.

Ik heb net geprobeerd de audio driver van de site te installeren maar ik krijg een fout melding, ik voeg een bijlage toe.. daar kunnen jullie zien de fout!!! en wat kan ik doen want het is niet normal!!!

Bijlagen

• fout.JPG
    fout.JPG
    20,4 KB · Weergaven: 31
Heb je wel eerst de "VIA 4 in 1 driver ver: 4.49" uit de link van Lange pier geinstalleerd?

Installeer eerst die andere, dat is de chipset driver.

ik heb net dat gedaan maar als ik ben aan het installeren het lijk me dat er wordt alleen maar drie dingen geinstaller kijk maar de bijlage

Bijlagen

• installatie.JPG
    installatie.JPG
    50,1 KB · Weergaven: 47
Dat klopt, en na een reboot, die audichipdrivers installeren, je hebt namelijk eerst de drivers van de southbridge nodig, alvorens je de drivers van de audiochip kunt installeren, in die southbridge, zit de controller voor alles wat eraan hangt, audiochip, hdd controllers, pci controller, etc.

Je hebt de audiochip in de bios nog niet enabled gezet, dat zul je eerst moeten doen, dan de chipsetdrivers, rebooten, dan de C-Media audiodrivers.

Je hebt de audiochip in de bios nog niet enabled gezet, dat zul je eerst moeten doen, dan de chipsetdrivers, rebooten, dan de C-Media audiodrivers.

Sorry maar ik weet niet waar moet nu antwoorden.... als mijn pc opstart dan ga ik naar de BIOS en daar staat op Audio .... AUTO

Ga hier maar verder, je hebt de audio onboard op auto staan, daarna heb je die chipsetdrivers geïnstalleerd, gereboot, en toen de C-Media audiodrivers, en toen weer gereboot?

Wat staat er nu in apparaatbeheer?
Krijg je ook een icoontje van C-Media in je taakbalk?

Ga hier maar verder, je hebt de audio onboard op auto staan, daarna heb je die chipsetdrivers geïnstalleerd, gereboot, en toen de C-Media audiodrivers, en toen weer gereboot?

Wat staat er nu in apparaatbeheer?
Krijg je ook een icoontje van C-Media in je taakbalk?

Ik kom niet zo ver als ik probeer de chipsetdrivers te installeren krijg ik een melding dat er zijn geen Audio Chipset aanwezig zo dit gaar niet door...

en op mijn taakbalk op dit moment heb ik de icoontje van de andere van de PCI Audio

--------[ PCI / PnP Audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------

Creative EMU10K1 SB Live! Audio Processor

Tja, die software moet je eerst deïnstalleren, als je eerst de kaart er hebt uitgehaald, kun je gelijk in de bios kijken, of die audiochip nog op auto staat, je kunt immers maar 1 geluidskaart laten werken, met beide, werkt niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan