Rapport verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
tuurlijk maar post even je db dat maakt het wat makkelijker
 
Hier bij de DB. het normale email knop staat in beheer dienst en vervolgen het nopje voor Jan
En daar wil ik dus ook de macro van object versturen onder hebben.

Aangezien dat hij groter dan 100KB is heb ik mijn db, op mijn server geplaatst
http://jrstudios.no-ip.info/db1.zip
 
Heb even naar je db gekeken maar afhankelijk van wat je wil zijn er mogelijkheden.

De manier hoe je nu een email aan maakt is mooi maar dat zorgt er voor dat je geen bijlage er bij kunt doen zie http://www.handleidinghtml.nl/html/hyperlinks/hyperlinks09.html
Voor eventueele info.

Je zou wel je rapport als html body tekst van je email kunnen doen maar weet niet of dat handig is.

Wat ook kan is een functie dat je je rapport als html bijlage doet maar dan moet je je email anders laten versturen dmv
van de functie die als volgt gaat
Code:
Private Sub Knop29_Click()
On Error GoTo Err_Knop29_Click
Refresh
    Dim stDocName As String

    stDocName = "BESTEL BEVESTIGING"
    DoCmd.SendObject acReport, stDocName, acFormatHTML, , , , "Bestelbevestiging",   DLookup("Bestelbevestigingstekst", "Bedrijfsgegevens")


Exit_Knop29_Click:
    Exit Sub

Err_Knop29_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop29_Click

Dit is een stukje wat ik gebruik voor een rapport te verzenden als je mogelijke parameters bekijkt in de vba uitleg zul je zien dat je hiermee ook alle dingen mee kunt geven zoals body/cc/bcc en ga zo maar door.

een groot bijkomend voordel is dat het een html file is en dan heb je dus geen snapshot viewer nodig.
 
Kleine opmerking ik zie dat je namen van velden in je tabel hebt staan zoals aantal
probeer zulk soort namen te voorkomen want naam en aantal zijn in het engels name en count dit zij expressie in access dus afhankelijk van de windows versie kan dat problemen geven probeer ook spatie te vermijden dat kan je in de toekomst een hoop zoek werk schelen.

En probeer macro's te voorkomen als je iets alleen voor elkaar krijgt met een macro dan kun je dat oplossen door hem als hij goed werkt te converte naar vba en hem daarna via vba aan te roepen dit is voor perfomance het beste.
 
Kleine opmerking ik zie dat je namen van velden in je tabel hebt staan zoals aantal
probeer zulk soort namen te voorkomen want naam en aantal zijn in het engels name en count dit zij expressie in access dus afhankelijk van de windows versie kan dat problemen geven probeer ook spatie te vermijden dat kan je in de toekomst een hoop zoek werk schelen.

En probeer macro's te voorkomen als je iets alleen voor elkaar krijgt met een macro dan kun je dat oplossen door hem als hij goed werkt te converte naar vba en hem daarna via vba aan te roepen dit is voor perfomance het beste.


Tja ik ben niet echt nog een vb kenner, vandaar dat ik macro's gebruik...


En idd ik zal de namen wel aanpassen (goed idee)
 
En merkt dat de aanpassing wat ik wil toch moeilijker uitpakt dan ik dacht...
:(
 
kijk maar of je dit wat vind
 

Bijlagen

  • db1.zip
    95 KB · Weergaven: 182
ik weet niet of je een beetje overweg kan met de dlookup functie anders kun je daarmee in een tabel een soort standaard teksten bijhouden als body tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan